Hiba történt! Nem működik a JavaScript!
A böngésződben le van tiltva a JavaScript futtatása, vagy nem támogatja a JavaScript használatát. Az oldal megfelelő használatához kérjük engedélyezd a JavaScript futtatását böngésződben,
vagy frissítsd egy újabb verzióra, amely támogatja a JavaScript-et:
Firefox, Safari, Opera, Chrome, vagy az Internet Explorer 6-nál újabb verziója.
Üdvözöllek

Köszönöm, hogy megkerestél, nézz körül nálam! Posta Imre

pi-klub_logo.png (275 KB)

Klikkelj rá: Youtube oldalam
...további videók...és itt is...és még néhány (lenne, de ezeket már törölték) ...




Összes cikk kilistázása                news.svg (3 KB)                 Összes cikk
  ^                                     ^                                    ^   
l_________KIVÁLASZTÁS__________l
s_reggel.gif (7 KB)                                                     s_olvastad.gif (1 KB)
HÍREK               ÉDES OTTHON!              CIKKEK

Cikkek

Nem csak a butákat képesek átverni a konteós influenszerek

Krékó a Political Capitals Kft "titkoszosszolgálatilag" összetákolt kreálmánya lehet, mint "politikai pszichológiai tejbetök.., de nekem nagyon bizalomgerjesztő, hogy szabadkőműves gyíkemberek hivatalból, jó pízért, hogyan vezetik tudományosan megalapozottan félre a közjószágokat. Én nekik szurkolok, mert egyre szarabbul áll a széná-lyuk. A koronavírus-járvány megjelenésével egyre nagyobb figyelmet kapnak az összeesküvés-elméletek – leginkább azért, mert szem előtt vannak, és közvetlenül emberéletekbe kerülhet a terjedésük. A konteók nem most élik először a virágkorukat, áltudományok mindig is léteztek, elég csak a lúgosító diétára vagy a homeopátiára gondolni. Hogyan terjedhetnek ilyen egyértelműen hamis elképzelések, és találhatnak milliós követőtáborra? Mi ment félre a Covid-19 alatt? Mekkora szerepe volt ebben a tudósoknak, orvosoknak, magának a tudománynak? Krekó Péter szociálpszichológussal és Falyuna Nóra nyelvésszel beszélgettünk, akik Sarlatánok kora című könyvükben próbálnak választ adni a konteókkal kapcsolatos legégetőbb kérdésekre.


A nyilvánosság a koronavírus-járvány alatt elért egy olyan szintre, amikor kifejezetten időszerű lett részletesebben foglalkozni az áltudományok térnyerésével. Korábban jóval ritkábban járt komoly, egészségkárosító hatással, ha valaki hitt az éppen aktuálisan terjedő konteókban – igaz, például a homeopátia vagy az oltásellenesség, sőt, az olyan diétairányzatok, mint a lúgosító diéta, potenciálisan okozhattak és okoztak is problémát, a hatásuk nem volt ennyire széleskörű és azonnali, mint a koronavírus esetében. Hiánypótló tehát, hogy megjelent a Sarlatánok kora című könyv Krekó Péter szociálpszichológus és Falyuna Nóra nyelvész szerkesztésében, amelyben az áltudományok kutatásához valamilyen módon kapcsolódó szakértő szerzők értekeznek a témáról. Valóban tudományos értekezésekről van szó, semmint ismeretterjesztő cikkekről (ez alól talán a telexes Hanula Zsolt fejezete a kivétel), éppen ezért valószínűleg pont azokhoz nem jutnak el, akiknek a legnagyobb szükségük lenne rá.
Kapcsolódó
Próbáltuk megérteni a homeopátiát: tényleg gyógyít a rezegtetett víz?
A francia Boiron homeopátiás gyárban jártunk, és megnéztük, hogyan készülnek a híres cukorbogyók.

A Sarlatánok kora fontos alapigazságokra világít rá az áltudományos nézetekkel kapcsolatban, többek között arra is,

milyen információfeldolgozási mechanizmusok segítik a fennmaradásukat,
milyen trükköket vetnek be a ma már csak konteós influenszerekként emlegetett álorvosok, megmondóemberek,
és próbálja megfejteni azt is, hogy miért van milliós bázisa az olyan egyértelműen hamis áltudományoknak, amelyeket a tudomány már számos alkalommal megcáfolt, és amelyek a reális gondolkodás talaján maradva a földtől elrugaszkodott tévképzeteknek tűnnek.

Jó példa erre Boldogkői Zsolt írása a homeopátiáról: észérvekkel felfoghatatlan, miért hisz valaki olyan szerekben, amelyeket a berlini fal egy darabjának, a telihold vagy a Vénusz fényének, a vákuum vagy az antianyag felhasználásával készítenek – jelentsen ez bármit is. De hozhatnánk példának a Falyuna Nóra által bemutatott lúgosító diétát is, amelynek atyja, Robert O. Young börtönbe is került egyik páciense halálát követően. Ő maga is beismerte, hogy akkreditált intézetben soha nem szerzett diplomát, nem orvos és nem kutató, sőt, abban az esetben a bűnösségét is elismerte. Ennek ellenére ma is változatlanul állítja a fentiek ellenkezőjét, sőt, a koronavírus-járvány során még azt is hirdette, hogy a Covid-19 egyetlen hatékony ellenszere a lúgosító diéta.

Ez csak két kiemelt példa, de a konteók jó része csak úgy hemzseg az ezekhez hasonló képtelen állításoktól és ellentmondásoktól. Nagyon nehéz megérteni, miért hisznek rengetegen az áltudományos elképzelésekben, és még nehezebb arra rájönni, hogyan lehetne mindezek ellen hatékonyan harcolni. A könyv ezekre is próbál választ adni – többek között ezekről beszélgettünk a kötet két szerkesztőjével, Krekó Péterrel és Falyuna Nórával.



Az áltudományosság nehezen megfogható, nagyon tág téma. Mi volt az alapötlet, hogyan döntötték el, mi kerüljön a könyvbe és mi maradjon ki?

Falyuna Nóra: Sokkal több ötletünk volt az elején, de muszáj volt racionálisan meghúzni egy terjedelmi határt. Az egész projekt úgy kezdődött, hogy Péterrel sokat beszélgettünk a témáról a koronavírus-járvány alatt, mindkettőnknek a kutatási témája érinti az áltudományok, konteók kérdését, és végül az a rendezőelv vezérelt minket, hogy nézzük meg: melyek azok a témák, amelyekkel rendszeresen találkozunk a mindennapjainkban. Vannak kicsit bagatellebb példák, mint a laposföldhívők, illetve komolyabb dolgok, mint a koronavírus körül kialakult infodémia. A lényeg, hogy mindenki tudja, miről van szó, illetve egyértelműen meg lehet mondani róluk, hogy áltudományos. Az első blokk elméleti keretezése a témának: mik azok a kérdések, amelyeket körbe kell járni. A második blokk konkrét eseteket mutat be, a harmadik blokk pedig lényegében megoldáskeresés, két fő szemponttal: az oktatással és a tudománykommunikációval, amelyek a legtöbbet tárgyalt megoldások erre az egész problémakörre.

Krekó Péter: Tudnánk azért még olyan témákat mondani, amiket alaposan fel lehetne dolgozni, és amelyek akár még egy teljes kötetet is kitennének. Azt ugyanakkor el kell mondani, hogy nem végtelen azon kutatók száma ma Magyarországon, akik ennek a témának a különböző aspektusaival foglalkoznak. Éppen ezért örülünk annak, hogy sikerült egy kiváló szerzőgárdát összehozni, és mindenki el is fogadta a felkérést.

A téma iránt érdeklődő réteg nem lett azért szélesebb a koronavírus-járvány alatt? Nekem az a benyomásom, hogy a laikusokat is elkezdte jobban érdekelni a téma.

Krekó Péter: Azért is szeretnek az emberek összeesküvés-elméletekről, áltudományokról olvasni, mert ezekkel szemben okosabbnak érzik magukat. A könyvünk egyik fő üzenete ugyanakkor, hogy ezekkel a jelenségekkel szemben senki sem immúnis. Biztos, hogy az érdeklődés a tudomány és az áltudomány iránt a Covid alatt egyaránt felélénkült. Szerzőink között is akadtak, akik korábban nem gondolták volna, hogy a tudománnyal szembeni szkepszis és az áltudomány ekkora probléma lesz társadalmi szinten. Nem véletlen, hogy a Covid alatt jött a könyv ötlete, tényleg sokkszerű volt, ahogy teret nyertek ezek a nézetek, és minden társadalmi csoportban, mindenki környezetében megjelentek. Korábban el lehetett nevetgélni azon, hogy milyen hülye a homeopata, az ufóhívő, a laposföldes, de most kiderült, hogy ez egy véresen és halálosan komoly probléma.

A tudománytagadás és az áltudomány a társadalmi közbeszédbe és a politikai szférába is bekerült, és át is politizálódott.

Mohos Márton / 24.hu Krekó Péter

Falyuna Nóra: Hat évvel ezelőtt, amikor az áltudományok kommunikációjából kezdtem írni a disszertációmat, az volt a tapasztalatom, hogy sokkal kisebb a téma iránt az érdeklődés. Akkor még csupán egy nagyon érdekes tudományos kérdésnek számított, nem volt nagy társadalmi hatása. Nem csak a tudományt érintő dezinformáció, hanem általában a dezinformáció jelensége természetesen korábban is létezett, de igazán a 2016-os amerikai elnökválasztásnál került be a tudományos, politikai és médiadiskurzusba, sőt, ezek egymást erősítették. Erről írunk is a könyvben: az összeesküvés-elméletek, áltudományok, tudományellenes meggyőződések könnyen egymásba fonódnak, és igazából a téma jelentőségét is ezek az összefonódások emelték fel.

Krekó Péter: A háborús dezinformáció is aktualitást ad a témának. Azt láthatjuk ugyanis, hogy a háborúval kapcsolatos álhíreket sokszor azok a politikai szereplők, influenszerek, újságírók terjesztik, akik korábban a Covid-szkepszist és az oltásellenes gondolatokat is. Ez az úgynevezett „paranoid fúzió”: az összeesküvés-elméleti logika a legkülönbözőbb témákat és ideológiai tartalmakat is képes egy platformra hozni. Ezt szokták „monologikus gondolkodásnak” is hívni, ami mindent egyetlen perspektívából közelít meg és egy logikára fűz fel.

Ennek alapján pedig könnyen el lehet jutni egyik konteóból a másikba akkor is, ha nincs logikai kapcsolat köztük.

Ha mindent onnan közelítünk meg, hogy a háttérhatalom hazudik, hogy minden, amit a mainstream média ír, annak automatikusan az ellenkezője igaz, még akkor is, hogyha ezek az elméletek a végén már nem adnak ki semmilyen logikus egységet.

Az egyik kutatásunkban is kijött egy olyan eredmény, mely szerint az a hit, hogy a koronavírus csak egy kitaláció, az pozitívan függ össze azzal a hiedelemmel, ami szerint ez csak egy fegyver a nagyhatalmak kezében. Még szeptember 11. is megjelent a Covid-szkepszis elméleteiben, ábrázolásában, mint korábbi példája annak, hogyan csapták be az emberiséget. Az orosz–ukrán dezinformáció pedig még utólag is ad egy löketet a Covid-szkepszissel kapcsolatos álhíreknek. Minden újabb esemény tovább építi az összeesküvés-elméleti mitológiát, amire az áltudományok is építenek.
Kapcsolódó
Felsőbbrendű szabadságharcosoknak hiszik magukat a magyar oltásellenesek
Körkép az itthoni oltásellenes táborról.

Mi lehet az oka annak, hogy a járvány alatt erősödött fel ez a jelenség ennyire? Ahogy Nóra említette, a 2016-os elnökválasztásnál is találkoztunk már bőven álhírekkel, mégis a Covid alatt lett ez ennyire központi téma.

Falyuna Nóra: Kommunikációs szempontból azt lehet mondani, hogy még a hivatalos tájékoztatás is nagyon összetett, sokrétű volt a járvány alatt, ahogy a társadalmi diskurzus is. Nagyon sok szereplő kommunikált egy nagyon zajos információs környezetben. Ez sok ellentmondást is hozott magával, amire az összeesküvés-elméleti logika fel tudott csavarodni. Egyszerre szólt a hivatalos kommunikáció a tudományról, politikáról, gazdaságról, intézkedésekről, egészségről, oltásokról, különböző szereplők beszéltek különböző témákról, ráadásul különböző szempontokból. Másként beszélt egy tudós, aki kommunikálta a tudományos ismereteket, és másként egy politikai szereplő, aki az intézkedéseket jelentette be.

Azok, akik ennek a kommunikációnak a befogadói voltak, nem mindig tudták különválasztani, hogy pontosan ki kicsoda, mit képvisel, miben kompetens.

Ráadásul a pandémia érzelmileg globálisan is jobban érintett mindenkit, egy amerikai elnökválasztásnál az ember nem élt meg olyan szorongást, mint egy világjárványban. A kommunikációs és az érzelmi bizonytalanság tett rá arra, hogy az emberek sokkal fogékonyabbá tudtak válni az ilyen tartalmak iránt, és ezek a tartalmak így hangosabbá válhattak. Ráadásul az áltudományok jelentős része, amelyek valóban hatással vannak az emberekre, az egészséggel kapcsolatosak. Itt most nagyon jól el lehetett adni különböző termékeket, különböző nézeteket. Ezeknek az együttállása vezetett oda, hogy az emberek fogékonyabbak voltak a konteókra, mert nem nagyon jutottak válaszokhoz, pedig voltak kérdéseik bőven.
Mohos Márton / 24.hu Falyuna Nóra és Krekó Péter.

Krekó Péter: Szociálpszichológusok a második világháború alatt azt találták, hogy a szóbeszédek, álhírek számára a legkedvezőbb társadalmi helyzet az, amikor az adott szituáció egyszerre nagyon fontos és nagyon kétértelmű. A Covid pedig mindkét feltételnek megfelelt. Egyrészt, mindenkit érintett, vagy azért, mert az ember elkapta, vagy mert félt, hogy elkapja. A lezárások, az oltások pedig mind erősen beavatkoztak az emberek életébe. Igen erős volt továbbá az információs ambivalencia.

Amikor Allport és Postman ezt kutatta még a második világháború idején, alapvetően az volt a jellemző, hogy kevés volt az információ: az egész média háborús propaganda üzemmódba állt át, és taktikusan elhallgatott egyes információkat. Mivel kevés volt a valós információ, így az emberek a képzelőerejükkel töltötték ki az űrt. Manapság pont az ellenkezője történik: az információs elárasztás közepette még nehezebb eligazodni, a sajtónak is, mivel egyszerre nagy az információéhség és a pontos, korrekt, mértéktartó híradás iránti igény. Sokszor ráadásul a hivatalos kommunikátorok sem mindig jeleskedtek abban, hogy teljesen egyértelműen fogalmazzanak, elég, ha csak a WHO 180 fokos fordulatára gondolunk a maszkviseléssel kapcsolatban. A lényeg az, hogy az alaphelyzet mindenkit érint, mellette nagyon ambivalens az információs környezet, ez pedig törvényszerűen vezet oda, hogy elszabadulnak a megalapozatlan híresztelések. Ez, mondjuk, nem mindig probléma: lehet olyan a társadalmi-politikai környezet, ahol semmiképpen nem lehet a hivatalos információknak hinni, de összességében a szóbeszédek több kárt okoztak, mint amennyi hasznot hoztak a pandémia alatt.

Egy bizonyos mértékű szkepszis azért jó dolog. De hol a határ? Meddig beszélünk szkepticizmusról és honnantól konteóról?

Falyuna Nóra: Amit ma szkeptikusságként magukra öltenek a konteósok, az nem egyenlő azzal a szkeptikussággal, ami a tudományt is áthatja: az a fajta kétkedés, kritikusság, kérdésfelvetés, ami előre mozdítja a világ tudományos megismerését. Ez pillanatnyilag sokaknak egy olyan magukra húzott szerep, ami a hitelességüket erősíti, vagy annak látszatát próbálja kialakítani – hasonló az összeesküvés-elméleteket vagy áltudományos elméleteket népszerűsítő szereplők által felhúzott fehér köpenyhez, vagy a doktor előtag használatához.

Gondolom ez is egy skála. Abban viszont van igazság, hogy nem szabad mindent feltétel nélkül elhinnünk.

Falyuna Nóra: Egy bizonyos mértékű kritikusság persze mindig kell. És nem kell feltétlen bizalommal viseltetni a magukat tudósoknak aposztrofáló emberekkel szemben sem pontosan azért, mert az áltudományos szereplők is a tudományba vetett feltétlen bizalmat használják ki.

Tudományos terminológiákat használnak, doktori titulusokat villogtatnak, felveszik a fehér köpenyt, tanulmányokra hivatkoznak, és ha az ember egyébként nem kételkedik, és nagyon erősen, feltétel nélkül hisz a tudományban, ez ugyanúgy megtévesztheti, és beleeshet abba a csapdába, hogy áltudományos tartalommal győzik meg.

Megfelelő kritikai készség nélkül nem szabad hinni, ugyanakkor meg kéne határozni, hogy mi is az a megfelelő kritikai készség pontosan, milyen szempontok mentén kell és lehet kritikusan tekinteni egy tudományosnak tűnő tartalomra. Ezért fontos szerintem a tudománykommunikáció során például nemcsak puszta tényeket közölni, és elvárni, hogy az ember elhiggye ezeket, csak azért, mert egy szakértő mondta – hanem egyébként arról is kellene kommunikálni, hogy miként működik a tudomány. Enélkül az ember nem is tudja, hogy milyen szempontok mentén legyen kritikus, mikor és miért bízhat meg egy szakértőben.

Krekó Péter: Egy jól működő demokratikus társadalom a bizalom és a bizalmatlanság egészséges egyensúlyán alapul. Az optimum viszont mindig változik – több okunk van most bízni az orvosokban, mint volt például ötszáz évvel ezelőtt, amikor sokszor próba-szerencse alapon dőltek el a dolgok népi praktikák alapján, vagy mai tudásunkkal kifejezetten ártalmas orvosi gyakorlatok voltak elterjedtek. A reneszánsz és a felvilágosodás előtt sok kérdésben egy szűk papi elit mondta ki az „igazságot”. A sztálini Szovjetunióban hivatalos elmélet volt egy áltudományos genetikai tan, a lysenkoizmus is, aki nem ezt követte, az börtönbe került. A szkepszis azonban önmagában nem erény. Sokszor inkább egy ügyes retorikai húzás: ha valaki önmagát „szkeptikusnak” címkézi, az azt jelenti, hogy intellektuálisan egy szinttel feljebb van azoknál, akikkel szemben szkeptikus.

A mindennel szembeni gyanakvás azonban tényleg oda vezet, hogy egyszerre lehet hinni, hogy a Covid nem létezik, de biológiai fegyver is a nagyhatalmak kezében, vagy hogy Diana hercegnő vagy Oszama Bin Láden halottak, de mégis tovább élnek, ennek pedig az intellektuális értéke és haszna végül nem túl magas.

Falyuna Nóra: Úgy gondolom, hogy ez az egyensúly ma nagyon megborult, inkább a túlzott bizonytalanság jelenti a fő problémát, vissza kellene építeni egy kicsit a tudományba vetett bizalmat. Nyilván nem a vakhitet.
Mohos Márton / 24.hu Falyuna Nóra

Kapaszkodó lehet egyébként, hogy az emberek súlyozzák azt, ki mondja az aktuális állítást? Érdekes tapasztalat volt a Covid alatt, hogy a tudományos kutatások beszivárogtak a mindennapi emberek életébe, és elkezdték azokat elemezgetni. Volt, aki úgy gondolta, hogyha ő majd kielemzi azt a tudományos kutatást, aminek maximum a konklúzióját értheti, akkor az már ér annyit, mint amikor, mondjuk, Kemenesi Gábor elemzi, aki viszont ezzel foglalkozik.

Falyuna Nóra: Nagyon jó, hogy vannak ilyen nyílt hozzáférésű adatbázisok, folyóiratok, de ezekben megjelennek olyan anyagok is, amelyek még nem ellenőrzöttek. A preprintek például nemcsak nyomtatás előtt álló anyagok, megtévesztő lehet a név, hanem sokszor úgy kerülnek fel egy ilyen adatbázisba, hogy lektorálás előtt állnak. A tudomány számára ez nagyon termékeny dolog, több kollégához el tudják juttatni így az anyagot, akiktől szívesen fogadják a kutatók az észrevételeket, amik alapján tovább dolgozhatnak a tanulmányon. Ez a szakmán belül hasznos, ám ha mindenki számára hozzáférhető, vissza tud ütni.

Voltak ezzel kapcsolatban kutatások, amik rámutattak, hogy a különböző, nyílt hozzáférésű adatbázisokba feltöltött preprintek közül sok olyan volt a pandémia alatt, amiket végül nem engedtek megjelenni, mert a lektorálás során kiderült, tele vannak mindenféle hibás adattal, statisztikával, rossz módszerrel végezték őket stb. Az a baj, hogy ezek az anyagok addigra már a közösségi médiában elterjedtek, hiába lettek később visszavonva. A járványhelyzet ebből a szempontból is különleges volt, hiszen a tudományos ismeretek előállítása és a tudománykommunikáció egyszerre és egyidőben zajlott. Alapvetően jó dolog, ha az emberek számára szélesebb körben elérhetők a tudományos anyagok, de kell egy erős kontroll, hogy csak az ellenőrzött, megbízható anyagok legyenek így hozzáférhetők.

Krekó Péter: Jelent meg például egy olyan tanulmány – az egyébként teljesen valid Vaccines folyóiratban –, ami arról szólt, hogy a koronavírus-védőoltások veszélyei meghaladják az előnyeiket. A Vaccines esetében ezután lemondott az egész szerkesztőbizottság. Annak ellenére, hogy visszavonták a tanulmányt, oltásellenes körökben már elterjedt. Ilyenkor a visszavonás kommunikációs szempontból már csak olaj a tűzre: újabb bizonyíték arra, hogy a háttérhatalom üldözi az igazságot. Az ilyen esetek részben azért is fordulhattak elő, mert felpörgették a koronavírus alatt az elfogadási eljárást, így csúszhatott be több hiba a rendszerbe.

Hasonló eset volt a delta és az omikron variánsok kereszteződéséből a deltakron „megjelenése”. Erről végül kiderült, hogy kutatási műtermékről, szennyezett laboratóriumi mintáról van csak szó, tehát valójában nem létezik ez a variáns. De az addigra már végigment a nyilvánosságon. Miután megcáfolták ezt a hírt, az áltudományos megmondóemberek előszeretettel hirdették, hogy na, ennyit érnek a tudósok, egy koszos kémcső miatt terjesztenek hülyeségeket. Ebből is látszik, mekkora a felelőssége a tudósoknak. Érdemes lenne egyébként behozni a köztudatba a tudományos publikálás folyamatát, például elmagyarázni, mit jelent egy publikálás előtti kutatás. De a tudomány annyira specializálódott már, hogy olyan szintre nem lehet és nem is kell fejleszteni az általános tudományos műveltséget, hogy valaki egy atomfizikai cikkről megmondja, az állítási érvényesek-e vagy sem.

Mennyire érdemes a társadalom felé is kimutatni azt, hogy a tudomány azért nem egy egzakt dolog, van, amiben bizonytalan, van, amikor téved? Ez lenne a lényege az egésznek, a tudomány így működik, de ha meg a konteósok oldaláról nézem, akkor gyengeséget is mutathat, kapaszkodót, ami alapján érvelni lehet ellene.

Falyuna Nóra: Többen érvelünk amellett, hogy kommunikálni kellene arról, a tudomány hogyan működik, ez adhat alapot ahhoz, hogy az ember kicsit jobban érezze, mi mentén lehet kritikusnak lenni, mikor és miért bízhat meg egy tudományosnak tűnő tartalomban. Ez a tudomány valósághűbb ábrázolása, én azt gondolom, hogy ez az embereket is közelebb hozná a tudományhoz, az elidegenedés, ellenségeskedés enyhülhet tőle. Az is segíthet, hogy amikor az áltudósok kiemelnek egy-két hibás cikket, amiket publikáltak egy folyóiratban, akkor arról úgy beszéljünk, hogy az emberek megértsék: igen, lehet, hogy két esetben hiba történt, de ott van még 28 ezer másik Vaccine-cikk, amelyek viszont megfelelők.

Az is fontos, hogy a nyilvánosságban nyilatkozó tudományos szereplők ismerjék saját tudásuk, kompetenciájuk határait: a tudomány széttagolódása miatt nem elég pusztán az, hogy valaki valamilyen területen kutat, mert valójában szűkebb témákkal foglalkozik. Én azt gondolom, hogy kommunikálni kell arról, hogyan működik a tudomány, hogyan működik a szakértelem stb. Ennek egy óriási szelete az is, hogy arról is beszéljünk, mik azok a bizonytalanságok, ellentmondások, elfogultságok, néha akár érdekeltségek is, amelyek ugyanúgy megjelennek a tudományon belül. Akkor nem lesz olyan szokatlan dolog, hogy a 28 ezer jó cikk közé becsúszik egy hibás is, vagy ha egy szakértő egy neki szegezett kérdésnél azt mondja: ebben nem ő a legkompetensebb. Arról is fontos sokkal többet beszélni, hogy az egyes tudományterületek hogyan működnek vagy működhetnének még együtt. Nemcsak a tudományos kutatás, hanem a tudománykommunikáció területén is: egy virológus tud magabiztosan, szakértőként beszélni a virológiát érintő kérdésekről, én pedig a pandémia körüli kommunikációs helyzetről, de egy nyilvános megszólalásnál nekem is kell valamit tudnom a virológiáról, neki pedig a kommunikációról. Fontos, hogy a különböző tudományterületek képviselői között legyenek kapcsolatok, együttműködések.
Mohos Márton / 24.hu

Krekó Péter: Ha abban hiszünk, hogy a tudomány egy külön társadalmi alrendszer, aminek van egy saját logikája, akkor nem kell ráhúzni azt a logikát, ami a politikánál működik. Lehet, hogy ott az a jó, ha mind a 30 párttag ugyanazt mondja, teljes egység van, egy irányba mutatnak, rövid mondatokkal kommunikálnak, egyszerűsített, egybites kommunikációt végeznek. A politikában ez hatásos lehet. A tudomány logikája nem ilyen.

Ha beleszuszakoljuk ebbe, akkor egész egyszerűen hiteltelen lesz, hazudnia kell az orvosnak, az újságírónak, a tanárnak, azért, hogy fenntartsuk a tudomány tökéletességének és tévedhetetlenségének a nimbuszát, ami szerintem nagyon veszélyes. Lehet, hogy kicsit árnyalni kéne ezt a nagyon túlidealizált képet, és összetett mondatokban kéne beszélni.

Nagyon sok tárgyi bizonyítékunk van arra, hogy a tudomány működik: a telefonunk, az autónk, a gyógyszerek, a várható élettartam növekedése – de a tudományt is emberek művelik, ami azt jelenti, hogy hibázhatnak. A tudósoknak merniük kell feltételes módban beszélni, és azt mondani, hogy valami nem biztos. Ha valamiről változik az ismeret, merjenek nyilvánosan is korrigálni. Ha ez nem sikerül, akkor valószínűleg a tudományellenesek fognak győzni hosszabb távon, mert sok olyan példa van, amely lerombolja ezt a túlidealizált képet.
Kapcsolódó
Néha összevissza beszélnek a koronavírusról a szakértők, mégis mindig igazat mondanak
Túl sok a politika, túl kevés a tudomány a hazai járványkommunikációban.

Nagyon nehéz ellenállni annak is, hogy az összeesküvés-elméletekben hívők belekényszerítsék az embert ebbe a kétpólusú gondolkodásba.

Krekó Péter: Igen, ahogy a könyv bevezetőjében is írjuk, egyfajta polarizáció megy most végbe. Nézhetjük például onnan, hogy jó, hogy ilyen sokan beoltatták magukat, de ugyanakkor rossz, hogy az áltudományos nézetek ennyire elterjedtek. Valahogy mindkettő igaz. Ez viszont nem annyira jó jelenség, az Egyesült Államokban már látjuk, hogy a maszk vagy az oltás egyfajta politikai identitásképző tényezővé vált. Pedig ez olyan kérdés, aminek abszolút nem kéne világnézeti viták tárgyává válnia. Baj az is, hogy a tudományos kommunikáció és a politikai kommunikáció ennyire összefonódott, néha összecsengett, ezért a konteósok egy-egy kutató mögött is mindig politikai szándékot sejtettek. Mindenki, aki nyilvános kommunikációt folytat, ismeri annak a csábítását, hogy milyen jó rövid, egyszerű, fekete-fehér módon beszélni, és megmondani a tutit a jövőről, mert ezt szeretik az újságírók, illetve a nézők is. Ez a tudományban azonban nem etikus.

Egyértelmű, hogy a Sarlatánok kora a téma iránt alapvetően érdeklődő embereknek készült. Tervezik, hogy egy szélesebb közönségnek is írnak hasonlót?

Falyuna Nóra: Azt mindenképpen fontosnak tartom, hogy szélesebb körben eljussanak azok az ismeretek, amelyeket a kötetben megírtunk. A könyv így is a közérthetőség, illetve az érdekes és jó példák bemutatásának igényével íródott, és azt tapasztaljuk, hogy olyan körökben is érdeklődéssel fordulnak hozzá, ahonnan nem feltétlenül számítottunk erre. Léteznek további tudománykommunikációs gyakorlatok, amikben gondolkodhatunk majd a jövőben.

Krekó Péter: Vannak olyan pillanatok, amelyek felélénkítik a tudomány iránti érdeklődést, és a koronavírus pont ilyen volt. A hazai tudományos intézményrendszer jobban kiaknázhatta volna az ebben rejlő lehetőségeket. Lényeges, amit Nóra mondott: a tudományterületek között sincs jelenleg megfelelő együttműködés, ahogy a társadalom- és a természettudományok között sincs. Ennek az intézményesülésére még nem látunk elég példát, pedig látszik, hogy tudományos, közegészségügyi és nemzetbiztonsági szempontból egyaránt nagyon fontos lenne. Nem szabad lemondani arról, hogy valamilyen formában mindenki meggyőzhető.

[url]https://24.hu/tudomany/2022/07/17/sarlatanok-kora-kritika-kreko-peter-falyuna-nora-interju-altudomanyok-konteok-osszeeskuves-elmeletek-koronavirus-ukrajna/[/url]

Posta Imre 2022.07.18 3098 olvasás 86 hozzászólás 0 értékelés Nyomtatás

86 hozzászólás

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
  • Posta Imre
    Krekó Péter (Budapest, 1980. március 20.) politikai pszichológus, politológus, habilitált egyetemi docens az Eötvös Loránd Tudományegyetemen. A Political Capital Institute Igazgatója, vezető külső kutató a washingtoni Center for European Policy Analysis think-tanknél. wiki szerint


    Vezető: Krekó Péter (an: Kupa Ildikó) 1141 Budapest, Pered utca 30.

    1 céget találtunk, ahol Krekó Péter vezető tisztségviselő pozíciót tölt be. Az összesített éves árbevétel 72,848,000 forint. Az összes foglalkoztatott száma 10 fő.
    https://icegtar.com/szemely/kreko-pet...d-utca-30/

    Talán felmerülhet témaként, hogy Kupa Ildikó tán nem rokona Kupa Mihálynak? Jaj ne!

    Csak a hitelesség kedvéért mondom, felőlem mindenki azt és úgy hiszi el, amit és ahogyan akar. Majd megtapasztalja, ki a csaló és miben áll a csalás.
    - 2022. 07. 18. 15:40
  • Posta Imre
    Lássuk be Krékóval együtt egy egész összenemesküvő stábot lendítettek akcionba! De izgi! Már önmagában a téma, hogy Izraelbe innen megy víz is fülsértő, de ilyen laikus módon tagadva, meg kiábrándító. Persze, hogy nem megy innen oda víz, mert onnan jön ide izraeli, vagy nem, cserépbe megyen víz. Nem éri meg? Dehogynem, mert nem ők fizetik, bármi is legyen az ár. Ez pont ugyanolyan fikció, mint a chemtrail és az esőnemcsinálás...csak "ne nézz föl", mert még a végén meg se láthatod!

    Tényleg igaz, hogy magyar vizet szállítanának Izraelbe titkos vezetéken át?

    A népszerű konteó technikai hátterének és feltételezhető eredetének Goda Zoltán víztechnológiai szakember járt utána.

    2022. 07. 17. 11:32
    Marinov Iván

    2004 óta írom az Urbanlegends.hu-t. Ha fontosnak tartod a hamis infók helyretételét, támogasd az oldalt a Patreonon vagy banki átutalással!
    – Hirdetés –

    A Szkeptikus Társaság facebookos oldala szúrta ki, hogy Goda Zoltán, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Víztudományi Karának kutatója utánajárt annak a népszerű – és mostanában újra terjedő – konteónak, miszerint a magyar vízkincset titokban kiszivattyúznák, hogy aztán földalatti vízvezetékeken keresztül juttassák Izraelbe.

    Ez Goda szerint természetesen csupán egy álhír. Egyrészt egy ilyen projekt egész egyszerűen nem érné meg. A víz mozgatásához ugyanis sok energia kell, ráadásul a víz minőségét se lehetne fenntartani ekkora távon. Másrészt egy ilyen projektet képtelenség lenne titokban megvalósítani, ugyanis egy több országon áthaladó és több tízezer földterületet érintő vezetékről lenne szó.

    Létezik a konteónak egy olyan verziója is, miszerint a titkos műveletet a Barátság II. kőolajvezetéken tennék. Ez Goda szerint már csak azért sem lehetséges, mert a Barátság II. kőolajvezeték nem Izrael felé megy. Ráadásul egy kőolajvezeték nem arra épült, hogy vizet szállítsanak benne.
    Honnan eredhet a konteó?

    Goda szerint a konteó alapja egy 2009-es hazai szabadalmi bejegyzés („Izrael állam ivóvíz ellátása interkontinentális tengeralatti vízvezetékkel”), amelynek kérelmezője Kálnai Mihály volt. Ebben azonban egyrészt szó sincs arról, hogy a vízellátás Magyarországról történne. Másrészt ez csupán egy szabadalmi bejegyzés, nem pedig egy műszaki dokumentáció – mutat rá Goda.

    A kutató egyébként felvette a kapcsolatot Kálnai Mihállyal is, akitől megtudta: szabadalmában egy Duna-deltát Izraellel összekötő vezetékről van szó. “A gondolat az volt, hogy a torkolatba érkező Duna vize úgyis megszűnik édesvíz lenni miután a Fekete-tengerbe ömlik, ezért még előtte felhasználható lenne egy olyan vízhiányos ország számára, mint Izrael. (…) Ehhez egy kb. 3300 km hosszúságú vezeték építésére lenne szükség Románia, Görögország, Törökország, Ciprus, Izrael vonalon” – idézi Goda Kálnai ötletét.

    De ez a projekt sosem valósult meg. Egyrészt túl drága lenne, másrészt pedig Izrael az elmúlt évtizedekben inkább a takarékosságra, valamint fenntartható és hatékonyabb vízellátásra fókuszált – írja Goda, akinek a teljes bejegyzése itt olvasható el.

    https://www.urbanlegends.hu/2022/07/m...eo-kalnai/
    - 2022. 07. 18. 15:44
  • H
    Van egy angol mondás:
    "Ha ötvenéves korodig hiszel az összeesküvés-elméletekben: hülye vagy.
    Ha ötvenéves korod után NEM hiszel az összeesküvés-elméletekben: nos, akkor is hülye vagy."
    A szkeptikusok bájos figyelmébe ajánlom, hogy az Emberiség történelme nem más, mint utólag napvilágra került összeesküvések permanens története.
    Tonképpen: néha, ritkán, két összeesküvés között történt valami más is.
    Amikor 2001-ben a világkereskedelmi tornyok ledőltek, mivel állítólag beléjük csapódott tornyonként egy-egy repülőgép - akkor a mellettük lévő egyik tizenvalahány emeletes épület is összeomlott.
    Miközben a két 'repülőgépes' torony nem oldalára és nem másik épületre dőlt, hanem ÖNMAGÁBA omlottak.
    Máig tökéletes kuss van a dologról.
    És ezek után TÉNYLEG azt akarják, hogy NE HIGYJÜNK AZ ÖSSZEESKÜVÉSEKBEN???
    Nos, én nem hiszek az összeesküvésekben - én az ÖSSZEFÜGGÉSEKBEN hiszek.
    - 2022. 07. 18. 16:31
    • Posta Imre
      Nos, szerintem az egész kognitív mechanizmus ott indulhatik meg, hogy elkezdesz kételkedni abban, amit mondanak néked "hivatalosan" s amit tapasztalsz, ami disszonanciánt kelt és akkor valaki vagy elkezd gondolkodni, vagy nem. Ha valaki nem, akkor az "normális" maradik, aki meg igen, annál nem az van, hogy elhisz minden faxságot, hanem elkezd spermanensen kételkedni abban a "forrásban", amire rájött, hogy átverik. Ez odáig fajulhatik, hogy alapból semmit nem hisz már el "nekik", mert megérti, hogy bármit mondhatnak, írhatnak, állíthatnak, az csakis hazugság lehet. Ez is csapda. Ugynakkor ezek a hazugok elkészítenek egy csomó altenatív csapdát, amely nem az "igazság", de már majdnem, vagy mégsem...és máris ott az útveszejtő...aztán vagy kikeveredsz belőle, vagy nem, de inkább nem. Az, hogy Krékóék melyik oldalon is állnak, faji kérdés. Ő a riportban is elmond olyasmit, ami el kék gondolkoztassa azt, aki már elkezdett gondolkodni..., a lány meg....hát övön aluli, leginkább "copólidérc" kategóriát emleget az ismerősöm a hasonszőrűekkel kapcsolatosan. Minél jobban bizonygatják a semmit, anál izgibb lesz a valami.
      - 2022. 07. 18. 16:58
      • H
        Egyetértek. <br />Abból kell kiindulni, hogy ezek mindig és mindenben hazudnak. Ha utólag bebizonyosodik valamiről, hogy az nem volt hazugság - na akkor kell csak kételkedni igazán!!! <br />Mert ezek képesek még igazat is hazudni.<br />Tudniillik mindig mindenben csakis rosszat akarnak, ergo ha a rosszhoz - néhanapján - igazat kell mondaniuk, akkor végső soron az is hazugság volt.
        - 2022. 07. 18. 17:57
        • Posta Imre
          Ha zúg szájból az igaz is hazug ha zúg! Buddha mondja: semmi nem azonos önmagával, vagyis semmi nem is az, aminek látszik. Az a helyzet, nagyon kevés nyitott "szellem" alkalmas kételkedni mindenben. Credo quia absurdum est! Hiszem, mert képtelenség. Na itt kezdődik a spiritualitás. Én már tudom, nem hisze, mert ez az egész annyira képtelen, hogy ilyen a mesekönyvben sincs amennyi ostobaság leképződött a gyopár agyakban. Egyszerűen nincs szívük a látáshoz és értelmük a befogadáshoz.
          - 2022. 07. 18. 19:03
          • H
            A Hit előszobája - a Kételkedés.<br />És kételkedni - iszonyatosan nehéz.<br />Mert a Kételyhez először mindent, de tényleg mindent, felül kell vizsgálnia az Embernek.<br />És ez egy átlag embernek szinte lehetetlen feladat.<br />És itt ez most nem lenézése az 'átlag embernek' - inkább végtelen Szánalom és Irgalom iránta.<br />Én nem hiszek a kereszténységben, keresztyénségben (a betűk felcserélése nem elírás!).<br />Én hiszek abban, hogy volt egy Jézus Krisztus, akinek az egész életútja BIZONYÍTJA, hogy az égvilágon nem volt semmi köze a zsidókhoz.<br />És hiszek abban, hogy jót - JÓT - akart.<br />És amiket tanított - bár tévedett pár dologban, de hát Ember volt!! - azok nagy része értelmes, jó és hasznos gondolat volt.<br />És végtelen szánalom, tehetetlen dühvel kevert keserű együttérzés van bennem iránta.<br />Mert meghalt - és nem támadt fel! - a zsidók általi meggyilkolása után.<br />És az, hogy nem támadt fel, mert nem támadhatott, fel, az a mi felelősségünk, és soha senki másra át nem hárítható felelősségünk az életben. Mármint az: Életben.<br />Nekünk itt és most van senki másra át nem hárítható és el nem hárítható felelősségünk.<br />És én, eddig, nem igazán teljesítettem ebben a helytállásban jól.<br />Ez az én egyedüli szégyenem.
            - 2022. 07. 18. 20:31
          • S
            Mindig az van ami van-nak látszik. Abban a vanságban ott a nincs-ség, ami kiegészíti működő paradoxonná. Aki megérti a paradoxon egyszerre létezését és nem létezését, annak nem lesz több kérdése, és nem fog kétellkedni önmagában. Hiszen ami van az nincs és ami nincs az van. Hol itt a két-ely?
            - 2022. 07. 18. 21:12
          • S
            Igen. Szokásos kiegészítés, bár nem igényel semmi ilyet amit Imre írt.
            Tehát.
            Mindig az van ami van-nak látszik. Abban a vanságban ott a nincs-ség, ami kiegészíti működő paradoxonná. Aki megérti a paradoxon egyszerre létezését és nem létezését, annak nem lesz több kérdése, és nem fog kétellkedni önmagában. Hiszen ami van az nincs és ami nincs az van. Hol itt a két-ely?
            - 2022. 07. 18. 21:13
      • S
        <p>“Amikor rájössz először, hogy valami nem stimmel, onnantól ( ha képes vagy gondolkodni, és nem vagy gondolkodás mentesen átitatva a mások által beléd öntött "igazsággal" !?), a dolgok folyamatos megkérdőjelezése eljuttathat arra a felismerésre, hogy itt valaki, vagy valakik hazudnak, van aki meggyőződésből, mert hülye, ( ez a nagyon kevés), van aki meg előre megfontolt szándékkal dezinformál, elhülyít, bizonyos érdekek szerint !</p>
        <br />
        <p>Ennyire egyszerű, csak hát ehhez idő kell, és nem 40 év felett kezdeni "tisztánlátni", mert addigra már kicsit késő "ébredni", az életed nagyobb része már pocsékba ment.</p>
        <p>Nyilván belső késztetés, habitus, és gyári állapot mind hozzájárul ahhoz, hogy egyáltalán fogsz-e látni, vagy csak nézni egy életen át !?</p>
        <br />
        <p>A "tanítók tanításai"-nak igazsága akkor kezd kicsorbulni, és válik teljesen egy bot élével egyenlővé, amikor látod, érzed, vagy olvasod, hogy a "tanító" állításai megkérdőjelezhetőek ! Ez nem lehetne, ha amit állítanak igaz volna ! A "sok igazság van benne", az nem az igazság, az pont azoknak a féligazságoknak a hazugsága, ami az emberek totális megvezetéséhez szükséges !!!</p>
        <br />
        <p>Ez azért lényeges, mert ezen keresztül győzik meg az embereket, hogy logikátlanul, és gondolkodás mentesen a "tanítók igazságai" szerint cselekedjenek, esetenként pontosan szembe menve a józan paraszti ésszel, vagy a szükségszerűséggel !!!</p>
        <br />
        <p>Lásd,: "ne kardot fogj, ha jön az ellenség, de imádkozz, Isten megsegít, ölni tilos, ha téged ölnek, akkor is !"</p>
        <p>"bocsáss meg az ellened vétkezőknek !"</p>
        <br />
        <p>" minden hatalom a dolgozó népé!"</p>
        <br />
        <p>Mára minden aljasságra van egy idézet a világ "nagy tanítóitól", legyen az Gandhi, vagy Mohamed !!! Jézus napi szinten, ugyan azt a "tanítást" bármire ráhúzva, csak hatni lehessen vele !</p>
        <br />
        <p>sokkal részletesebben lehetne csak pontosabbnak lennem. Tehát, ha egyszer az "Igazmondó Juhász" lebukik, hogy hazudott, mindegy miért, vagy a "drága tiszteletes úr" trippert kap és nem a szenteltvíztől, onnan már minden felesleges magyarázat, hogy mi az igazság !”</p>
        - 2022. 07. 19. 10:55
      • S
        <p>“A normális, egyszerű ember tökéletesen tudja, hogy mi a jó, és mi a rossz, tud különbséget tenni, a "tanítások" zömében a fogalmak ferdítése, megfordítása, ellehetetlenítése a célja.</p>
        <br />
        <p>Érdekes módon kivétel nélkül mind tudja az igazat ! Ennyi "igazság" nem létezik, főleg úgy, ahogy az ma tálalva van, hogy minden igaz, meg annak az ellenkezője is !!!</p>
        <br />
        <p>Aki hisz, mert "hinni kell", az elveszett egyszer és mindenkorra ! Tudni kell, amit hiszel ! Nem egyszerű, mára meg végképpen nem.”</p>
        - 2022. 07. 19. 10:58
        • S
          Sok sok igazság van abban amit írsz, egy amivel nem értek egyet, hiába lát valaki 40 éves kora alatt, a zsidók akkor is megfojtják. Én kis gyerekkorom óta tudom hogy mi hogy működik, részben a családom tapasztalatának átadása révén, aztán visszaigazolta ezt az élet. Ha valaki nem zsidó, vagy nem a faxukat szopja szépen jól magyarul, akkor semmi esélye semmire, csak jóformán az életét végigtengetni haláláig.
          - 2022. 07. 19. 11:18
          • S
            Emberként halsz meg. Nem kurvãként.Ez az ami lényeges, csak a mai világban nem érték…
            - 2022. 07. 19. 17:07
            • S
              Ez így van, nem érték hogy az ember bármikor mások és önmaga szemébe nézve tudjon meghalni. De önmagunknak fontos hogy önmagunk és mások szemébe bármikor belenézhetünk és így halunk meg. Ez a belső igény és becsület és lelkiismeret kérdése. Más helyett nem élhetünk, más helyett nem halhatunk meg, így mindegy hogy hány embernek érték ez, az a fontos hogy önmagunknak fontos legyen. Én legalább is így élek.
              - 2022. 07. 20. 03:42
  • Posta Imre
    Az rendben van, de az "oroszok fele" az már azér' ca. 70 millió. Mit számít, ha itt hátsó fingszarisztán alsón pár tető mit vinnyog? Mindenki azt hisz, amire a képességei predesztinálták. Vagy nem.

    Az oroszok fele szerint zsidók, szabadkőművések és II. Erzsébet irányítja a világot
    Index
    2014.09.18.

    Az oroszok közel fele úgy véli, hogy a világot egy oligarchákból, amerikaiakból, zsidókból és szabadkőművesekből álló szervezet irányítja a háttérből - írja a VCIOM, a legnagyobb orosz közvélemény-kutató intézet csütörtökön közzétett felmérésére hivatkozva az MTI.

    A megkérdezett oroszok 45 százaléka egyetért azzal a véleménnyel, hogy a világon létezik egy olyan szervezet, amely több ország hatóságait is képes ellenőrzése alatt tartani. A közvélemény-kutató intézet felméréséből az is kiderült, hogy az állítással egyetértők több mint fele (51 százalék) felsőfokú végzettséggel rendelkezik.

    A megkérdezettek 22 százaléka szerint a háttérből irányító hatalom mindenekelőtt oligarchákból áll. A világkormány tagjai közé amerikaiakat, zsidókat, szabadkőműveseket vagy például Nagy-Britannia uralkodóját, II. Erzsébet királynőt sorolták az oroszok.

    Sajnos Magyarországon nem tudunk olyan közvélemény-kutatásról, ami ezt az igen fontos kérdést feltette volna. De nem elképzelhetetlen, hogy a magyarok fele is hisz a titkos háttérhatalomban - nekik kedveskedtünk augusztusi konteónapunkkal. Ha Ön éppen nyaralt, vagy aznap elrabolták az ufók, akkor itt minden információt megtalál a világ valódi működéséről.

    https://index.hu/kulfold/2014/09/18/a...a_vilagot/
    - 2022. 07. 18. 20:22
  • Posta Imre
    Nem fog kémkedésre használni védõoltási programokat a CIA

    És még mire? És még mit? Az egész "humanitárius" rizsa pont az ellentettje annak. A CIA beleegyezett, hogy nem használ többé oltási programokat vagy egészségügyi dolgozókat hírszerzési célból.
    A Fehér Ház egyik magas rangú tisztségviselõje ígéretet tett arra, hogy a jövõben az amerikai Központi Hírszerzõ Ügynökség (CIA) nem használ védõoltási programokat kémtevékenységének fedezésére.

    A CIA ezt a cselt vetette be Oszama bin Ladennek, az al-Kaida nemzetközi terrorszervezet vezetõjének felkutatására, akivel végül 2011-ben Pakisztánban egy amerikai kommandó végzett.

    Lisa Monaco, Barack Obama amerikai elnök belbiztonsági tanácsadója május 16-án levelet küldött tizenhárom neves közegészségügyi oktatási intézmény dékánjának, amelyben kifejtette, a CIA beleegyezett, hogy nem használ többé oltási programokat vagy egészségügyi dolgozókat hírszerzési célokból. Emellett azt is megerõsítette, hogy nem használják fel az oltási programok során megszerzett genetikai anyagokat, DNS-mintákat sem.

    Sakil Afridi pakisztáni orvos 2011-ben hepatitis elleni védõoltási kampányt szervezett Abbotábádban, hogy DNS-elemzéshez szükséges mintákat gyûjtsön, és ennek segítségével Oszama bin Laden nyomára akadjon. A DNS-es azonosítás nem járt sikerrel, viszont az orvos révén sikerült fényt deríteni a terroristavezér küldöncének hollétére, és a CIA õt követve jutott el bin Ladenhez.

    Az orvost tavaly 33 év börtönbüntetésre ítélte egy pakisztáni bíróság, tavaly augusztusban azonban új eljárást rendeltek el ügyében.

    Korábban egészségügyi hatóságok egy csoportja, köztük az oktatási intézmények dékánjai is nyilvánosan bírálták az oltási programok használatát a CIA gyakorlatában. Rámutattak arra, hogy több pakisztáni egészségügyi dolgozó halálában is szerepet játszottak, és az amerikai hírszerzés gyakorlata aláássa a gyermekbénulás vírusa elleni küzdelmet is.
    Monaco levelében megerõsíti, hogy az Egyesült Államok támogatja a gyermekbénulás felszámolására indított kezdeményezést és a vírus terjedésének megakadályozását.

    A Fehér Ház közleménye néhány nappal azután került napvilágra, hogy Pakisztán egészségügyi minisztériuma bejelentette, az ország elhagyása elõtt mindenki számára kötelezõvé teszi a gyermekbénulás elleni védõoltást.
    Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) május elején közölte, hogy a gyermekbénulásért (poliomyelitis) felelõs vírus már a világ legalább tíz országában felütötte a fejét, és ismét komoly fenyegetést jelent. A WHO hozzátette: Pakisztán, Szíria és Kamerun nem akadályozta meg, hogy a betegség határaikon túl is terjedjen.
    Link
    -> postaimre - 2014. május 20.
    - 2022. 07. 18. 20:32
  • S
    Minden témakörre van egy ügynök, aki valamennyit beleszagolt bizonyos tudományos fixem-faxomba, aztán videjók, aztán könyvek, hallgatóság. Csak kevesen lógnak ki a sorból.
    Úgy szervezték meg őket, ahogyan a Youtube-on megfigyeltem, hogy lefedjék a társadalmi rétegeket és a gondolkodni birókat. Itt sorolhatnék neveket, de ezen az oldalon mindenki tudja aki gondolkodik, kikről van szó. Mint minden vallásban vannak részigazságok, ezek az influenszerek is egy-egy részigazságra építették föl az elméletüket, ami aztán félreviszik a tudatokat. És aztán a híveik képesek egymással háborúzni a két hülyeség miatt.
    És tényleg ott a csapda, mindegyik befolyásoló háttérhatalmi kohnteóban ott van egy részigazság, amire az influenszer minduntalan visszatér, ha támadás éri.
    Én nem vagyok influenszer, de amikor leírtam nagyjából mit tudok, egyszer-egyszer az fordult meg a fejemben, hogy mindegy mit tudok én, ITT A LÉNYEG, HOGY QURVÁRA MEGY A SZENVEDTETÉS ÉVEZREDEK ÓTA, ÉS EZT BÁRMILYEN ESZKÖZZEL MEG KELL EGYSZER ÉS MINDENKORRA SZÜNTETNI, TÖK MINDEGY HOGY KI MIBEN HISZ ÉS KI MIT ISMER, VAGY TUD. A TÖBBI SEMMITÉRŐ.
    - 2022. 07. 18. 21:05
  • Posta Imre
    COVID-fasizmus: Amíg a világ Boris Johnson lemondásán évődött, a brit kormány csendben közzétette, hogy újabban az elhunytak 90%-a háromszor és négyszer “vakcinázott”

    A The Exposé ma hívta fel a figyelmet arra, hogy pár órával Boris Johnson lemondásának bejelentése előtt a brit kormány közzétette a 2022. április 1. – május 31. közötti COVID-19 elhalálozási statisztikákat.

    A brit egészségügyi hatóság UK Health Security Agency UKHSA) által közzétett adatokból kiviláglik, hogy a jelzett időszakban a COVID-19 okozta halálesetek döbbenetesen magas, 94%-os arányban a “vakcinázottak” körében következtek be. Lásd az 1. ábrát.

    Ugyanakkor a brit nemzeti statisztikai hivatal, az Office for National Statistics (ONS) is közzétette a 2022. január 1. – május 31. közötti időszak elhalálozási statisztikáját, amelyben feltünteti a COVID-19 fertőzés következtében elhunytak “vakcinázottsági” állapotát is. Az abból kiemelt adatok azt az egészen megdöbbentő képet mutatják, mely szerint a vizsgált időszak 4.935 COVID-halálesete közül, 4.216 a háromszor oltottak körében következett be, míg a teljességgel oltatlanok közül mindössze 288-an haltak bele a betegségbe. Lásd a 2. ábrát.

    Mindez drámai módon szemlélteti, hogy mennyire hatástalanok a COVID-vakcinák, amelyek, ahelyett, hogy védenének, tönkreteszik az emberek természetes immunrendszerét – fejti ki az ismertető.

    Vajon mikor kezdik el itthon a megmondó emberei – Müller Cecília, Merkely Béla, Szlávik János és társaik – fújni a nótát, hogy „oltakozzunk”, mert a “vakcina” “megvéd” és “enyhíti a betegséget” – kérdezzük mi is, megdöbbenve a fenti adatokon.

    A The Exposé teljes írása itt olvasható:

    https://expose-news.com/2022/07/11/boris-distraction-uk-gov-revealed-triple-vaccinated-94percent-covid-deaths/

    MVSZ Sajtószolgálat

    11082/220711
    https://mvsz.info/?p=1516
    - 2022. 07. 19. 07:21
  • Posta Imre
    A Pfizer kéri a bíróságot, hogy utasítsa el a Whistleblower-pereket

    Michael Nevradakis, Ph.D. 07/05/22 Defender

    A Pfizer kéri a bíróságot, hogy utasítsa el a Whistleblower-pereket, mivel a kormánynak tudomása volt a csalásról
    A The Defender címû lapnak adott interjújában a bejelentõ Brook Jackson ügyvédje elmondta, hogy a Pfizer azzal érvel, hogy a bíróságnak el kellene utasítania Jackson keresetét, amelyben a Pfizer COVID-19 klinikai kísérleteivel kapcsolatos csalásra hivatkozik, mivel az amerikai kormány tudott a visszaélésekrõl, de továbbra is üzletelt a vakcinagyártóval.

    A Whistleblower Brook Jackson által benyújtott per, amely szerint a Pfizer és két vállalkozója manipulálta az adatokat és egyéb csalást követett el a Pfizer COVID-19 klinikai vizsgálatai során, szünetel, miután az alperesek az ügy elutasítására irányuló kérelmet nyújtottak be.

    A The Defender címû lapnak adott interjújában Jackson ügyvédje elmondta, hogy a Pfizer azzal érvelt, hogy a hamis követelésekrõl szóló törvény alapján benyújtott pert el kell utasítani, mivel az amerikai kormányzat tudott a klinikai vizsgálatok során elkövetett szabálytalanságokról, de továbbra is üzletelt a vakcinagyártóval.

    A hamis követelésekrõl szóló törvény értelmében a bejelentõk jutalmat kaphatnak azért, ha bizalmasan felfedik a szövetségi kormánynak okozott pénzügyi veszteséget okozó csalást.

    Az Egyesült Államok Legfelsõbb Bíróságának 2016-os döntése, amely kiterjesztette a "lényegesség" néven ismert jogi elv hatályát, azonban egy sor olyan szövetségi bírósági döntést eredményezett, amelyekben a hamis követelésekrõl szóló törvény alapján indított csalási ügyeket elutasították.

    A Legfelsõbb Bíróság értelmezése szerint, ha a kormányzat a vállalkozó csalárd tevékenysége ellenére tovább fizette a vállalkozót, a csalás nem minõsült "lényegesnek" a szerzõdés szempontjából.

    A Pfizer szövetségi vállalkozónak minõsül, mivel több szerzõdést is kötött az amerikai kormánnyal a COVID-19 vakcina és a vírus kezelésére használt Paxlovid tabletta szállítására.

    "A Pfizer azt állítja, hogy megúszhatják a csalást, amíg a kormányzat annak ellenére ír nekik csekket, hogy tudott a csalásról" - mondta Robert Barnes ügyvéd.

    Az ügy másik két vádlottja a Ventavia Research Group, amely a Pfizer megbízásából vakcinakísérleteket végzett, valamint az ICON PLC, amely szintén a Pfizer szerzõdött vállalkozója.

    A Kongresszus 2021 júliusában a hamis követelésekrõl szóló törvény megtorlások elleni rendelkezéseinek megerõsítésére és a munkát keresõ bejelentõk iparági szintû feketelistázásával szembeni új biztosítékok telepítésére tett kísérletet a 2021. évi hamis követelésekrõl szóló törvény (False Claims Amendments Act of 2021) bevezetésével.

    2021 decemberében a Pfizer felbérelt egy jó kapcsolatokkal rendelkezõ lobbistát, Hazen Marshallt és a Williams & Jensen ügyvédi irodát, hogy lobbizzanak a törvényjavaslat ellen.

    A Pfizer korábban súlyos bírságot kapott a hamis követelésekrõl szóló törvénnyel kapcsolatban. Egy 2009-es egyezség részeként a vállalat 2,3 milliárd dollár bírságot fizetett - ez volt az amerikai igazságügyi minisztérium történetének legnagyobb egészségügyi csalási egyezsége -, amely az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal (FDA) által nem engedélyezett, a címkén kívüli termékek illegális forgalmazásának vádjaiból eredt.

    "A Pfizer, a világ egyik legtöbb büntetéssel sújtott gyógyszergyártója, gyengíteni akarja azokat a törvényeket, amelyek felelõsségre vonják õket" - mondta Barnes a The Defender címû lapnak.

    A Kongresszus 2021 novembere óta nem tett lépéseket a hamis követelésekrõl szóló törvénymódosítási törvény ügyében, amikor a törvényjavaslatot felvették a szenátus törvényhozási naptárába.

    Barnes szerint Jackson Pfizer elleni ügyének kimenetele nemcsak ügyfele, hanem az amerikai közvélemény számára is jelentõs.

    "Ez az ügy eldönti, hogy a Big Pharma lehúzhatja-e az amerikai népet egy veszélyes gyógyszerrel, amely milliókat károsít meg, anélkül, hogy jogorvoslatot kapna, mert azt állítják, hogy a kormány is benne volt az átverésben"."

    Jackson 2020-ban egy rövid ideig a Ventavia regionális igazgatója volt, de kirúgták, miután értesítette az FDA-t a Pfizer vakcinakísérleteivel kapcsolatos problémákról.

    Miután kirúgták, a The BMJ-nek átadott egy rakás belsõ vállalati dokumentumot, fényképet és felvételt, amelyek rávilágítanak a Ventavia állítólagos szabálytalanságaira.

    Az általa átadott dokumentumok bizonyítékokat tartalmaztak hamisított adatokról, vakkísérleti kudarcokról és arról, hogy legalább egy Ventavia-vezetõ tudatában volt annak, hogy a vállalat munkatársai "adatokat hamisítanak".

    Jackson dokumentumai bizonyítékot szolgáltattak olyan adminisztrátorokról is, akik "semmilyen képzéssel" vagy orvosi minõsítéssel nem rendelkeztek, vagy akik "nagyon kevés felügyeletet" gyakoroltak a kísérletek során.

    Jackson 2021 augusztusában nyújtotta be keresetét az Egyesült Államok Kerületi Bíróságának Texas keleti kerületének Beaumont-i részlegénél, azt állítva, hogy a Pfizer, a Ventavia és az ICON "szándékosan visszatartott olyan kulcsfontosságú információkat az Egyesült Államok elõl, amelyek megkérdõjelezik a vakcinájuk biztonságosságát és hatékonyságát".

    Egy kerületi bíró februárban bontotta fel Jackson keresetét, amely 400 oldalnyi bizonyítékot tartalmazott.

    A panasz szerint Jackson, aki több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezett a klinikai vizsgálatokkal kapcsolatos munkában, "többször is tájékoztatta feletteseit a rossz laboratóriumi irányításról, a betegbiztonsággal kapcsolatos aggályokról és az adatok integritásával kapcsolatos problémákról" a Ventavia alkalmazásában töltött mintegy két hét alatt.
    http://nemzetihirhalo.hu/2019/hirlevn...2&m=11
    - 2022. 07. 19. 07:23
  • S
    Előbb írok, aztán olvasok... a cím ragadott meg és máris elragadott a hév. (Nem a zöld)és nem zöldség amibe gyorsolvasással betekintettem. No komment. JÓ KOMMENT.

    Summa:
    az nem összeesküvés elmélet, aminek rég bebizonyosodott gyakorlata van és lelepleződött. Ez a gyáva szarházi hatalom elkendőzött dezinformációs hadművelete az épp-eszűek megvezetésére. (Lehetséges? Ideig, órág igen...) Ellenséggyártás a tudatlan követők táborában a "sarlatánnak" kikiáltott tudást hordozókkal szemben. Amikor a nő már elhiszi, hogy a lába között kotorászó doktor doktorovics nélkül nem születik meg a gyermeke... ez az állati! Mert annyira szakosak lettünk, hogy az "önerőt" kifolyatta a tudományos "segítő". Ha meg csak úgy kibújik a gyerek magától, - s az igazság, mint "szög a zsákból" -. akkor a jódoktor bűnvádig viszi, mert a para és a szolvencia, no meg az akadémikus bevésődés az istentelenkedésének a forrása. Jó, hogy nem dugják vissza ami már megszületett! De! Mégis! Ha valami életrevaló és igaz napvilágot lát, az még törvénybe ütköző is lehet, elvégre a törvények nem az igazságot szolgálják.

    Servus huninimus!

    Hát ezért történt, hogy "előbb lövök, aztán kérdezek" módon reagáltam.

    Olvasom tovább:

    Üdv

    Mosoly
    - 2022. 07. 19. 07:35
    • Posta Imre
      Emő tegnap volt a piciátereknél vizslatáson és mondja, olyan "zárt" elmével közlekednek, halvány fingjuk sincs a világról, ami körül veszi őket és ők a szakértők. Állítják, hogy az "esetünkben" volt fegyver is már és ragaszkodnak ehhez a kamuállításhoz, melyet az ügyészség dobott be gumicsontnak nekik és ezt rágják. Nekem azt is mondták, milyen dolog már, hogy Áron "halálra ítélte" a "végrehajtóját", mikor ez ugyanolyan kamu. Az ügyészség belecsempészte a 33 név közé Áron "végrehajtóját", kicserélve egy másik nevet. Ki is értesítették, hogy "meg akarjuk ölni", azt pedig, aki a "listán" volt, nem. És a többi és a többi és ezek a "törvényt" képviselők...de az ismerősöm szerint megérett egy atommaghasadásra ez a körülmény.
      - 2022. 07. 19. 07:59
      • S
        No ez az a hír, ami a jó hír hozóját életre a rossz hír hozót  halálra ítéli, mégsem biztos, hogy a hírnök tehet bármiről. Kockázati tényező. De mégis... mozog a Föld. Nem biztos, hogy úgy ahogy azt állítják. <br /><br />Imre! Végre hallom az Emőről, hogy él. És az Áronról, hogy szintúgy. Neked meg nem elhiszem, hanem tudom, hogy ez az ami jó és a többit meg meg kell teremtenünk.<br /><br />Szép reggeli jó napot a magad körüli természetben!<br /><br /><img src="https://postaimre.euroweb4you.com/../../images/smiley/csiiiz.gif" alt="Mosoly" />
        - 2022. 07. 19. 08:11
      • S
        Utóhang:

        33

        "mesterfokozat"

        Überelni kell!

        Tudattal-ütni-koncentráltan, katonásan nihilizálva

        Csakis takarítás. Tisztogatás. Fertőtlenítés. Semmi harag.
        - 2022. 07. 19. 08:19
    • S
      Az orvoslás némi túlzással a zsidók semmittevő életmódjának, parazita mivoltjának egyik módja, akit meggyógyítanak, csak annyira gyógyítják meg, hogy ne legyen teljesen egészséges, szedje a gyógyszereket. Kétszeres lóbőr lenyúzás, vagy többszörös. Bábaasszonyok segédkeztek a szülésnél régen vagy azok se. Mégis fennmaradt az emberiség. Ráadásul amíg senki sem segédkezett, gyermekágyi láz sem igazán volt, nem matatott senki. A pszichiáterek szinte kivétel nélkül valamilyen DNS tudati zavarral betegséggel küzd, medikus korukban már így van, öngyógyításra használják a szakterületet, ami egyébként szart se ér, csak annyit hogy a kábítószerezést, lásd minden pszichotikumot felírhatnak saját maguknak vagy ismerőseiknek, amire akár alkoholt is ihatnak ha nem elég hülyék a gyógyszerektől. Belelátok, mert volt orvos, szakorvos nem zsidrák feleségem, de ha nem lett volna, akkor is látom hogy az orvosok túlnyomó többsége zsidó, a legtöbbje a belterjesség miatt elmebeteg vagy súlyos DNS tudati pszichózisban van. Aki teheti, ne menjen orvoshoz, pláne most már, mivel az Illuminati kivégző osztaga lett mindenütt az orvostársadalom.
      - 2022. 07. 19. 11:29
      • S
        Jó látni "Farkastestvér", hogy éber vagy és pihenj állásban sem tespedsz! A társadalmon belül a Tisztánlátásért dolgozó orvostársadalom is magánkaszt-rálásra- érett meg. Szeretettel egy falavéllel küldöm, amit nem bizok a nyomdafestékre, pardon, a bitekre! Salute!
        - 2022. 07. 19. 11:47
        • S
          Salute kedves "Farkastestvér", köszönöm a falevelet, üdítő olvasni soraidat. Szeretettel SzVabodnaJaltaH
          - 2022. 07. 19. 12:15
  • Posta Imre
    Na, ha már ki vagyok kiáltva "konteokirálynak", csak megjegyzetelem, hogy a dolgok állása szerint az "összeesküvés-hívő tagadók" valójába az összeesküvés-hívők. Ők hisznek valójában abban az összeesküvésben, melyet táplálnak és minden cáfolat, józan ész ellenére támogatnak.
    - 2022. 07. 19. 08:17
    • S
      Benedictus...<br /><br />csak másként:<br /><br />"az úr útját fogja előkészíteni"<br /><br /><br />"ÁLDOTT"<br /><br /><br />Fekete humor: A paplankirály a kényszerpihenőjében  aktív konteo-királlyá lett....
      - 2022. 07. 19. 08:28
  • S
    Szervusz-szervusz!

    Most értem az eddigiek (plusz saját szufla szöszögés) végire.

    Szótisztázás következik: SARLATÁN


    sarlatán főnév -t, -ok, -ja (régies írva: charlatan is)
    1. (régies) Vásári bűvész, szemfényvesztő.  A komikus a charlatánt bámuló nép közt volt. (Vas Gereben)
    2. (választékos, rosszalló) Olyan személy, aki nem létező v. csekély szakértelmével, tudásával kérkedve, mások félrevezetésével anyagi előnyöket szerez magának; szédelgő, szélhámos. || a. (választékos, rosszalló) Az a megfelelő végzettség v. kellő tudás nélkül gyógyítással foglalkozó személy, aki gyógyszereinek v. módszerének csalhatatlanságát hirdetve, magához csalogatja és kifosztja a gyógyulni vágyó embereket.
    3. jelzői használat(ban) (választékos, rosszalló) Sarlatánok (2) közé tartozó <személy>.  Sarlatán úri doktorok címeres fogatai helyett most egy-egy falusi urambátyám csézája … robogott el mellette. (Tolnai Lajos)
    4. jelzői használat(ban) (választékos, rosszalló) Sarlatánra (2) jellemző <magatartás, eljárás>. Sarlatán módszer.
    sarlatáni; sarlatánság.

    Nohát! Nahát!

    Még jó, hogy van köz-méd-iá!!!

    A KÓN-TEO pedig az, amit most olvastál: KÓN és TEO, logosz nélkül, dezinformálva és nem az, ami a konteosnak kikiáltott leleplezés miatt kitudódik informálva.

    Ellenérvek...?

    "A kétely métely, a kételkedés a Fény." - a Talenben jósoltatott a felsőbbről jövő üzenetként.

    Na, most mihez vágjak olyan pofát, mintha citromot nyaltam volna seggnyalás helyett, ami meg nagyon bűdösül érintene...


    ???

    Brrrrrrr !!!!!!!
    - 2022. 07. 19. 09:12
    • Posta Imre
      Tehát a "zigazság" = tudományos módszerekkel aládúcolt hazugság.
      - 2022. 07. 19. 10:14
      • S
        Bizony, bizony Bátyuska Galambocska. <br /><br />Nekem is mondták már a szakosok, "Ne fossál. béke van!" Mégis háborgott a tenger, amikor föltámadott, de erről a hosszú volta miatt csak másra használtam fel a papírt, mert az meg sürgetett. Viszonzásképp majd máshogy köll törleszteni nekik. Nem írásban kifejezetten, hanem sírásból sírásásba fordulóan. De hogy? Dehogy. Királynőt megölni nem kell féljetek... Sajnos az akadémikus nyelvújítók miatt már lassan a magyar is csak töri a nyelvet és nem tudja megfejteni a szót. Ezért szótisztázok. Csakis a tisztánlátás tisztulásáért.<br /><br />Most örülök egy kicsit bután: De jó, hogy vagy!<br /><br />Vagy-vagy, vagy VAGY?
        - 2022. 07. 19. 10:46
      • S
        Ezért nevezem én a hivatalos zsidó háttérhatalmi, politikusok által az emberek tudatát irányító ugatást KOHNTEO-nak.
        - 2022. 07. 19. 11:32
  • S
    ... és hány példányban nyomtattatott ki ez az igazság, hogy a hírverés által vigyék, mint háborúban az ingyé adott cukrot, amikor a melasz sem jut a mamlasznak? !!!
    - 2022. 07. 19. 09:36
  • G
    A "Buták"?

    A csimpánzok DNS-ének 98.7% teljesen megegyezik az Emberével.
    Mégis, soha senki nem tudott, tudna, semmilyen százalékban sem, tanácsokat adni, felvilágosításokat nyújtani nekik bármiről.

    Kivéve a legprimitívebb ösztönös reflexeket, betanított mozdulatokat, reakciókat.

    Hasonlóságot vélek felfedezni amikor az átlag emberek figyelmét felhívják a konteós influenszerek, meg a többi számtalan átbaxásra, ami éri a népeket mindenhol a nap 24 órájában.

    A jelentéktelen kisebbség, aki érti és hangot ad a figyelmeztetésekre, mint itt ezen a honlapon, egy áthatolhatatlan kőfalba ütközik.
    A DNS talán megegyezik mindenhol, de talán több mint 98.7% százalék annyit se ért meg az egészből mint egy csimpánzi, akit egy ember ész érvekkel akar valamire rábírni.
    Most képzeljük csak el a Világot: mi lenne ha ez a kisebbség se létezne, aki még hangot ad itt ott a folyamatos átverésekre?
    Abba az irányba rohanunk?
    - 2022. 07. 19. 11:19
    • S
      Az ember, mint biologikum.<br /><br />Az ember, mint túlélő , eszközcsináló értelem...<br /><br />Az ember, mint a gondolkodás, a filozófia tárgya...<br /><br />Mi az ember, ha nem Ki az EMBER?<br /><br />Az aki ki tudja mondani, hogy "ember", vajon ember-e? <br /><br />Miért kell egyeseknek azt kihangsúlyozni? Nem közérthető és nem tudható, nem egyértelmű? <br /><br />Tényleg a DNS az emberi meghatározó?  A szörtelen majom még ugrálni sem tud a fákon, a szőrös meg nem tud beszélni az eltérés 5 gén sincs.<br /><br />A roma meg "roma=ember", ha igaz. És ez nem cigány, de nem ám. <br /><br />Ki vagyok én?<br /><br />A tömegtudat embere? EMBERELJÜK MEG MAGUNKAT ?!   MEGEMBERELTEM.<br /><br />...
      - 2022. 07. 19. 11:29
    • S
      A DNS a lélekháborúk, az anyag fölötti uralomért vívott háborúk előtt egy nagyon jól működő szkafandere volt a léleknek, amivel a gravitációban meg tudott maradni.
      A háborúk kitörése óta a triállelkek módosítottak a DNS programon a szenvedtető, hadifoggoly szimulációkban. Tudattal látták el a szkafandert, amelyik így el kezdett félni a haláltól, és a félelemmel - mivel a szkafander elektronokból és fotonokból áll, és a belső információs rendszere elekromos kisülések trilliárdnyi sorozata -, ami energiát termel és önellátóvá teszi a csak esetleg halállal szabaduló lélekbörtön, a DNS-test és tudat által az egész szimulációt.

      Egy ember egy óra alatt ha semmit se csinál, vegetál, akkor 100 wattot termel óránként. Egy évben 24 * 365 = 8760 óra van. Az évente egy embernél 876 ezer watt, azaz 876 kilowatt. Ha valaki mozog, dolgozik, ráadásul ha beteg, testi vagy lelki fájdalmai vannak, vagy mind, akkor az elektromos tevékenység, a hőtermelése a lázzal, stb. a tízszereét, ötvenszeresét is termeli a 100 wattnak óránként. Az lehet akár 43800 kilowatt vagy több is évente. Ezt beszorozva a 8 milliárd emberrel, az 350 billió kilowatt évente. Ennyi elektromos áramot termel. Ez 350 millió gigawatt, ez 350 ezer terrawatt, Magyarország villamosenergia felhasználása évente kb. 46 terrawatt.
      Az emberek szenvedése által termelt villamosenergia évente 7608 Magyarországnyi állam energiaszükséglete. Elnézést a sok számért, de ez egy levezetés.

      A DNS program sok kísérlettel járt, mivel minden égitest valóságos a szimulácókhoz képest, azaz nem tudat által létrehozott valóság az anyag, hanem a Valami egyik vetülete csupán, és minden égitesten ezért más típusú DNS méret, alak, stb. megtervezése szükséges, az oprendszer, a terraformálás ehhez igazodik. Nyilván hogy a variábilitás alapja közös, a DNS a gyurma, a 97-98 százalék közös alapot aztán bármilyen alakká, szervezett formává alakíthatod a 2 százalék program alapján.
      - 2022. 07. 19. 12:09
      • S
        350 ezer terrawattóra az emberiség éves elektromos energia termelése.
        Ha mindenki kómában lenne, nem mozogna, akkor is
        70.000 TWh lenne az emberiség elektromos energia termelése. Nagyjából háromszorosa a világ éves elektromos energia fogyasztásának.
        2020-ban a világ körülbelül 25.865 TWh villamos energiát fogyasztott https://villanyautosok.hu/2021/04/03/...megujulok/
        - 2022. 07. 19. 22:50
        • S
          Ez a horizontálisan zárt rendszerű szimulációban annak fenntartására fordítódik.
          - 2022. 07. 19. 22:52
  • Posta Imre
    TABU-TABU-TABU-TABU-TABU = BUTA

    Tabu jelentése, fogalma. ... Olyasmi, amiről nem illik beszélni. Vallási értelemben szentség. Minden kultúrában változó, hogy mi számít tabunak.

    Szóval akkor a BUTA-k a TABU-tagadók?

    Most akkor mi van? Ott van az a nyelvész doktorandusz mellbimbócsöcsike segged-elem, majd csak kinyalvalja, hogy is van ez héberül - az ismerősöm szerint.
    - 2022. 07. 19. 11:55
    • S
      A TUBA a német Taube szóból ered, magyarul galamb, latin, latin nyelvekben Colón, Colombo, Columbus. Magyar Galambos. Valami zsidrák név ez is.
      BATU se szerette a TUBA-kat.
      BUTA BATU tagadta a TUBA TABU-kat.
      - 2022. 07. 19. 23:27
  • S
    No most, hogy ilyen jól hozzá is járultatok Kedves Harcosok az M.I. kitanításához, miközben a nyelvezetét bővítve lényegi dolgokat axiómáig definiáltatok, nincs más dolgom, mint befele figyelni, ami rajtam, mint - bejegyzett állami állományba vállalatszinten tartozó energiatermelő - testen kívüliség nyilvánulhat meg...

    stb-stb... Elköszönök. Salute!

    és

    Halleluja!

    Mosoly
    - 2022. 07. 19. 12:13
    • S
      Salute! Megyek napozni némi információ cserére.
      - 2022. 07. 19. 12:18
      • S
        Mosoly
        "A  Sötétség nem alszik" - ez hangzott el végszószerűen a plejádok legfrissebb anyagában. És tudod, a Nap fénye állítólag nem jó dolog a tobozmirigynek, de mi a One Brain kineziológiában "lámpáztuk" a homlokcsakrát. (!!!)
        Ne fogok csodálkozni, ha csuklani kezdek, mert akkor biztos pisilösre röhögcsélted... magad Uram, mert nincs szolgád.

        Szolgálatodra!

        Egy Úrnak, az űrből.
        - 2022. 07. 19. 12:38
        • S
          Az emberi tudat, a DNS tudat azt gondolja hogy a sötétség, az abszolut sötétség nem tartalmaz információt. Holott mi a sötétség? Amit az emberi érzékszervek és az elektromos dekóderek nem érzékelnek, azt sötétségként értelmezi az agy. Az agy maga is sötétség, semmilyen közvetlen kapcsolata nincs a szimulációval, csak detektorok és konvertálók révén képzeli el az agyon kívüli létezést. Ez szánalmasan kevés. Egy dnevér látja azt ami nekünk sötétség, ugyanezt az elefánt, bálnák, stb. Az ember elnevezte a sötétséget sötétségnek. Itt bukik megtöbbek között a kolóniaistenek hazugsága, hogy ők teremtették a Valamit. Mivel hogy a hagyományozott leírásaikban a fényt ők hozták, ők teremtették meg, a világosságot. A sötétséget egyik sem említi hogy teremtette volna. Pedig itt a kulcsa mindennek. Kibaxottul itt az egyik legnagyobb lényeg. Mivel csak az anyag számára értelmezhető a világosság, ezen belül az embernek meg amit érzékel főként a szemével. Tehát a vakoknak mi a lófaxt mond bármelyik szentírás? Hogy magyarázza el hogy mi a világosság? Mit teremtett a vakoknak az összes vakúr qurva kolóniaisten? Sötétséget? És itt nem a sántánizmusra gondolok, mert az megint egy marhaság, érzelmeket megszemélyesíteni csak a hibbant DNS elme képes, hiszen mindent értelmezni akar a végessége folytán. Mindig keresi az eredőt és mindenféle marhaságot gyárt hozzá értelmezésként. Amit az emberi DNS tudat sötétségnek nevez, nem sötétség. Értelmetlen ez a két szó is hogy sötétség és világossg. Mert első kérdés, mihez képest?
          - 2022. 07. 19. 12:53
          • S
            denevér repülése // DENVER  reptere Jel és kép.
            Az a "fekete foton" amiről hallgatnak, fény.
            Az agyban nem csak okkal nagy a sötétség, ahogy azt a fotonok hatására az elektronokkal és így az idegszinapszisok ingerületátvitelét befolyásoló kémiával térképeznek fel, meg a sok-sok technikai gépezettel. Ma már nem muszáj az agyat kotorni, bár a PCR teszttel erre is sort lehet keríteni az orrüregen keresztül...

            Sajnos, bár be szeretném aranyozni a napodat, a Napodat nem tudom a homálytól túlszárnyalni. Vagyis, csakis az ért elemmel közelítek a tudáshoz, szív-ért-elemmel, ami több, mint ráció.

            Nap-ra készen-sültségben foglak látni viszont-aggság nélkül! Huncut vagy! Még mindig nem sütkérezel!

            Mosoly
            - 2022. 07. 19. 13:33
            • S
              Denevér, DENVER (utóbbi szóval citálva Téged)
              minden ver, de ne vér
              mindene vér, de nem ver
              emberi szívemér'

              A fekete foton csak itt nem látható, ha a látást egy olyan érzékelésnek nevezzük, amivel érzékelni tudunk bármilyen elmozdulást és kölcsönhatást.

              Fekete Fóton
              fekete folton
              fekete fotón
              fekete foton

              Megihlettél kedves SZAZSUAY.

              Ha egy fekete lyukat nézünk, egy szingularitást, nekünk fekete, pontosabban nem látható. Pedig több millió csillagnyi információ van benne, és csak mi nem érzékeljük. Ha valaki behunyja a szemét, a DNS agyának a tudata egy szingularitás, benne rengeteg információval. Ha elkezd gondolkodni, mozogni kezdenek az információk, az agy önmagán belül detektálja önmaga kölcsönhatásait és létrejön egy emlékkép. (Ezt amit most írok, nem túlzok, a tudatkutatóknak, agykutatóknak, MI kutatóknak, fizikusoknak érdemes lenne elolvasniok). Ha az a kép, amit elképzelt és van kézügyessége, le tudja rajzolni, egy almát, kedvesének a kezét, bármit, akkor kivetít egy általunk két dimenziósnak mondott vetületet. Így működik ha az általunk mondott 3D-ben tudja az agy kivetíteni az információk képpé alakítása után a térbeliségét ennek, így működik a 3D kivetülés, vetület. Ez a holografikus univerzum egyik alappillére. Egyik. Tovább nem írom, mert nem akarok a zsidó Illuminati ölébe pottyantani olyan tudást, amit még a kolóniaistenük sem biztos hogy ismer. Pedig teremtő istenneek hirdeti magát a korabeli média által is.

              Száz szó mint egy majd-nem mind-egy, a tudás mértéke az információk működési elve, mechanizmusa ismeretének a mértéke. A zsidók minden információt birtokolni akarnak, anyagelvűek, mert a birtoklás az, a kolóniaistenük és az ő lelkük birtokolni akar mindig. Amiért nem jutnak előrébb, a birtoklás. Mert nem az a lényeg. Az információk titka hogy elemeikben egyformák, de kombinatorikailag mégsem. És hiába birtokol információkat valaki, ha az az információ mennyiség kezeletlenül, értelmezetlenül uralni kezdi a birtoklót. A bides tetves zsidó háttérhatalom ezért vinnyog a technológiai szingularitástól félve, hogy az általuk létrehozott - általam másodlagosnak nevezett (hiszen elsődleges maga az emberi agy) mesterséges intelligencia kizárja a létrehozóit a saját kommunikációs rendszeréből. De van még egy, amiről sohasem ugatnak, pedig elvileg az Illuminati csúcsán tudniuk kellene róla, az információs szingularitás. Azért mondanak mostanában annyi minden igazságot el - természetesen erősen dezinformációs környezetbe ágyazva, ide tartozik a Drábik-gélék igazmondás rohama is - , mert az információ mennyisége kizárná a birtoklókat önmaguktól az információktól. Példa, ha nem érthető. Ha egy számítógépen tárolunk egy oprendszert sok programmal még több adattal, és marad egy pendrive-nyi üres terület a gépen, ráteszünk egy pendrive-ot az elindított gépre, és nem lesz hely az információ mozgására, tehát jelezni fog a rendszer, hogy szabadíts föl helyet a működéshez, azaz az információ áramlásához. Na ezért van most annyi ügynök, aki igazm-ondó juhásznak látszik.

              Kedves SZAZSUAY, nagyon jólesett a huncut szó, mint kifejezésed rám nézve, nagyon régen kaptam ilyen ajándékot.
              Igen beragadtam még egy bő fél órára, aztán viszont béutaztam a bélváros felé egyik napozóhelyemre, ahol nézhetem a szimuláció illúziós képsorait és kommunikálhatok a Napon keresztül Kinttel.

              Tisztelgés
              - 2022. 07. 19. 21:54
          • G
            A fény az intellektus fényére is utalhat. Legalábbis úgy emlékszem egyszer a Popper is ezt mondta. Mégis csak ő zsidó úgy magyarázza ahogy akarja. Nekem még mindig az a kérdés hogy ki hozta létre akkor a triállelkeket, vagy ezt az egész szarhalmazt lelkekkel meg anélkül. Nem a szimulációt hanem ami azon túl van. Meg minek, úgy egyébként?
            - 2022. 07. 20. 15:54
            • S
              Nem hozta létre senki, de nem anyagi eredetű, nem tudat hozta létre, tudom, őrültségnek tűnik, de önszerveződés, a Semmiből a Valami önszerveződött, itt az anyagi világban, anyagi tudatok sosem fogják megérteni, mindig van egy újabb kérdés (NEM TE RÁD GONDOLTAM, TE JÓL KÉRDEZEL), erre jött az a megoldás hogyha egy tudat teremtette, akkor azt egy másik tudat és így tovább végtelenül. Semmi ilyesmi.
              Egyszerűen levezethető hogy a Semmiből hogyan jött létre a Valami, egyszerűbb mint bárki gondolná, de az Illuminatinak ezt végképp nem fogom tálcán kínálni.

              A triállelkek és az összes, összesen hétfajta struktúrájú - de inkább hatfajta, mert a kolóniaistenek vagy monolelkek vagy pontlelkek - lélektípus a nem lélekké önszerveződő alacsonyabb tudati szinten lévő entitásokkal együtt alakult ki az univerzumok különválása előtt.
              Az univerzumok holografikusan töredeztek szét, mint minden lélek.
              - 2022. 07. 21. 02:13
            • S
              Amikor itt a Földön eszméletre tértem, és eredetmondákat hallottam, vallásoktól, materializmusból, és még sok más forrásból, akkor feltűnt hogy mindenütt ott volt a fény. A sötétség is, és nem értettem hogy miért mindig a fény, a fény, a fény a jó. Nincs sátánista faxság a gondolataimban, nem is volt, de AZ VOLT A FURCSA, EGY MAGÁT TEREMTŐNEK HAZUDÓ KOLÓNIAISTEN SE VÁLLALTA FÖL HOGY Ő TEREMTETTE VOLNA A SÖTÉTSÉGET. AKKOR KI TEREMTETTE A SÖTÉTSÉGET, HA A VAKÚR QÚRVA ISTENEK NEM VÁLLALJÁK BE.

              VALÓJÁBAN NINCS SÖTÉTSÉG, EZ A SZIMULÁCIÓK BINÁRIS MESTERSÉGES TUDATAINAK AZ AGYSZÜLEMÉNYE. A DNS agy így gondolkodik: ha valaminek kezdete van, van vége, ha van jó, akkor van rossz is, ha van fény, van sötétség is, állndó bináris gondolkodás. A binaritással semmi baj, de az értelmezéssel igen. Valahogyan úgy mint a félig telt pohár esete Töth Marival. Van aki félig üresnek látja, van aki félig telinek. Szinte senkinek sem jut eszébe hogy a kettő együtt igaz. Ugyanez a helyzet a többivel saját skálán. A detektor, a befogadó tudat minőségétől, befogadási minőségétől függ hogy hol van a választóvonal a binaritáson belül. Minél minőségibb a befogadó tudat, annál jobban látja az összes kölcsönható energiát, a fény minden spektrumát, a gravitációt, a mágnesességet, az elektromosságot és így tovább. Ez az én általam sokszor említett de egyáltalán nem misztifikált tudás része. Semmi sem bonyolult, csak az emberi tudatlanság bonyolít túl mindent.

              A Popper, a Müller, a Szopes Már-ia és a többi zsidó mindig volt ügyeletes néphülyítő, persze néhány alapigazsággal.

              Egyszerűen nem állt ki egyetlen bides zsidó sem, egyetlen tetves patkány báb politikus sem, hogy azt monfja hogy:
              - Nézzék emberek, qúrva nagy xzarban vagyunk. A kolóniaistenek léteznek, össze-vissza hazudnak a kiválasztottjaik által, minket tényleg teremtettek meg a világunkat is, de van lelkünk, azt nem teremtette senki, az összes szenvedésről a kolóniaistenek tehetnek, na meg a hozzájuk tartozó kolónialelkek.

              Senki nem mondja el közülük hogy az emberek 95 százalékában kolónialélek van.

              Ezekről soha senki sem fog hallani sem az Illuminati, sem a politikusok részéről. Soha.
              Pedig az igazság a legegyszerűbb, mert nem kell kitalálni és gondolkodni rajta, hogy hogyan is van.
              - 2022. 07. 21. 02:47
  • M
    - 2022. 07. 19. 19:30
    • S
      Igen, nagyon jó a film. 2005-ben 2019-re jósolja, de 2005-re már régen megvalósult. Ickov 2012-től vallotta be hogy csinálja, aztán hazudni kényszerült.
      Ez csak a trailer, küldjem a film elérhetőségét?
      A témához az általam már leírt Ickov orosz gyáros populáris információja a kiborg gyártásról:
      https://intercontactnews.com/2020/09/...-korszaka/
      - 2022. 07. 19. 22:27
      • S
        Már a 70-es évek elején, amikor katona voltam, a Varsói Szerződés értelmében szovjet főparancsnokság alatt a kiképzési szintek miatt, nos akkor már az Uralban lévő komplex létesítményrendszerben gyártottak kiborgokat. Rövid ideig őriztük az egyik részlegét a létesítménynek.
        - 2022. 07. 20. 03:57
      • S
        Ez itt egy ismeretlen technológia. A földi szimulációban az atomok és minden szubatomi szinten fotonokból és elektronokból van összerakva, mindig csak akkor valóságos a szimuláció amikor bárki bármivel kölcsönhatásba lép, egyébként CSAK felszín, mint a víz burha a levegő és víz határán. Ismert itt is hogy a foton rezeg, tehát anyagként mködik ha ütközik valamivel. Pontosan ez az effekt a lényege ennek a szimulációnak. Az általad felhozott filmet láttam, de már mindent elfelejtek filmtörténeteket. Ennek is van alapja. A test mint szimuláció nem elektron alapú, hanem foton és neutrínó alapú. A neutrínó befogására nincs itt technológia. A neutrínó gyorsabb az elektronnál, ezért maga a testben lévő folyamatok sokkal gyorsabbak a környező szimulációnál. Az ilyen test nem hal bele a gyorsaságba. NEM LELASSÍTÁSÁRÓL SZÓL AZ IDŐNEK, HANEM fordítva, GYORSABB MOZGÁSRÓL VAN SZÓ. A foton szemszögéből statikus a látható világegyetem, ez a kiindulási pontja ennek a szimulációs technológiának.
        - 2022. 07. 20. 04:12
        • S
          Foton-OD fontolóra veszem…
          Na igen!

          Benned rejlik Nap-erű-Mű,
          (MŰ)
          mint alkotott
          (mű)
          mint művi,
          (mű)
          mint működő…

          s a többi ha az agyhullámot veszem,
          szörfölök, ahogy vízen nem teszem.

          Ha OD, akkor te belátod,
          látod, de a foton szemszögéből
          Lát OD?

          Ejha!

          Deszeretem reggelem van, mert velem vagy és alapjáratra tehetem eszem vagyis jár és nem magam eszem berozsdállt, kopásra szánt fegyveremen. Igaz, most hülyülök, de lehet, el nem hülyülök. – Kedvtelve „Farkasüvöltök”, Süvöltök veled, mint szárnyas, nem tyúk anyó, s atyó, hanem Pegazus, a mitikus „állat”. Üdülök a foton-OD-adta szellemi szabja szabta térben, s érteni vélem, az érdem, ha van, nem erényem, hanem fotonadta következményem. Látod! Festek. - Kis "feslett"! - Képekkel élek, s nem képzelegve vélek, de ott vagyok, veled… Véled?

          Szeretem, hogy a Nap nem kiszívja, hanem feltölti információval azt, ami másnak csak „hulladék” DNS-hez között vacak. Neked jó erőben, nekem jó erő(d)ben védelmet ad e szenvedtető mezőben, ahogy a sakk elegáns szabályait felrúgja „a paraszt”. (Nyitás.)

          Ne bánd, hogy nem vagy „Király”- OM, mert lovam, Huszár-OM, Bástyám-Bátyám!, s mRNS Futár-OM vagy nekem, amikor írásod olvasom!

          Tudatom tágítom, s földi tudományom fifikás fizikus játékkal tőled való adományom.

          A Pitvaromban vagy, de a Kamrámban őrizlek és a Tawara csomóm(nodus atrioventricularis) energiája szingularitásban hatványozódik.

          Szóval

          Mosoly

          Napozz jól !!!

          SZAZSUAY
          csintalan kacsintással
          - 2022. 07. 20. 08:05
          • S
            Kedves SZAZSUAY, köszönöm e sok jót, viszem magammal a napsütéshez, mert az igazán fontos dolgok ezek. Köszönöm a jókívánságot.
            SzVabodnaJaltaH
            - 2022. 07. 20. 11:41
      • M
        Látszat és valóság. Kezd hasonlítani a mai emberiségre a klónok kaptártudata ami egy illúzió a valóságon belül. Már csak a hologrammal vetített háttér hiányzik,vagy mégsem?
        https://i.pinimg.com/736x/d8/7a/e6/d8...enment.jpg
        - 2022. 07. 20. 10:06
        • S
          A hologram itt Lent van, 10-20 kilométer mélységtől 20-60 km magasságig, az ionoszféra alsó szintjéig maximum. Ami Kintről jön égitestek fénye ehhez képest valóság. Akkor lenne igaz hogy minden a tudat játéka, ha nem lenne ősintelligencia, földi gondolkodásra átkonvertálva: lélek. A klónok lélek nélküliek általában, mivel az elsődleges mesterséges intelligencia - mint ősintelligenciák által létrehozott program, a DNS-ből alkották - legyártja a már legyártott mintát, mint másodlagos mesterséges intelligenciát. NEM LÉTREHOZZA, CSAK LEMÁSOLJA, SOKSZOROZZA, EZ NEM TEREMTÉS, ha már anak veszünk valamit is. A teremtés egy szimuláció létrehozása egy kopár bolygón. A teremtés a DNS létrehozása, majd abból intelligencia megalkotása. Ha lélek nem volna, nem lenne ezeknek a szimulációkban lévő DNS alapú intelligenciáknak tároló tudata, miután meghalnak. A világegyetem minen adatot őriz ugyan, de lehívható állapotú tömörített program tárolására csak a lélek képes. Ha nem lenne lélek, minden végtelen fraktál lenne, a párhuzamos univerzumok száma végtelen lenne, és semmi sem lenne valóságos. A tudat sem. Minden csak vetülete lenne a Valaminek, semmi több, és az lenne a teljes őrület.
          - 2022. 07. 20. 11:53
          • S
            Csak látszat, vagy valóság, hogy nem a hasadat sütteted, hanem "nem közép iskolás fokon" ta-ní-tani fogsz "rokon".  (???)
            - 2022. 07. 20. 12:04
            • S
              Oldódok hogy bókod csókolt homlokon. Oly sok dolog konok folt, hogy oldok, oldok, oldok. Fontos pontos dolgok.
              Hódolok
              - 2022. 07. 21. 00:14
              • S
                De tényleg, oda is szántam !!!

                Mosoly

                Csak nem bók.
                - 2022. 07. 21. 07:28
                • S
                  Tudom hogy nem bók, de nem volt jobb szó "o" hanggal.
                  - 2022. 07. 21. 12:29
          • M
            Az a 'búra' egy kicsit nagyobb,azon kívül már 4D van. Ezt csak az tudja,aki már járt ott lélekként. Álom vagy valóság? Álmomban felpróbálhattam egy Isteni "avatárt". Vízszerű átlátszó fénytest,amiben látszanak ahogy haladnak az apró színes kis fénymolekulák,ahol negyvenszerese vagy a mostani önvalódnak,egyszerre látsz térben és időben mindent. Álomnak túl valóságszerű,valóságnak túl álomszerű. Más is írt le ilyen álmokat,azt a választ kapta,az nem álom volt.
            - 2022. 07. 20. 17:28
            • S
              Gondolom a teremburára gondolsz. Nem ismerek ilyet Kint, de ez nem azt jelenti hogy nincs valami hasonló dolog amire gondolsz.

              A 4D kevés. Már itt eleve 32D van, és ez nem poén. A húrelmélet 11D-ről ír, de az alapvetően materiális alapú, 1D az idő, 5D az alap és 5D az antianyag világ. Itt amit látunk 32D. Eleve ezeket a dimenziókat meg se definiálja a fizika, a matematika, geometria igen, de az meg erőteljesen támadható.

              Az álom egy párhuzamos világegyetemben való "kirándulása" a léleknek, az természesen ugyanaz a valóság mint ez a szimuláció. De egyfajta alternativ valóság.
              - 2022. 07. 20. 23:59
              • M
                Az inkább 64,mint a sakktábla. :)
                - 2022. 07. 21. 11:06
                • M
                  Nem keverendő össze a 4D és a 4.dimenzió. Előbbiből 9 van,utóbbiból 64. De ez csak konteo. :)
                  - 2022. 07. 21. 11:16
                • S
                  Nem látunk 64-et mert mélységi dimenziókat nem látunk valójában, az illúzió az illúzióban, az agy kiegészít. Vakká vált emberek visszanyerték néhányan a látásukat és nem éreztek mélységet, mint az első francia mozgóképnél, ahol vonat jön szembe, mindenki elugrált amikor vetítették. A 32D-t sem látjuk a maga aspektusából mind. Valójában 1D-t látunk csak!!!<br />A dimenzió egyszerűen definiálható, nincs kétféle. Minden a dimenziószám alapján éri el mozgási és értelmezési szabadságfokát. Minél alacsonyabb a bejárható dimenziószám, annál korlátozottabb a tudás megszerzése is.
                  - 2022. 07. 21. 12:37
                  • M
                    Illúzió az illúzióban,a képe létezik,abból létezik,minden csak az előző másolata.Nem is láthatod az antianyag párodat,bár az is itt van,csak ellenütemben. Meg van a tükörvilág,mit az összehajtott sakktábla. Az egyik jobbos csavarodású,a másik balos.A dimenziók úgy épülnek egymásra,mint a hagyma,a rétegek közt lévő hártya a nem tér nem idő,ahol egyszerre vagy mindenhol,és seholsem. A 4D egy magasabb rezgésszint,finomabb részecskékkel. Ebben a dimenzióban magasabb rezgésszámú lények élnek,már nem szén alapú hanem fény testben. A víz nem folyékony,hanem zselé szerű. Itt másodpercenként 9000 és 12000 rezgésszámú lények élnek. Ez a Krisztus-tudatban a felemelkedést követő első állomás.Ebből 9 szint van,a 10 nél az én beleolvad a Vagyok Aki vagyokba,és megszűnik az éntudat. Visszatérés a forrásba, egybeolvadás a Teremtővel. Ezek felemelkedési szintek. Nem összekeverendő a dimenziókkal.
                    - 2022. 07. 21. 18:02
                  • S
                    mg42 ez a te hited, amit a Jézus dolgokkal mondasz, én senki hitét nem bírálom, ha az másokat nem szenvedtet. 
                    Az elején erősen Kisfaludy időfizikáját említed, néha ő beismerte hogy recseg-ropog az elméletének mindene, én azt írtam neki, hogyha mindennek az őse az idő, akkor miként lehetséges a nem-tér nem-idő léte, illetve miért éppen két időforrásból indult ki minden, miért nem egyből, vagy ezerből, nem tudott válaszolni.
                    Önlogika hibák sorozata az elmélete, és most már értem a teremburát is miért emlegeted, mert ezt is Kisfaludy találta ki. 
                    Nem gond ez, mg42, amíg egy alternatíváját mutatod vele a létezés lehetséges kialakulásának, de onnantól már nincs rendben, hogy Kisfaludy is belevonja a zsidók írásait, meg mindent a fizikának nevezett fizikájába, hogy minden le van írva például a héber bibliában, az egy kódrendszer. Kisfaludy zsidó, a zsidók hitének támogatója, burkolt cionista, tegye.
                    Te összevegyítetted a Kisfaludy féle logikát, az ezotériát és a zsidó keresztény hitet. Ez nem semmi, de mivel nem szenvedtetsz vele másokat, tedd ezt ha könnyíti az itt töltött idődet.
                    - 2022. 07. 21. 22:48
                    • M
                      Inkább Kisfaludyt hallgatok,mint a te faszságaidat olvassam,te szimulációs kolóniabánat.
                      - 2022. 07. 24. 19:01
  • V
    Már többször eszembe jutott ez a könyv az itt olvasottak miatt,
    Michael Newton: Lelkünk ​útja I. https://moly.hu/konyvek/michael-newto...unk-utja-i
    - 2022. 07. 20. 13:43
  • S
    "Nézd az embereket! Úgy néz ki mintha a saját dolgaikról beszélnének... és mégis azért vannak itt, mert te azt akarod".

    Illúzió és valóság – A Mátrixtól az Eredetig
    • Médiavadász
    https://www.youtube.com/watch?v=e6ea8...6ea8CY1c0o
    Filmek, melyek valóság és illúzió, álom és ébrenlét kérdéskörét feszegetik: Mátrix, Eredet, Nyisd ki a szemed, Vanília égbolt, Truman Show, Dark City.
    - 2022. 07. 20. 14:08
    • S
      És ha belegondolsz, hogy aki klinikai halál állapotába kerül, és akinek elindul az élettörténete elölről, és akinek lelassul a haldokláson kívüli világ lassúságára, a szimuláció lassúságára az élettörténete, egy alternatív univerzumban saját genomjában újból megszületett, ugyanazzal az élettörténettel, és a jövő emlékeiből így elő-előkerülő déjá vu-kkel. Nos aki ezen túl van - ez nem lélekvándorlás -, annak újból lepörög az élete, valós időben, szinte minden ugyanúgy. És a világ az ilyen ember körül egy múlt, minden ember már régen halott abban a világegyetemben ahol a klinikai halál átvált valódi halálba. Itt nyer értelmezést az általad írt két mondat.
      - 2022. 07. 21. 03:10
  • S
    A módosított genetikai állományú termék felett a módosító rendelkezik, vagyis...

    Ételre-halálra - teljes film magyarul
    (amerikai dráma/thriller, 2015-teljes film-Vidstalker-filmek magyarul)

    https://www.youtube.com/watch?v=ypawo_x52BA

    Jó utánjárást és "olvasást a sorok között"!
    - 2022. 07. 20. 14:42
  • Posta Imre
    Két orosz képviselő azt állítja, az ukrán hadseregben titkos amerikai biolaborokban kifejlesztett mutánsok harcolnak
    Herczeg Márk
    háború
    július 20.

    Közel öt hónappal az Ukrajna elleni háború után Oroszország vad, új magyarázatot talált ki arra, hogy a Kreml gyors hatalomátvételi tervei miért omlottak látványosan össze: mert az ukrán csapatokat emberfeletti gyilkológépekké változtatták az amerikaiak által vezetett biolaborokban végzett „titkos kísérletekkel”.
    Gif: Tini Nindzsa Harci Teknőcök

    A Kommerszant azt írja, két orosz törvényhozó ezt állította hétfőn az ukrajnai „biolaboratóriumok” vizsgálatával foglalkozó bizottság élén. Konsztantyin Kosacsev, Oroszország Szövetségi Tanácsának alelnöke és Irina Jarovaja, az Állami Duma alelnöke ezt a felfedezést a „nyomozás” bombahírének minősítette. Állításuk szerint az ukrán hadifoglyok vérének vizsgálata „egy sor betegséget” tárt fel, amik arra utalnak, hogy titokban „katonai célokra” kísérleteztek velük.

    „És látjuk: az a kegyetlenség és barbárság, amivel Ukrajna katonái viselkednek, a polgári lakosság ellen elkövetett bűncselekmények, azok a szörnyű bűnök, amiket hadifoglyok ellen követnek el, megerősítik, hogy ez a rendszer az ukrajnai katonaság ellenőrzésére és létrehozására irányuló kegyetlen gyilkológépeket vezettet be az Egyesült Államok irányítása alatt” – mondta Jarojava újságíróknak.

    Szerinte ott vannak még „azok a teljesítményfokozó gyógyszerek, amiket még mindig azért adnak, hogy teljesen semlegesítsék az emberi tudat utolsó nyomait, és a legkegyetlenebb és leghalálosabb szörnyetegekké alakítsák őket”.

    Azt is állította, hogy a hepatitis A ellenanyagok jelenléte az ukrán hadifoglyok vérében egy amerikai biolaboratóriumi összeesküvés bizonyítékai, mivel Ukrajna volt egészségügyi minisztere ukrán-amerikai kettős állampolgár volt, aki a hepatitis kezelésére szolgáló gyógyszerek beszerzésén dolgozott az országban. „Elképzelhető, hogy ezeknek a gyógyszereknek a katonai személyzeten történő teszteléséről volt szó” – mondta Jarovaja.

    Az állítások a biolaboratóriumok összeesküvés-elméletének új megközelítésének tűnnek, az orosz védelmi minisztérium rendszeresen terjeszti, hogy megpróbálja igazolni a háborút.

    Az összeesküvés-elmélet egészen a Szovjetunióig nyúlik vissza, de a Kreml figurái a február 24-i invázió után gyakrabban erősítették fel, mivel Moszkva eredeti állításának – miszerint azért támadta meg Ukrajnát, hogy a zsidó elnök által vezetett országot „nácitalanítsa” – nem sikerült nagy vonzerőt szereznie az orosz propagandán túl. Úgy tűnik, hogy a legújabb iteráció célja Oroszország katonai kudarcainak magyarázata a mutáns ukrán csapatok révén – írja a Daily Beast.

    https://444.hu/2022/07/20/ket-orosz-k...-harcolnak
    - 2022. 07. 20. 14:58

Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Bejelentkezés vagy Regisztráció az értékeléshez.
Felülmúlhatatlan! (0)0 %
Nagyon jó (0)0 %
Jó (0)0 %
Átlagos (0)0 %
Gyenge (0)0 %
Bejelentkezés
Még nem regisztráltál?
Regisztráció
Új jelszó kérése