Hiba történt! Nem működik a JavaScript!
A böngésződben le van tiltva a JavaScript futtatása, vagy nem támogatja a JavaScript használatát. Az oldal megfelelő használatához kérjük engedélyezd a JavaScript futtatását böngésződben,
vagy frissítsd egy újabb verzióra, amely támogatja a JavaScript-et:
Firefox, Safari, Opera, Chrome, vagy az Internet Explorer 6-nál újabb verziója.
Üdvözöllek

Köszönöm, hogy megkerestél, nézz körül nálam! Posta Imre

pi-klub_logo.png (275 KB)

Klikkelj rá: Youtube oldalam
...további videók...és itt is...és még néhány (lenne, de ezeket már törölték) ...




Összes cikk kilistázása                news.svg (3 KB)                 Összes cikk
  ^                                     ^                                    ^   
l_________KIVÁLASZTÁS__________l
s_reggel.gif (7 KB)                                                     s_olvastad.gif (1 KB)
HÍREK               ÉDES OTTHON!              CIKKEK

Cikkek

KURSZK

"Jeles hely, jeles dátum, jeltelen sírok. A világhíres tankcsata az elsüllyesztett titokzatos tengeralattjáró, pontosan 24 éve történt és Putyin próbája volt akkor is. Pár napja jelentették be, elsüllyedt egy tengeralattjáró megint, erre itt a kurszki áttörés. Vajon mi lehet az összefüggés? Q?" Felrobbant és elsüllyedt az orosz atom-tengeralattjáró 2022.08.12. 14:44 A 118 ember életét követelő baleset idején két amerikai felderítő tengeralattjáró is a környéken portyázott, szerepük máig tisztázatlan. A Kurszk tragédiája 22 évvel ezelőtt, augusztus 12-én következett be a Barents-tengeren végrehajtott hadgyakorlaton. https://index.hu/kulfold/2022/08/12/k...aa7ebe8a16

Hatalmas orosz veszteségek: a legmodernebb orosz légvédelmi rendszer és egy tengeralattjáró is megsemmisült

2024. augusztus 03.
Az ukrán hadsereg szombaton jelentette be, hogy sikeresen elsüllyesztett egy orosz tengeralattjárót, valamint jelentős károkat okozott egy Sz-400-as légvédelmi rakétarendszerben a Krím félszigeten – írja a Reuters.

A hadsereg közleménye szerint pénteken végrehajtott támadásuk során sikerült jelentősen megrongálniuk a „Triumf” néven is ismert Sz-400-as légvédelmi rendszer négy indítóállását. Az Sz-400-as rendszer az egyik legfejlettebb légvédelmi technológia, amely képes különböző típusú légi célpontok – például repülőgépek, drónok és ballisztikus rakéták – megsemmisítésére.
https://www.portfolio.hu/global/20240803/hatalmas-orosz-vesztesegek-a-legmodernebb-orosz-legvedelmi-rendszer-es-egy-tengeralattjaro-is-megsemmisult-702317

Komolyat lépett Oroszország az ukrán betörésre

2024. augusztus 09

Oroszország további harckocsikat, tüzérségi és rakétarendszereket vezényelt az ország déli részén fekvő Kurszki területre, ahol negyedik napja folynak a harcok az orosz területre való betörést végrehajtó ukrán csapatokkal.
https://www.startlap.hu/hir-szem/komolyat-lepett-oroszorszag-az-ukran-betoresre/

Kurszk-film Putyin nélkül: az elnök, aki ott se volt
2019. február 2.
Kursk

A Kurszk orosz tengeralattjáró 2000-ben bekövetkezett tragédiájáról készült film közvetlenül nem politizál, és az eredményt, a hatást nézve jól teszi, bármi is volt készítőinek szándéka azzal, hogy nem jelenik meg benne Vlagyimir Putyin orosz elnök. Ez ugyanis pont előtérbe helyezte az ő szerepét és felelősségét.

Sokan bírálják, hogy a Kurszk orosz tengeralattjáró 2000-ben történt tragédiájáról készült film forgatókönyvéből Putyin kimaradt: „…egyes spekulációk szerint az alkotók nem akarták kihúzni a gyufát az orosz hackereknél, mint ahogy Az interjú című film után észak-koreai hackerek feltörték a Sony rendszerét.” De szerintem Kurszk egyebek között épp azért jó film, mert képes volt mellőzni azt a ziccert, amit mondjuk épp a putyini típusú rezsimek propagandafilmjei nem tudnának kihagyni. A szájbarágós aktuálpolitikai utalásokat, az ellenségképet, a vélt vagy valós politikai felelősökre való direkt utalásokat.
https://atlatszo.hu/impakt/2019/02/02/kurszk-film-putyin-nelkul-az-elnok-aki-ott-se-volt/


A világtörténelem legnagyobb tankcsatáját vívták Kurszknál

A II. világháború idején, 1943. július 12-én a Szovjetunióban játszódott le a prohorovkai páncélos ütközet, amelyet katonai szakértők a világtörténelem legnagyobb tankcsatájának tartanak.
Történelem - A kurszki ívben lezajlott ütközet során a túl­erőben lévő szovjet egységek taktikai vereséget szenvedtek el, ugyanis harckocsijaiknak több mint a felét elvesztették. Az ütközetben a német veszteségek csekélyebbek voltak, ennek ellenére a köztudatban máig úgy maradt meg, mint szovjet győzelem. A németeknek sikerült megtartaniuk harci állásaikat, sőt még előre is tudtak nyomulni, de komolyabb áttörést már nem tudtak elérni. Az oroszok a csata után friss erőket tudtak mozgósítani, így a keleti fronton a katonai kezdeményezés végképp átkerült a szovjetek kezébe.
A prohorovkai páncélos ütközet a Citadella hadművelet keretében játszódott le, amelynek során a német Wehrmacht megpróbálta a kurszki kiszögellést elfoglalni a szovjet Vörös Hadseregtől.
https://www.duol.hu/helyi-kozelet/2022/07/masolat-a-vilagtortenelem-legnagyobb-tankcsatajat-vivtak-kurszknal

Belabacsi 2024.08.10 1813 olvasás 23 hozzászólás 0 értékelés Nyomtatás

23 hozzászólás

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
  • D
    A kurszki - helyesen Prohorovka-i - ún. "találkozó" páncélos csata valóban meghatározó szerepet játszik a történelemben.
    Túlságosan is meghatározó szerepet.
    Mármint a hadtörténeti és harcászati/hadműveleti/hadászati gondolkodásban.
    A jelen tábornokai a jelen és a jövő csatáit -még mindig - a múlt - így a prohorovkai "múlt" (is) - tapasztalatai alapján szeretnék megvívni.
    És ez nagy baj.
    Mert arra "tanít", hogy nagy tömegű páncélos viszonylag kis helyen való alkalmazása hadászati áttöréssel jár/hat-na..
    Nos, nem jár. Mert akkor sem járt. Már az I. vh-ban sem járt a Somme-nál, amikor 1916-ban először vetettek be tankokat.
    És nem járt az arab-izraeli háborúkban sem.
    De még az iraki háborúkban sem.
    A tank egy olyan óriási illúzió és egyúttal mítikus "lény" a tábornokok fejében, mint a mesékben a Sárkány.
    Pedig a Sárkány valójában csak egy "Süsü".
    Kétségtelenül lenyűgöző szerkezet, nincs férfi - másképpen mondom: nem férfi az - akit ez az olajos, dübörgő (néha nyöszörgő - a gázturbinás hajtóműves változatok inkább nyöszörögnek...) fémtömeg ne nyűgözne le. Természetesen engem is lenyűgöz. Ahogy egy 424-es gőzmozdony is! - miközben a 424-esről pontosan tudja az ember, hogy eljárt fölötte -végképp - az idő. De akkor miért nem tudja ugyanezt a tankokról????
    Mert mondjuk ez nem érdeke első helyen a hadiiparnak, nem érdeke a médiának és legfőképpen nem érdeke a hadvezetéseknek!!!
    Én láttam közvetlen közelről Abramsot, meg Bradley-t is Texasban (oké, utóbbi nem tank, habár tank-szerű, de persze lövész"páncélos"). A Bradley-be még beültem (be tudtam ülni a 180 centimmel és 100 kilómmal), de az Abramsba már nem. Az "túl kicsi" volt nekem. Belegondoltam, hogy találat esetén hogyan tudnék kimászni belőle??? Hát, kb. sehogy, ott sülnék meg benne grillcsirkévé...
    Mára a keleti szláv testvérháborúban már egyik fél sem meri még csak az első vonal közelébe sem engedni a tankjait - mert azokat azonnal kilövik, a tank árához képest "filléres" rakettákkal (röppentyűkkel, ahogy ezt a 48-49-es szabadságharcban az azokat előszeretettel alkalmazó honvédsereg nevezte).
    Úgyhogy mára csak mozgó tüzérségként fungálnak, úgy-ahogy.
    Persze ugyanez van a helikopterekkel és a bombázókkal, vadászbombázókkal, vadászgépekkel is - seperc alatt lövik le őket ugyanilyen - kézi!!! - rakétákkal.
    Úgyhogy felszáll a vadász 100 km-re a fronttól, aztán 50-60 km-re elereszti a sikló-bombát és húz haza, mint a vadlibák.
    Az oroszok mostanra kezdenek rájönni, hogy nem kell az iszonyat nehéz páncélzat: fel kell tenni a baromi erős 120-125 mm-es harckocsi ágyút egy könnyű kis sasszira, beletenni egy jó erős motort, aztán hajrá! döngetni a harcmezőn 80-90 km/órával, úszni - könnyedén- a vízen, elég benne 3 ember (előbb utóbb már csak ketten lesznek) és: TŰZ!!! Ez a Szprut (Sprut) tank/ocska.
    Mindezek alapján faszom se érti ezt a hülye magyar katonai (fejlesztési) vezetést és hadvezetést, hogy mi a picsáért erőlteti a Leókat és Hiúzokat (ráadásul egy vízfolyásokkal agyonszabdalt országban???????????????
    Ja, hogy a német ipar különben seggbe rúg minket???
    Így már - némiképpen - értem.
    De akkor is bótolni kéne az oroszokkal a Szprutokat illetően...., meg esetleg a zsidókkal a Merkavákat illetően (kevés a hadrafogható emberük, hát előre tették a motort - plusz (páncél)védelemként benne, és még lövészpáncélosként is használható).
    Hát ennyit arról, hogy hogy kéne a hadsereget vezetni ÉS fejleszteni.
    Én mondjuk csakis a rakétákra (minden célra és formában), drónokra (azoknál is minden célra és formában), rádióelektronikai és kiber-hadviselésre költenék 99%-ban. Minden mást hagynék a picsába - a vadászgép is csak békében alkalmazható renitens polgári gépek "elfogására" (földre kényszerítésére).
    DJLacit magyar vezénylő tábornoknak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    - 2024. 08. 10. 14:24
    • D
      Még annyit, hogy erről nem szóltam a kommentemben, de kellett volna. És ez a logisztika. A tábor! a II.vh-t nem a tankok és más fegyverek nyerték meg, hanem a - teherautók!!! A szállítás. Röviden: a logisztika! A német hadsereg - minden ellenkező híreszteléssel és propagandával szemben - NEM VOLT IGAZÁN GÉPESÍTETT HADSEREG. Merthogy kb. 12 millió LÓVAL szállítottak szinte mindent!!!! Döntő részben lovakkal szállítottak. Azokat meg gondozni és főleg etetni kellett (oké, a teherautókat is "etetni" és "gondozni" (szervizelni) kellett - de költséghatékonyságban sokkal costbenefit-tebbek voltak, mint a lovak). Ugyanis a háború - szinten minden ellenkező híreszteléssel szemben - nem 90%-ban harc és 10% a "reszli", hanem pont fordítva: 90%-ban logisztika, ellátás, táborverés, utászmunka, szállítás (!!!), egészségügyi és más kényelmi ellátás, készülődés - és a maradék 10% a tényleges harc. A "tábornok" kifejezés (és rang) is ezt fejezi ki: az a hadvezér, aki az előbbi valós 90%-ról tudott gondoskodni - és JÓL tudott gondoskodni - az lett a tábor-nok!!! És ha ez a 90% rendben volt, akkor már nehéz volt a csatában is veszítenie. Napóleon is ilyen tábornok (is) volt - meg persze valódi hadvezér is, nem tagadom. De 90%-ban az előbbi!!
      - 2024. 08. 10. 17:19
  • Belabacsi
    KURSZK = ATOM=...?

    Már az oroszok is elismerik, hogy nagy a baj: a kurszki atomerőmű védelmére készülnek

    2024. augusztus 07. 20:14
    Rendkívüli állapotot vezettek be Oroszország Kurszk régiójában, tekintettel a kialakult katonai helyzetre. Közben Moszkva a Nemzeti Gárda egységeivel erősítette meg a kurszki atomerőmű védelmét.

    A Kurszk régióban továbbra is nehéz műveleti helyzet áll fenn a határ menti területeken A térség területére belépő ellenséges erők következményeinek felszámolása érdekében úgy döntöttem, hogy augusztus 7-től rendkívüli helyzetet vezetek be a kurszki régióban

    – írta Alekszej Szmirnov kormányzó Telegram-csatornáján. Hozzátette, a helyzet javulásáig éjjel-nappal együttműködik a hadműveleti parancsnoksággal.

    A Ria Novosztyi beszámolója szerint a Kreml elrendelte, hogy a Nemzeti Gárda egységeivel erősítsék meg a kurszki atomerőmű védelmét. Ez egyrészt azért is meglepő, mert a régió központja mintegy 90 kilométerre található a határtól.
    https://www.portfolio.hu/global/20240...nek-703079
    - 2024. 08. 10. 16:20
    • D
      Egy háborúba nem lehet fél seggel és fél szívvel belemenni - ahogy ezt az oroszok már két éve teszik. Abba rohadtul és teljes erővel kell beleállni, vagy sehogy. Merthogy az szó szerint életre-halálra megy - vagy te döglesz meg vagy te élsz túl. Putyinnak meg kéne hallgatnia/néznie újra és újra Patton beszédét a róla készült amerikai film elején. És egy háborút úgy kell elképzelni, mint egy futballmeccset: a nyolcvanezres lakosságú Andorra és a másfél milliárdos Kína is csak 11-11 embert küldhet a pályára. Azt akarom ezzel mondani, hogy lehetsz bármilyen nagyhatalom - akiknek végre kell hajtaniuk a feladatokat, azok pont olyan átlagos és nagyon is sérülékeny emberek, mint a töredék lélekszámot (sem) képviselő ország katonái!!! Nyilván mindez addig igaz, amíg a nagyhatalom nem nyúl az atomhoz... De addig: akár még kiegyenlített is lehet a "meccs".
      - 2024. 08. 10. 17:09
  • Belabacsi
    Rég voltak ekkora bajban Putyinék: Kétségbeesett lépéseket tett Oroszország az Ukrán támadás után

    Rendkívüli intézkedéseket vezetett be a Putyin-rezsim Ukrajna betörése után.
    Aggódik az orosz vezető: átfogó biztonsági intézkedéseket jelentettek be

    Három régióban – Kurszkban, Belgorodban és Brjanszkban – átfogó terr0rellenes, illetve biztonsági intézkedéseket rendelt el az orosz Nemzeti Antiterrorista Bizottság és a Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) – tudatta a két hatóság szombaton megjelent közös közleményében.

    Mindez jelentős hatással lesz a három régió lakóinak életére, mivel a terr0rellenes intézkedésekre és az ukrán csapatok kiszorítására hivatkozva a két hatóság széles körű intézkedéseket hozhat. Ezek közé tartozhatnak például

    a kitelepítések,

    a közlekedés és a kommunikáció korlátozása,

    lehallgatások elrendelése,

    területek lezárása,

    valamint a szabadságjogok korlátozása is.

    A két hatóság közös közleménye szerint az új biztonsági rendszer augusztus 9-én lépett hatályba, válaszul az ukrán hadsereg kurszki térségbe való behatolására. A három régió összterülete mintegy 92 ezer négyzetkilométer, amely közel megegyezik Magyarország teljes területével.
    Közleményt adtak ki az ukrán támadás után

    Közleményükben az alábbiakkal indokolták a rendkívüli intézkedések hatályba léptetését a Reuters tudósítása szerint:
    Péntek éjjel pedig kiderült:
    az ukránok elfoglalták a Gazprom szudzsai gáztranzit állomását, de a gázszállítás Ukrajna és az EU felé továbbra is zavartalan.
    https://valodihirek.hu/2024/08/10/oro...rszag-fszb
    - 2024. 08. 10. 17:56
    • 1
      Nem teljesen értem,hogy miért izgult rá mindenki a szudzsai gáztranzit állomásra.Ugyanis az a hülye gázvezeték az Ukrajnának nevezett indokolatlanul önállóvá tett bábállam területén halad tovább.Ahhoz hogy kézben tartsák a géztranzitot fölösleges volt Kurszkba behatolni(minden "nemNATO" katona,zsoldos és kapor meg fog dögleni,tehát mégis csak volt értelme behatolni)A Lukoil olajat is le tudták blokkolni kapor területen,akkor ezt a gázzal is meg tudják tenni.Továbbra is rejtély ennek a katonai akciónak az értelme ha figyelmen kivül hagyjuk a kazár szálláscsinálás felgyorditásának a lehetöségét.
      - 2024. 08. 10. 21:55
      • F
        Szudzsai Gazprom-állomás onnan indítja az Európába gáz exportot ha nincs akkor gáz sincs.<br />Ha az kiesik akkor csak a LNG marad Amerikából akkor meg lesz egy kiló kenyér 2000-ft is na meg a többi.<br />A másik meg most az orosznak a saját városát és környékét kell lerombolni.
        - 2024. 08. 11. 07:28
  • F
    NATO vezényelte le profi katonákkal,és technikával és tessék lássék ma holnap már Kreml előtt van Amerika.
    Eddig Putyin egy sorozott hadsereg ellen harcolt innen onnan össze koldult és zabrált technikával.
    Van cikk ahol azt írják ukrán terroristák és neonácik törtek be Kurszkba?
    https://oroszokazigazsagoldalan.hu/?p...hu/?p=5268
    - 2024. 08. 10. 19:41
    • V
      Zaharova: az ukrán terrorizmus terjed az egész bolygón és a mély állam nevében cselekszik
      https://oroszhirek.hu/zaharova-az-ukr...selekszik/

      Az ukrán kormány terrorszervezetté vált, amely a nyugati országok és “mély állami struktúráik” nevében cselekszik – állította Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője.
      ...
      - 2024. 08. 11. 08:01
  • G
    " mély állami struktúrák " ?
    M. Zaharova

    Ukrajna a " mély állami struktúra " , azaz a mély hátsó hatalomtól pénzelt, felfegyverzett, minden háborús mozzanatában támogatott, terrorszervezet, képződmény. Semmi más funkciója nincs!

    A kurszki terrortámadás nem véletlen, különösen az időzítésében.
    Azt remélem senki nem gondolja, hogy a láthatatlan? hátsó, mély, stb, hatalomnak, hogy Ukrajna és eszement szerencsétlen népe, pusztulása, egy pillanatra is érdekelné?

    Az is bebizonyosodott, hogy az oroszokat nem lehet legyőzni a hagyományos adok kapok szárazföldi háborúban.
    Sőt a gazdasági megszorítások is fordított eredményeket hoztak.
    Közben a csúnya mély hatalom fő fészke, nagy bajba került. Hezbollah, Hamasz, Houtis, gyűrűjében Izrael már így is segítségre szorul. Közben bármely pillanatban visszatámadhat, beígérten, a fő ellenség, Irán !
    Na ,itt jöhet be Kurszk időzítése.
    Egy jól időzített terrortámadás lekötheti az oroszokat, késleltetheti az orosz segítséget Iránnak, így Izrael US segítséggel megkönnyebbülhet?
    - 2024. 08. 11. 17:56
  • D
    Ez a cikk a Pestis Rácok-on Gulyás Áron tollából jelent meg, lejjebb az én kommentem a kipontozott rész után:
    %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
    Korábban több elemző is kritizálta az ukrán hadvezetést, hogy a donyecki területi veszteségek ellenére körülbelül négy dandárnyi egységet csoportosított a kurszki támadásra, amely stratégiai-taktikai előnyei megkérdőjelezhetőek. A négy dandárból ráadásul kettő elit alakulatnak számít, a 82. és 80. légideszantos dandár katonái a front más szakaszain már bizonyítottak. Kijev a csapatok összegyűjtése érdekében hajlandó volt gyengíteni a donyecki front védelmét, sokkal nagyobb kockázatot vállalva, mint azt korábban bárki is gondolta volna.
    A támadásról a Financial Times-nak megszólaló ukrán katona, Denisz ugyanis elmondta, egysége egyértelmű parancsot kapott, és mélyebbre fog hatolni Kurszk megyében.
    Eközben a Fehér Ház kemény orosz válaszlépéstől tart – írja a Wall Street Journal. A lap szerint a kurszki régióba történő ukrán behatolás kockázatai abban rejlenek, hogy az ukrán fegyveres erők továbbra is folyamatosan veszítenek területet a front minden szakaszán.
    A kurszki akcióról a Bild főszerkesztő-helyettese, Paul Ronzheimer következőképpen számolt be egy ukrajnai útja után, ahol a fronton lévő tisztekkel beszélhetett.

    Katonai körökben sokan csodálkoznak azon, hogyan lehetséges, hogy Ukrajna ilyen nagyszabású hadműveletet indított ott (Kurszknál – a szerk.), miközben Donyeckben hatalmas gondok vannak. Fegyverekre, lőszerre és mindenekelőtt katonákra van szükségük

    – hangsúlyozta. Ronzheimer szerint az ukrán fegyveres erők több parancsnoka meglepődött azon, hogy Kijev ilyen offenzíva indítása mellett döntött.
    Ellenben üdvözölte az ukránok orosz földön történő ellentámadást Marcus Faber, a német liberális politikus a Bundestag védelmi bizottságának elnökeként sikeresnek ítélte a kurszki áttörést.
    A megszálló erők elleni ukrán támadás Kurszk térségében a várakozásoknál is sikeresebben alakul. Ez arra kényszeríti az agresszort, hogy jelentős csapatokat irányítson át a keleti frontról. Ez enyhíti az ottani nyomást

    – fejtette ki Faber. A német politikus szerint az új fejlemények kapcsán ismét meg kell vitatni több német gyártmányú Leopard 2 tank küldését az ukránoknak. Faber azt is kifejtette: az ukránok előretörése azt üzeni az orosz népnek, „hogy diktátoruk elveszítette az ellenőrzést”.
    MI LEHETETT A TÁMADÁS CÉLJA?
    A Forbes magazin hívta fel a figyelmet, hogy az ukránok elkezdtek statikus védelmi rendszereket építeni Kurszk megyében. Vagyis árkokat ásnak, erődítményeket építenek Oroszország területén, vélhetően azzal a céllal, hogy tartósan megszállás alá vonják a térséget. Az AFP hírügynökségnek nyilatkozva egy ukrán tisztviselő azt mondta, “több ezer” ukrán katona vesz részt a műveletben. A tisztviselő arról is beszélt, hogy mi a célja a hadműveletnek:

    Támadunk. A cél, hogy rákényszerítsük az ellenséget a védelmi vonalai elnyújtására, továbbá az, hogy minél nagyobb veszteségeket okozzunk neki, és ezen keresztül destabilizáljuk az oroszországi helyzetet, bizonyítván, hogy képtelenek megvédeni a saját határaikat.

    A Forbes szerint öt zászlóaljat, azaz körülbelül 10 ezer katonát vont össze Ukrajna Kurszk térségében, egy részük elkezdett azon dolgozni, hogy védvonalakat hozzon létre a határ orosz oldalán. Ez arra mutat rá, hogy Ukrajna Kurszk régió tartós megszállására rendezkedik be.

    A lap idéz egy orosz katonai tudósítót is, aki szerint „ez a legrosszabb dolog, amit csinálhatnak” az ukránok, hiszen így sokkal nehezebb lesz egy ellenoffenzíva során kitolni az ukrán katonákat a régióból. Minél lassabb az orosz ellentámadás, annál több ideje lesz az ukránoknak felkészíteni a védelmi rendszereket az offenzívára.
    A Forbes elemzője azt írja: a hadművelet fő célja alighanem az, hogy arra kényszerítsék az oroszokat, hogy vonjanak el képességet az északi szektorból, főleg Harkiv megyéből, Vovcsanszk térségéből.

    A Reuters közlése szerint éjszakai videóbeszédében Zelenszkij elmondta, hogy megvitatta a hadműveletet Olekszandr Szirszkij ukrán főparancsnokkal

    Ma több jelentést is kaptam Szirszkij főparancsnoktól a frontvonalakról és a háborút az agresszor területére tolni szándékozó akcióinkról. Ukrajna bizonyítja, hogy valóban képes helyreállítani az igazságot, és pontosan azt a fajta nyomást biztosítja, amire szükség van – nyomást gyakorol az agresszorra

    – fogalmazott Zelenszkij.
    Az orosz védelmi minisztérium vasárnap közölte, hogy az éjszaka folyamán 14 ukrán drónt és négy Tochka-U taktikai ballisztikus rakétát semmisített meg a kurszki régió felett.

    ÓRIÁSI GONDOT JELENTHETNE A SZUDZSAI GÁZTRANZIT ÁLLOMÁS KIESÉSE
    Továbbra is nehéz képet alkotni arról, pontosan milyen települések és területek vannak ukrán ellenőrzés alatt, az ukrán csapatok gyorsan mozogva igyekeznek minél nagyobb zavart kelteni. Az mindenesetre biztosnak látszik, hogy jelenleg Szudzsa mellett ukrán kézen van a Gazprom azon létesítménye, amely az EU területére irányító orosz gázszállítás fontos elosztóközpontja.

    A szudzsai gáztranzit állomás az egyetlen, amelyen keresztül Oroszország Ukrajnán át tud gázt szállítani az EU felé, éves szintre vetítve mostanában mintegy 15 milliárd köbmétert. A gázpiaci szereplők attól tartanak, hogy ez a mennyiség kieshet, mert egyik, vagy másik fél olyan lépést tesz, amely ürügyet szolgáltathat arra, hogy vis maior helyzetet lehessen hirdetni. Ezzel elsősorban a szlovák, osztrák és magyar gázimport lehetőségeit szűkítené a tranzitállomás kiesése, így a régiós gázárak tovább emelkedhetnek.

    MIT LÉPHETNEK AZ OROSZOK?
    Oroszország válasza az Ukrán Fegyveres Erők (AFU) Kurszki területen történt támadására az ukrán energiaellátó rendszerre mért csapás lesz. Ezt a véleményét Alekszandr Borzenko katonai szakértő a Govorit Moszkva újságíróival folytatott beszélgetésben fejtette ki. Borzenko az ukrán energiaszektor elleni csapást a Kurszki területen történt események hátterében célszerűnek tartja. Az energiahálózatok működésképtelenné tétele megfosztja az AFU-t a hátországtól – a hadiüzemektől és a javítóműhelyektől – magyarázta.
    Az Unian eközben arról ír, hogy Vlagyimir Putyin orosz elnök elveszítette a bizalmát a hadseregben, és az FSZB-re támaszkodik. Hozzáteszik: Putyin eltávolította Valerij Geraszimov orosz vezérkari főnököt a kurszki védelmi vezetésből. Az Institute for the Study of War (ISW) szerint Putyin az orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) vezetőjét nevezte ki Kurszk védelmének vezetésére, mivel benne bízik a legjobban, írják.

    Az Economist arról ír, hogy az Ukrán Fegyveres Erők hadművelete az Orosz Föderáció Kurszki területén emeli az ukránok morálját, de az orosz megszállók nem olyan ütemben távolítanak el egységeket az ukrajnai front más részeiről, amilyen ütemben az ukrán parancsnokság szeretné.

    A minimális cél az orosz csapatok elvonása a front fő részeiről, Harkivtól és Donbásztól. Eddig… Oroszország Harkiv irányából szállít át csapatokat, de eddig sokkal kevesebbet szállított át Donbász irányából

    – jegyezte meg a lap.

    A parancsnokaik nem idióták. Átcsoportosítják az erőiket, de nem olyan gyorsan, ahogyan mi szeretnénk. Tudják, hogy nem tudjuk a logisztikát 80-100 kilométerre kiterjeszteni

    – mondta a lapnak az Ukrán Fegyveres Erők vezérkarának egyik forrása.
    ...............................................................................................................
    Csöndben kérdezem – ismétlem: KÉRDEZEM!!! -, hogy vajjon nem arról van szó, hogy az orosz felsővezetés meghasonlott???
    Nem lehet, hogy elkezdődött egy hatalmi harc a Putyin körüliek és a “mérsékeltek” (magyarán: atlantisták, még magyarabbul: orosz hazaárulók) között???
    Nem lehet, hogy a Nyugat (természetesen amerikai vezetéssel) LEFIZETETT egy csomó orosz potentátot a felső vezetésben (odaígérve nekik nagy szeleteket az orosz “gazdasági tortából” a Putyin utáni maradék Oroszországból)????????
    Ismétlem: kérdezek!!!
    Mert ez valami eszelős, hogy ezt Esztelenszkij egyáltalán meg merte lépni, sőt még – a jelek szerint – eszkalálja is!?!?!?!
    Mert ha így van, akkor nemcsak Putyinnak “jaj”, de nekünk is!!!
    - 2024. 08. 12. 15:53
  • F
    Az egész ukrán akció belső ellenségnékül nem ment volna,és ezért is van hogy az orosz még mindég nem ocsúdott fel hogy ez megtörténhetett.
    Mindenhol így van a világba,nálunk egy film is van róla a Lőcsei fehér asszony a film címe.Avagy Rákóczi is ezért bukta el a harcát.
    https://videa.hu/videok/film-animacio...t0U8ckhm9m
    - 2024. 08. 12. 18:19
  • Belabacsi
    Militärexperte zum Vorstoß auf russisches Gebiet
    »Das Kursk-Manöver könnte das militärische Ende der Ukraine einleiten«
    Erstmals sind reguläre ukrainische Truppen bei Kursk auf russisches Gebiet vorgedrungen. Der Militärexperte Gustav C. Gressel erklärt, was die Ukraine mit der Operation bezweckt – und warum ihr der Angriff gefährlich werden könnte.
    https://www.spiegel.de/ausland/russla...f3f8165c7e
    - 2024. 08. 12. 20:38
  • D
    A "Kurszk-i kiszögellés" (vagy "beszögellés" - nézőpont kérdése, hogy melyik) kiszélesítése zajlik ukrán részről.
    Putyin meg méltatlankodik, hogy orosz civileket támadtak az ukránok, ez már micsoda dolog???
    Mintha ő nem ezt tenné két és fél éve csak ukrán civilek esetében???
    Mindezt csak a kiegyensúlyozott megközelítés miatt írom.
    Egyébként maga a tény, hogy a harci cselekmények egyáltalán átterjedhettek Oroszország területére - megdöbbentőek!!!
    Mintha a vietkongok és az afganisztáni talibánok New York környékén akciózgattak volna annak idején???
    Olyan ez, mint a jéghegy - vízből kilátszó - teteje (1/10-e): vajjon mi lehet a mélyben, a 9/10-edben??? Mármint milyen mértékű züllés és korrupció lehet az orosz hadseregben és annak környékén??? És egyáltalán milyen mértékű korrupció és züllés lehet az egész orosz társadalomban??????????????????????????????
    Teljesen nyilvánvaló, hogy az orosz hadsereg hagyományos háború megvívására teljesen alkalmatlanná vált.
    Az is egyértelmű, hogy a had-vezetése (direkt így, kötőjellel!) egy semmizérómínusznegatívnulla.
    Én nem vagyok elvakult russzofil (russzofób végképp nem), de.
    De nemcsak nekik lesz "jaj", de nekünk is, ha az ukránok győznek!!!
    - 2024. 08. 13. 15:53
    • A
      Laci komam, ugy tunik, hogy valakik nagyon megtevesztettek teged az Ukrajnai esemenyeket illetoen.<br />Nem szabadna olyan konyen bedolni minden felszines valosagnak tuno propagandanak. <br />Persze sokan nem kepesek a felszines szosalatak moge latni, hiszen a haboruban mindig az elso aldozat a valosag. <br />Csak roviden: nem az Ukrajnai bedrogozott comedias tamadta meg az Oroszokat, hanem egy az egyben a Nato kiserleti hadmuvelete tortenik, persze tobnyire meghulyitett Ukran veraldozatokkal. De persze a halottak kozott a Nato sok orszagabol szarmazo specialis egysegekben szolgalo katonak is boven jelen voltak . Lengyelek, Franciak, Amerikaiak, Angolok, Gruzok , Romanok es meg Olaszok is. Ugy nez ki, hogy ez egy par ezer letszamos "piszkos tizenketto" akcioja volt.<br />Az igazi celja kozel sem az amiket minden hirforras szelloztet reggeltol estig. <br />Ha megolnek egy csomo Oroszt az mar jo.<br />Ha elfoglalnak teruleteket az is jo.<br />Ha megkozelitik a Kurszki atomreaktort az is jo, bar az nem valoszinu.<br />De az igazi celja egy Nato hadgyakorlata elesben , egy probafutam, kiserleti tamadas a modern muholdas megfigyellessel ahol is elo kepben kovethetoen tudjak iranyitani a rohamosztagokat, hogy milyen iranyban kerulhatik ki az Orosz vedelmi vonalakat. Mint cica az egerrel , ezert tudtak olyan melyen benyomulni. Persze ezeket a teruleteket nem fogjak sokaig tartani , mert kifognak fogyni a keszletekbol.<br />Persze az Oroszok oldalarol is kaptak segitseget (hatbaszurkalos arulok) akik ugy tettek, hogy nem vettek eszre semmit. Az egesz dolog lenyege, hogy a Nato kozpontokban analizaljak a Mesterseges Inteligencia segitsegevel, hogyan lehet ezt tovabbfejleszteni legiero hozzaadasaval es nagyobb letszammal. Arra az esetre peldaul ha le akarjak rohanni Transznyisztriat, vagy lerabolni a Kaliningradi Orosz teruletet mint kezdo lepest. Olyan ez Laci komam mint a sakkjatek nagyon oda kell figyelni. Az Oroszok ezt pontosan tudjak es persze ,hogy duhongenek mert sajat teruleteiket kell bombazniuk, hogy kikergessek oket. <br />Ha Putin elnok nem nevez ki engem nagy vezernek akkor baj lehet. <br />Laci komam nem okoskodok, csak megosztom. Aki nem hiszi jarjon utana!
      - 2024. 08. 14. 06:57
    • V
      Polish mercenaries shooting at civilians near Kursk
      https://www.bitchute.com/video/ozQtUS...QtUSkDSAoJ
      - 2024. 08. 14. 08:04
  • G
    laci,
    "egyáltalán milyen mértékű korrupció és züllés"?

    Ezt a mértéket a mai világban csak, és megkérdőjelezhetetlenül, egyedül összehasonlítani lehet. A hazugságok, rémhírek, hivatalos elhülyítések korában, mindenki csak a saját véleményére van leszűkítve, ami a hazugságok zuhatagában nagyon ingatag!

    Azt viszont mindenki, aki nem teljesen hülye, vagy vak, láthatja , hogy az US és a NATO, olyan mélységű korrupció és züllési színvonal alá esett, amihez az oroszok még nem jutottak le.

    De az Ukrán győzelmet emlegetni az nem "baj", hanem a még látható realitásokat figyelembe véve: hülyeség!
    Az igazi "baj" az belül és kívül van, találd meg melyik a nagyobb .......
    - 2024. 08. 13. 18:57
  • D
    Alföldi betyár és Gutai Zub és még Virág kommentársaknak - és bajtársaknak!
    Remélem nem fogtok rám megharagudni, ha azt írom most le, hogy amit írtam, azt kicsit provokatív szándékkal is írtam (és ez nem utólagos magyarázkodás).
    Az aggodalmaimat, amelyeket a kommentjeimben az oroszokkal kapcsolatban kifejtettem, akkor is és most is komolyan gondoltam és gondolom.
    De!
    De mivel én az "eszemet" (azt a keveset, ami még vénségemre megmaradt) egy kb. 10 nm-es panel-szobából "osztom", így semmi sem fontosabb és értékesebb számomra, mintha kapok visszajelzést és egyáltalán nem baj, ha a visszajelzés nem egyezik az én prekoncepciómmal, sőt!
    Sőt!
    Alig várom, hogy olyan szempontokat kapjak, amelyekre nem gondoltam!
    Pláne, hogy olyan szempontok legyenek, amelyek az aggályaimat, nyavalygásaimat, félelmeimet megcáfolják!
    Az oroszokkal kapcsolatban meg főleg!
    Mára oda jutottunk, hogy a Nyugat végtelenül emberellenes, tébolyult degenerálódása ellen - amely bennünket is be akar nyelni - csakis az oroszok maradtak utolsó megmentőként (ha úgy tetszik: "felszabadítóként").
    Úgyhogy nagyon köszönöm, hogy letorkoltatok és "helyre tettetek"!!!
    - 2024. 08. 14. 09:11
  • G
    Laci Barátom,

    Amikor elolvastam hozzászólásodat, éreztem, hogy itt valami huncutság van!
    Azt tudom, hogy szeretsz mókázni. Isten tartsa meg szokásodat ezekben a sanyarú időkben!

    Mindent egybevetve, Te egy Úriember, és Katonatiszt vagy.
    Lehet, hogy nem ebben a sorrendben?
    - 2024. 08. 14. 12:41
    • D
      Köszönöm kedves Barátom! Természetesen nem akartam "huncutkodni", de "megvilágosodni"/kicsit megnyugodni - annál inkább! Katonatiszt már igen régen voltam, de igyekeztem akkor is úriember-szerű lenni (századosként vagyok máig tartalékban, nem obsitoltak le, és gondolom a nyelvtudásaim miatt nem is fognak soha, egyébként vállalnék önkéntes tartalékos szolgálatot, de a korom miatt már nem vesznek be, pedig...). Hogy ez sikerült-e mindig, ebben nem vagyok biztos, de hogy mindig erre törekedtem, az viszont biztos.<br />Ezzel együtt erre a kurszki helyzetre továbbra is homlokráncolva tekintek.<br />Minden jót Neked!
      - 2024. 08. 14. 13:05
  • M
    ugyanmár szinház az egész világ--zelinszkij s putyin is ugyanabbol a kottábol játszik....betörö ukránokat 3 nap alatt meglehetne semmisiteni....nem az éket hanem ukrán-orosz hátáron átmenö ukrán derékhadra taktikai atombombákat dobni--éket szétbombázni,rakétázni s lemészárolni valamennyit----nyugat nem szolhatna semmit mert oroszoknak joguk van saját területükre atomot dobni...
    - 2024. 08. 16. 16:54
  • F
    Ukrán betörés tönkretette a titkos katari béketárgyalásokat.
    https://oroszhirek.hu/wapo-az-ukran-b...yalasokat/
    - 2024. 08. 19. 01:29
    • V
      Ez is jó cikk:
      https://oroszhirek.hu/lukasenko-a-leg...lenszkijt/
      Lukasenko: a legtöbb ukrán gyűlöli Zelenszkijt


      Az ukrán kormány nincs kapcsolatban saját népével, amely nem akar meghalni a Kijev és Moszkva között zajló konfliktusban – jelentette ki Alekszandr Lukasenko belorusz elnök, hozzátéve, hogy Volodimir Zelenszkij elvesztette az ország polgárainak többségének támogatását.
      Lukasenko szerint az ukránok mintegy 70 százaléka „gyűlöli Zelenszkijt, mert egyet ígér, és mást tesz; mert emberek halnak meg”. A belorusz vezető nem részletezte a becslései mögött álló statisztikákat, de megjegyezte, hogy országába az utóbbi időben nagyszámú harcképes korú ukrán érkezik, akik családjukkal együtt „menekülnek a háború elől”.

      Lukasenko szerint Belorusz néhányuknak munkát és szállást biztosít, míg mások nyugati országokba mennek tovább. „Közülük 99 százalékban férfiak, akik nem akarnak harcolni” – tette hozzá az elnök.
      - 2024. 08. 19. 07:31

Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Bejelentkezés vagy Regisztráció az értékeléshez.
Felülmúlhatatlan! (0)0 %
Nagyon jó (0)0 %
Jó (0)0 %
Átlagos (0)0 %
Gyenge (0)0 %
Bejelentkezés
Még nem regisztráltál?
Regisztráció
Új jelszó kérése