Hiba történt! Nem működik a JavaScript!
A böngésződben le van tiltva a JavaScript futtatása, vagy nem támogatja a JavaScript használatát. Az oldal megfelelő használatához kérjük engedélyezd a JavaScript futtatását böngésződben,
vagy frissítsd egy újabb verzióra, amely támogatja a JavaScript-et:
Firefox, Safari, Opera, Chrome, vagy az Internet Explorer 6-nál újabb verziója.
Üdvözöllek

Köszönöm, hogy megkerestél, nézz körül nálam! Posta Imre

pi-klub_logo.png (275 KB)

Klikkelj rá: Youtube oldalam
...további videók...és itt is...és még néhány (lenne, de ezeket már törölték) ...




Összes cikk kilistázása                news.svg (3 KB)                 Összes cikk
  ^                                     ^                                    ^   
l_________KIVÁLASZTÁS__________l
s_reggel.gif (7 KB)                                                     s_olvastad.gif (1 KB)
HÍREK               ÉDES OTTHON!              CIKKEK

Cikkek

A Szijjártó-féle külügy támogatásával elkészült a török főváros első tugrulszobra, a magyar nagykövetségen állították fel

Kabul felett sárkányok, Judapesten Gólemek, Gollamok ahogy azt a müezzinek harsogják minden zsinagógában. De ki a kormányzó, helytartó, király...? Türk tugrul és nem magyar turul, de ugyanúgy mitológiai madár 650 kilogramm bronzból és travertínóból, valószínűleg magyar adófizetői pénzből. Leleplezték Ankara első tugrulmadarat ábrázoló szobrát szerdán Magyarország törökországi nagykövetségén – derül ki a Daily Sabah cikkéből.


A török portál beszámolója szerint az alkotó, Böjte Horváth István 650 kilogramm bronzot és travertínót használt fel az alkotáshoz, amelynek elkészülését a Szijjártó Péter vezette Külgazdasági és Külügyminisztérium támogatta, vagyis valószínűleg magyar adófizetői pénz van benne. Hangsúlyozandó, hogy nem turulról, hanem tugrulról van szó, amely a türk népek közös örökségét jelképezi. – Ez a madár talán azt mutatja, hogy Magyarország és Törökország valójában ugyanabból az ágból származik. A szobor a két ország közös történelmét és barátságát jeleníti meg – fogalmazott Böjte Horváth István. Saját bevallása szerint alkotása készítése közben „gyönyörű lelkesedés” töltötte el, és reményét fejezte ki, hogy alkotását Ankarában is értékelni fogják.

A tugrult a XI. századi Mahmud al-Kasgari a türk lexikonában, a Divanu Lugati’t-Turkben „nemes, erős madárként” írja le, de a szó jelentésén túl a jelképet gyakran a török nemzet szellemének, erejének és szabadságvágyának szimbólumaként értelmezik. Szerepel tugrul a türk népek mitikus hőse, Oguz kán eposzában is, eléggé hasonlít a magyar eredetmondákban megjelenő turulhoz.
Kovács Gergely dilemma elé állította Karácsony Gergelyt a hegyvidéki turulszoborral együtt műemlékké nyilvánított kátyúk ügyében

A XII. kerület kutyapárti…

Az ankarai magyar nagykövetségen felállított tugrul egy, a világot jelképező gömbön áll a épület sarkán, a fejével az Atatürk sugárút felé fordul.

Orbán Viktornak régi mániája a türk kapcsolat, Magyarország 2018. szeptember 3. óta a Türk Államok Szervezete megfigyelő tagja, ebből az alkalomból pedig a miniszterelnök egy elég szórakoztató kijelentésre is ragadtatta magát: – Mi Magyarországon élünk, magyarok vagyunk, magyarul beszélünk, ez egy egyedülálló és különös nyelv, amely a türk nyelvekkel áll rokonságban – állította Orbán Viktor, a kijelentésének a szépséghibája csak az volt – hívta fel a figyelmet akkor egy finn nyelvész –, hogy 90-95 százalékban finnugor eredetű szavakkal fogalmazta meg.
https://nepszava.hu/3302405_torokorszag-tugrulszobor-magyarorszag-nagykovetseg-ankara

Belabacsi 2025.11.23 759 olvasás 12 hozzászólás 0 értékelés Nyomtatás

12 hozzászólás

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
  • D
    Mélységes mély az őstörténet - és ezen belül különösen a magyar őstörténet - kútja, ha valaki túl hosszan néz bele, még bele is szédülhet (és bele is őrülhet).
    Én már a XII. kerületi "turul"-szobortól is viszolygom.
    Két okból (ami három): egyrészt maga a szobor - nem tudok finomabban fogalmazni - ocsmány.
    Továbbá baromi ostoba: mert a háború áldozataira egy RAGADOZÓ (tehát: gyilkoló) élőlény formájában emlékezik meg.
    Harmadrészt, ha valami nem volt SOHA jellemző a magyar hivatalos jelképrendszerre - itt főleg az állami jelképekre gondolok, nem a különféle címerekre, címerpajzsokra - az az állat, ezen belül különösen a madár (nyilvánvalóan főleg ragadozó madár) ábrázolás, azaz, sasok, sólymok stb használata.
    A németek, a lengyelek, de még az amerikaiak is sasokkal jelképezik magukat (a lengyeleknél voltak az ún. "szárnyas" huszárok is - utóbbiak kétségtelenül rendkívül látványosak lehettek a csatamezőn), a franciák - egyébként jópofa módon - a "Gall kakas"-sal.
    De mi: soha!
    Ehhez képest sokkal magasabbrendűen elvont jelképeket használtunk/használunk: úgy, mint Árpád-sáv, hármashalom-kettős kereszt.
    Ez az egyik.
    A másik, hogy annak ellenére, hogy a nyelvi logika szintjén a magyar és a török nyelvek nagyon hasonlítanak egymáshoz, tudniillik mindegyik ragozó-toldalékoló nyelv ("Dzsebimde csok elma var = Zsebemben sok alma van...) , de ezen belül is vannak már jelentős eltérések, például az igéknél, ahol a török nyelvek "belül" tagadnak: magyar: "nem játszom", török (a magyar szót használva): "játsz-nem-én", "játsz-nem-om".
    És akkor már miért nem rokonok például a mongolok, baskírok, tatárok, csecsenek (utóbbiak állítólag baromi közel állnak a magyarhoz), a koreaiak, japánok és az ÖSSZES AMERIKAI INDIÁN NÉP????
    Merthogy ezek is mind ragoznak-toldalékolnak?????
    A (jövevény)szavak szintjén nem érdemes egy nyelv eredetét kutatni, mert itt óriásiak - szinte minden nyelvnél - a változások, szavak átvétele, elhagyása, utánzása stb.
    Kétségtelenül rengeteg (ős)török eredetű szavunk van, ahogyan - sokkal több, és ráadásul manapság is a mindennapi életben állandóan használt, nem is annyira szláv, de kimondottan - orosz eredetű szavunk, ilyenek, mint: ebéd, vacsora, pecsenye, szalma, széna, pára, szerda, csoda, beszéd stb. nem folytatom, megdöbbentően hosszú a sor, de akár a Balaton-nal is kezdhettem volna, amely boloto formában mocsaras helyet jelent az oroszban ma is.
    Már leírtam párszor, de megismétlem: a/z (népi, nyelvi) eredetnél a finnugristák, fingugribugrik soha nem vetik fel, el sem gondolkoznak azon, hogy bazdmeg!!! esetleg nem-e (hogy köznapi legyek) lehet az, hogy nem mi származunk az ugrobugriktól, hanem FORDÍTVA??????
    Hogy annak idején volt INNEN, A KÁRPÁT-MEDENCÉBŐL IS!!! "népvándorlás KELETRE?????????????????????
    Oszt' az innét kirajzott MAGYAR ŐSNYELVŰ népességbűl CSÁNGÁLTAK EL ezek a fránya kis "ugorkák"??????
    Ahogy sokkal később a moldvai "csángók"????
    Én értem, hogy kéne valakik "nagytesók", akik megvédenek minket a phassomtudja kiktűl, de ez a "tugrul" állítás pont olyan megalkuvó, megszégyenítő, megalázó, mint az, hogy II. Szulejmánnak Szigetváron szobra lehet Zrínyi Miklós szobra mellett.
    Mert az előző egy mocskos, gyilkos hódító volt, akiben még csak fel sem merült a "rokonság" gondolata, míg a horvát-hun eredetű I. Zrínyi Miklós a rossz magyar-tudása mellett is egy magyar (és horvát) hazafi volt!!!
    ............................................................................................................
    P.S.: és a törökök a nagy barátság gesztusaként visszaadták-e már nekünk a lopott/rabolt Corvinákat??? Ja, hogy nem.
    És megköszönték már, hogy egy magyar nyelvtudós tette őket a latin írásra való áttéréssel kvázi "európaivá" (Atatürk felkérésére egy magyar nyelvész volt, aki az arab betűkről megcsinálta a törököknek a latin betűs írást). Ja, hogy azt sem.
    És áttértek már a kereszténységre, merthogy magukat "rumi" törököknek nevezték, értsd: "rumi" = "római" - azaz még ők is törleszkedtek a római birodalom emlékéhez - de vallásban már megalkudtak a tébolyult, sivatagi, rablóbanda-vallással, az iszlámmal!!! Ja, nem, nem lettek körösztények.
    Akkor??????
    O csom mi pabeszédujem??? (Akkor mi a pixáról beszélünk????)
    - 2025. 11. 24. 11:44
    • A
      DJLaszlo egyetértek a véleményeddel,ismét jól megfogalmaztad.A sas szimbólumot gyakran alkalmazzák de valójában az okkultista feltámadó főnix madár (újjászületés) szimbolikáját jelképezi.
      - 2025. 11. 25. 14:32
      • D
        Így van. És a Főnix-madár (amely szülővárosom, Debrecen jelképe is...) nem más, mint a szvasztika. Torz elnevezéssel: horogkereszt. A szvasztika: Nap -jelkép, a minden "nap" lemenő ("meghaló") és másnap felkelő ("feltámadó") Napot jelképezi. A Führer is ezért választotta a mozgalma jelképének, mert túl azon, hogy árja (indiai) jelkép, a hamvaiból/leveretéséből feltámadó Németországot jelképezte számára. Nem állom meg, hogy ne jegyezzem meg, hogy a germán mitológia (Nibelung-ének, Walhalla stb.) szőröstűl-bőröstűl HUN MITOLÓGIA. A németeknek annyi a közük ehhez, hogy mint gót (főleg keleti gót) segédcsapatok ezt a hun alárendeltségben  a hunoktól átvették. És egyébként Hitlerék valahol következetesen magukhoz, szisztematikusan NEM ÜLDÖZTÉK a cigányokat. Csak a vándorló, csavargó, putrilakó - selejt - részüket, és a koncentrációs táborokban is kápónak alkalmazták őket (lásd: Kertész Imre Sorstalanságát, ahol erről ír, a liberálisok számára nagyon nem tetszően).
        - 2025. 11. 25. 16:13
  • D
    Amikor 1791-1804 között a Haiti-i néger rabszolgák is fellázadtak és kimondták a függetlenségüket, továbbá elkonfiskálták a francia gyarmatosítók ültetvényeit - és egyúttal úgy döntöttek, hogy elég volt a melóból, ők többé nem dolgoznak, és ezt a fogadalmukat máig tartják!! -, akkor ebbe a Francia Állam csak úgy egyezett bele, hogy a haitiak kártérítést fizetnek az elvett javakért.
    És ezt a kártérítést/kártalanítást 1947-ig (!!!!!!!!) fizette a világ legnyomorultabb országa a világ egyik leggazdagabb országának.
    Ennyit a Nyugatról és a "nagy" Nyugat-i értékekről.
    Amelyekhez mi is lelkesen csatlakoztunk.
    Tettestársnak.
    (érdemes megnézni az alábbi videót a youtube-on:
    Miért Haldoklik Haiti, és Miért Virágzik a Dominikai Köztársaság?
    https://youtu.be/2CKa_olOtVE?si=9pQoyM8q9MUAOgun )
    - 2025. 11. 24. 17:17
  • A
    Ki tudja?Mikor találkozott utoljára két távoli nemzet vagy nép? Mert ha jól sejtem már emberemlékezet sincs rá.
    Kurultáj és ehhez hasonlók nem az.Ezek csak show műsorok.Mert mindig ott van a felügyelő,irányító vagyis felesküdőt politikus aki a gazdáit mindig hűen szolgálja.Vagyis akkor barátkozunk ha az elit érdeke úgy kívánja,de ha kell holnap már ellenségek leszünk a politikusaikon keresztül.
    Erről a látvány műsorról kedvenc pszichológusunk mondása jut eszembe,ha idézhetem: "mintha lenne valami"
    - 2025. 11. 25. 14:45
  • G
    A Nyelv és a Beszéd az Emberré válás lényege

    A Magyar Nyelv :
    " ... mert ezen a különös , ősi erőtől duzzadó nyelven sokszorta pontosabban lehet leírni a parányi különbségeket , az érzelmek rezdűléseit . "
    Bernard Shaw

    Azt nem jelzik a mai megemlékezések , amikor Champollion , a 19, században , megfejtette az ókori egyiptomi írást , bizony igénybe vette a magyar nyelvet . Csak arról olvashatunk , hogy a francia nyelvzseni több nyelvet megtanult , még a hébert is .

    Az viszont elvitathatatlan tény , hogy a nyelvünk egy egyedül álló ősi csoda , soha nem szorult finn , ugor , török , szláv , segitségre ........
    - 2025. 11. 25. 15:10
    • D
      Ha nem lett volna a "Rosetti-kő", akkor Champollion sosem fejtett volna meg a hieroglifikus írást. Ugyanis ez a kő ugyanazt a szöveget tartalmazta hieroglifákkal, démotikus írással és ógörögül. Tulajdonképpen egy fordító-szótár volt. És természetesen az egyiptomiak is ragoztak-toldalékoltak, ahogyan a sumérok is, és az ÓGÖRÖGÖK is!!! Mert ez felel meg az emberiség elemi igényeinek a legjobban. Ahogyan a gyerek is legelőször DENOMINÁL (hogy egy - egyébként ideillő - latin kifejezést használjak). Magyarul: MEGNEVEZ!!! Anya, apa, mama, papa, kutya!, macska!, ló!, tehén! ház!, gyerek! - és csak ezek után jön a történés, és a szóban is csak ezek után a "történés" (értsd: ragozás, toldalékolás). Tehát EZ A NORMÁLIS EMBERI GONDOLKODÁS - és nem a locsogás arról, hogy ki-, be-, fel-, le-, - és csak utána tudjuk meg, hogy mi a lófaszt is csinálnak az "irányokkal" és ugyanez a főneveknél, ahol előbb minden szart megtudunk a főnévről, csak magát a lényeget - a főnevet!!! -  nem: "into my house" = be/befelé, én/enyém, de mi a kurvaélet a befelé és enyém???? hát a ház bazmeg!!! Ezért nincs átjárás a ragozó-toldalékoló és a prepozícionáló (locsogó) nyelvek között!!!!
      - 2025. 11. 25. 16:31
  • G
    A Rosetti - kő ?

    Laci igazad van , hogy a rosetti kő sokat segített .
    De az ókori egyiptomi képírás azért más problémákat is felvetett.
    Sokszor a lerajzolt képek nem a lényeget ábrázolták , hanem az élő beszéd hasonló hangzású szavait.
    Itt segített az ősi magyar nyelvtudás .

    Ma is bánom , hogy ezzel nem foglalkoztam eleget fiatal koromban .........
    - 2025. 11. 25. 18:03
  • D
    A Világ legesleggazdagabb cca. 300-350 családja már felmérte, hogy ha a "maradék" emberiség az ő életnívójuknak csak az egy ezredén (!!!) akarna egyénenként élni, akkor nem egy, de minimum két Föld-re lenne szükség nyersanyagokban, energiahordozókban, ritka földfémekben stb..
    Úgyhogy ha ők továbbra is abban a luxusban akarnak még jó sokáig lubickolni, amiben most is lébecolnak, akkor inkább csökkenjen - az Emberiség lélekszáma!!
    És ma már nem is a Georgia Guidestones No. 1. postulate szerinti 500 millióra, hanem csak maximum 100 millióra (akiknek a 99%-a az ő lakájuk, szolgájuk, rabszolgájuk lesz - legalábbis az ő terveik szerint).
    Tehát a színfalak mögött végül ez az egyetlen valóság.
    Ez előtt van egy olyan színfal, ahol a dollár világpénz-jellegének a minden áron való megőrzéséért való harc zajlik világszerte (ennek része az orosz-ukrán konfliktus is, Kína cseszegetése, India zabolázása stb.).
    És végül legelől van az összes újkeletű téboly (gender, migráció, zöld-őrület stb.) és a mindennapi bel-, és külpolitika összes hülyeségei, és műsorai.
    A Világ így néz ki.
    Ennyi.
    - 2025. 11. 26. 11:18
    • A
      DJLaszlo kiegészíteném gondolatod.Ne feled,most is sorszámozott értéknyilvántartott rabszolgáik vagyunk.Ahogy anno ti is beszéltettek erről ezen az oldalon.A 8 milliárd már régen nem annyi,vagy soha nem is volt ennyi.
      - 2025. 11. 26. 20:21
  • G
    A nagyokhoz akarnak hasonlítani na.
    Valaha a latin iratokban a Turul házból származókat úgy jegyezték, hogy: "de genere Turul". Ezt a fideszben úgy értik szerintem, hogy "degenerált gurul". Ezért hasonlítanak egyre jobban a disznókra, a főninek meg még a gyógyszere is elgurult.
    - 2025. 11. 26. 19:08
  • V
    „Higgy a birodalomban!” – Habsburg-hálózatra épül a kormány szuverenista világa

    https://www.valaszonline.hu/2025/11/2...ny-europa/
    ...

    Idézet

    Az ideológiai koncerten egyszerre szól a Türk Tanács és a nyugatos, kereszténydemokrata trónörökös hangja.

    ...

    Idézet

    Tovább fúrva a történelem gránitjába, a Habsburg-kontinuitás még érdekesebb rétegeire bukkanhatunk. A hivatalosan a miniszterelnök édesapja tulajdonában álló hatvanpusztai félkész mezőgazdasági üzem ugyanis az uralkodói család magyar ágának tulajdona volt. A volt vatikáni nagykövet, Habsburg Eduárd édesapjának ükapja, József nádor építette még 1827-ben. A majorság eredetileg a Habsburg család alcsúti mintagazdaságának részét alkotta.
    - 2025. 11. 27. 11:43

Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Bejelentkezés vagy Regisztráció az értékeléshez.
Felülmúlhatatlan! (0)0 %
Nagyon jó (0)0 %
Jó (0)0 %
Átlagos (0)0 %
Gyenge (0)0 %
Bejelentkezés
Még nem regisztráltál?
Regisztráció
Új jelszó kérése