Hiba történt! Nem működik a JavaScript!
A böngésződben le van tiltva a JavaScript futtatása, vagy nem támogatja a JavaScript használatát. Az oldal megfelelő használatához kérjük engedélyezd a JavaScript futtatását böngésződben,
vagy frissítsd egy újabb verzióra, amely támogatja a JavaScript-et:
Firefox, Safari, Opera, Chrome, vagy az Internet Explorer 6-nál újabb verziója.
Üdvözöllek

Köszönöm, hogy megkerestél, nézz körül nálam! Posta Imre

pi-klub_logo.png (275 KB)

Klikkelj rá: Youtube oldalam
...további videók...és itt is...és még néhány (lenne, de ezeket már törölték) ...




Összes cikk kilistázása                news.svg (3 KB)                 Összes cikk
  ^                                     ^                                    ^   
l_________KIVÁLASZTÁS__________l
s_reggel.gif (7 KB)                                                     s_olvastad.gif (1 KB)
HÍREK               ÉDES OTTHON!              CIKKEK

Cikkek

KAPZSIGYSÉG

Ez az írás úgy készült el, hogy valójában nem én írtam.
Én csak összeollóztam control C – control V segítségével.
A címe az én „szörnyüleményem” – mint ahogy a ’szörnyülemény’ szó is. Utóbbit könnyű visszafejteni: a szörny-szülemény szavakból rövidítettem én.



A „kapzsigység” három fogalom összevonása általam: kapzsiság – irígység – pénzéhség.
Ami a mai – kapitalista, vagy legalábbis annak mondott – világunkat talán legjobban jellemzi.
Előtte vagyunk valami abszolút kamu, hamis, hazug „””””választás””””” – félének és megy mindenhol ezerrel az elemzés, latolgatás, okoskodás, hogy melyik zsivány banda esélyes, vagy nem, kire érdemes, vagy nem szavazni???
Nos, ahhoz, hogy dönteni tudjatok, érdemes megnézni egy videót a Youtube-on.
A címe: A Kapitalizmus Épp Összeomlik? Itt érhetõ el
Nem rossz a videó, de sokkal jobbak a kommentek alatta.
Én megpróbáltam végigmenni rajtuk és most idegyűjtöttem az általam legjobbnak tartottakat.
Ahol lehetett és tudtam, ott egy kicsit stilizáltam, javítottam a gépelési elütéseket, de a tartalmukat érintetlenül hagytam.
Mivel nagyon sokan szóltak hozzá, ez akár egy össztársadalmi látlelet is lehet arról, hogy az emberek többsége hogyan látja ezt a kérdést – megjegyzem sokan látják, sokan JÓL látják, és sokan nagyon bölcsen látják.
Talán mégsincs minden veszve, legalábbis szellemiekben.
Innentől kezdve olvassátok a Nép hangját (bár ez így kicsit ellenmondásosan hangzik – olvasódik):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Fix The Money, Fix The World! A videóban 11 percnél a grafikonok jól mutatják, hogy a probléma az 1971 -es aranystandard megszüntetésével durvult el. A hatalmon lévők pénzt nyomtatnak, ez a pénz először a hozzájuk közel álló "üzletemberekhez" kerül, amit ők jól el is költenek, de mivel nőtt a gazdaságban forgó pénz, ez inflációt okoz. Viszont az üzletemberek még az infláció előtt elköltötték, tehát ők olcsóbban jutottak a javakhoz, ez a Cantillon-efektus. Az infláció megjelenik, a dolgozó embernek egyre kevesebbre elég a fizetése és szegényedik. Persze majd 1 év múlva kap fizetésemelést, hogy kompenzálják a tavalyi inflációt, de addigra az inflácó még tovább nő.

Említethető lett volna a kr.e. 100-as időszak, ahol a Római birodalomban előtte voltak lehetőségek és földek a polgároknak. Azonban Karthagó elfoglalása után felfoghatatlan és megrészegítő vagyon és rabszolgaság áramlott Rómába. Ezek után a nemesség képes volt önmagát ellátni és a civileket semmibe venni, ergó elveszik a kisbirtokosoktól a földeket és a lehetőséget. UGYE HASONLÍT EZ AZ EGÉSZ A MAI KORRA???
A probléma ott kezdődött hogy a munkát kiszervezték más, olcsóbb munkaerővel rendelkező országokba. Tudom hogy utólag könnyebb okoskodni. Átlátni a teljes képet, mint ott, abban a helyzetben amikor ez bekövetkezett. Amíg a dolgozó volt a fogyasztó is, minden rendben volt a kapitalizmussal. A kormányoknak azon a ponton kellett volna beavatkozni, törvényekkel, szabályozásokkal. Ennek a folyamatnak köszönhető pl.: Kína megerősödése. Napjainkban már annyira erős a gazdaságuk, a technológiájuk, a hadseregük, hogy az USA-t fenyegetik... Mert mindenki velük gyártatott, ők erre berendezkedtek, és ettől az évtizedek alatt megerősödtek. A másik nagy probléma a tervezett elavulás. Amíg egy gyár egy igényt elégít ki, pl.: mosógépeket gyárt, mert az embereknek nincs mosógépük, az addig oké. De ha már mindenkinek van, akkor át kéne állni a gyár vezetésének mosógép alkatrész gyártásra, hogy amikor a már eladott mosógépek elromlanak, a szervizeknek legyen cserealkatrésze, és így meg tudják a mosógépeket javítani. Így a magánszemélyek helyett a mosógépgyár kuncsaftjai, a mosógép szervizek lennének. Aztán így 10-20 évente váltogatni. Egyszer mosógépeket gyártok, és adok el magánembereknek, másszor alkatrészeket gyártok és adok el szervizeknek. Aztán megint mosógépeket gyártok, aztán ismét csak hozzá való alkatrészeket. Így nem volna szükség a tervezett elavulásra, mégis mindig lenne munka a gyárban. Nem kell elbocsátani az alkalmazottakat, nem kell bezárni, nem kell trükköket alkalmazni. És a nyersanyagokkal, energiaforrásokkal is takarékosabban tudnánk bánni.
Úgy fest, hogy minden rendszer felemészti önmagát, ha nem ismeri az "elég", a tisztesség, a környezetvédelem stb. szavak tartalmát, a szomorú leginkább az, hogy a bukásával nagyon sokakat fog magával rántani
A legnagyobb probléma a kapitalizmus hatásai között: a környezet brutális elszennyezése, az élővilág visszaszorulása, a rengeteg műanyag szemét, a mikroműanyagok, az állatvilág újabb kihalási hulláma, stb, sorolhatnám reggelig. Az ebből következő klímaváltozás, amit már láthatnánk, ha hajlandóak lennénk észrevenni. Nagyon fontos lenne erről is beszélni, mert az emberek zöme nem hajlandó szembenézni ezzel.
A történelem megismétli önmagát. A kapitalizmus már létezett az ókori Rómában. De a központi hatalom összeomlott és a latifundium-szerű berendezkedés terjedt el. Ezt hívják feudalizmusnak. Majd a központi hatalom erősödésével elterjedt a kapitalizmus. És most a központi hatalom gyengülése újra elhozza a latifundiumok hatalmát. Csak most egy latifundiumot multinacionális vállalatnak hívják. Ha nem változik drasztikusan a rendszer, csupán idő kérdése hogy a világot nyíltan nagyvállalatok uralják. A nemzetállamok helyett.
Bevallom sokszor felültem én is a "rossz, csúnya globálkapitalizmus és mindenről az elit tehet és utálom" vonatra, de egy ponton már abba is belefáradtam, hogy belefáradjak. Azt érzem, hogy már egyszerűen mindenben elértünk a végletek végéhez is. Már mindenünk is van, már mindent is csináltunk, megvettünk, megettünk, kitaláltunk, mindent megettünk, megújítottunk, kitermeltünk...és egyszerűen érzem a roppanását a rendszer szélének. Sőt, ezen a ponton már vágyom is, mert emberileg tarthatatlan. Pontosabban, az emberségessége a világnak...mintha választáshoz értünk volna, hogy merre tovább.
Ennek a rendszernek az alapelve a folyamatos fejlődés. De úgy, hogy legyen mindig egy/több olyan ország/ok, amelyet kizsákmányolhat a saját jobbléte érdekében úgy, hogy saját energiaként csak a legszükségesebb minimumot teszi bele. De egyszer minden fejlődés megáll. A mai probléma a gazdaságban, hogy új nagyhatalmat neveltek fel az eddigi nagyhatalmak. A piac mérete változatlan, csak több lett a szereplő.
Hadd meséljek el egy történetet, aminek az árnyaltságát most értettem meg, ahogy a videódat nézem. Egy technológia cégnél dolgoztam ami úgy jutott el ebbe a régióba hogy már 2-3 korábbi helyről tovább költözött, miután innen is tovább állt, eljutott egyre keletebbre..és ezen a ponton a Kelet nem akarta hogy a Cég ott legyen, nem volt ez az érdeke neki. A cég csak engedelmeskedve gépies mivoltának kényszerből oda telepedett, és erre a Kelet úgy reagált hogy kitermelte ugyanerre a saját verzióját, emiatt lett Kína hirtelen olyan népszerűen sikeres. Nem azért, mert így tervezte volna a Kelet (jól megvolt az magában korábban), hanem mert a kapitalizmus gépezete kicsikarta belőle ezt a változását, amit Ő (az) nem is vágyott ilyetén módon minderre korábban. És itt eljutunk oda, hogy ez a "gépezet" nem egy független entitás, e mögött Emberek állnak, akik motiváltak, hisznek a jövőben, vannak vágyaik stb. A felhalmozás jelensége a Félelemből jön, ami a bizonytalan jövőbe vetet hit miatt meghasad, nem egy veleszületett jellemvonása az Embernek, ahogyan azt megpróbálták elhitetni közel 50 éven át..és ez még korántsem a teljes kép..
Na, várjuk a megoldási javaslatok listáját! A tröszt-ellenes és egyéb törvények, a vagyonok korlátlan öröklésén változtatás, a termelés külföldre helyezésének akadályozása, vagy tiltása, ..., - pl. ezeknek sok mindent meg kell oldani. Nincs jobb munka szempontból pl. az én személyes munkavállalói életemben a múlthoz képest, mint, hogy akkor és annyit dolgozom amennyit akarok, persze valamennyit kell. Kamu, hogy nincs szabadság, korlátlan szabadság van alvállalkozóként! Egyetlen korlát az élethez szükséges minimális jövedelem megszerzésének kényszere, de az mindig mindenhol fönnáll. Nem kérjük a fölszabadítást, vagyis a munkánk elvételét, megnehezítését, gyárépületbe tereléses, röghöz kötés vissza állítását!
A gyors elavulásról és alkatrészutánpótlás problémáról tudnék mesélni.... HIFI-t és Házimozikat javítok.... Szeretem a szakmám, de ez szomorú nagyon.... Pláne, mikor azt látod, hogy a 80-as évekbeli erősítőt pl 40 év után először te szeded szét, mert javítani kell valami apró problémát, a mostaniakat meg 3-4 év elteltével már lehet javítani, sokszor igen komoly problémákkal....
Minden mélyreható, ú.n. már megreformálhatatlan társadalmi, gazdasági, politikai válságra a történelem során mindig háborúk kirobbantása volt a válasz. Most is így lesz. A fősodor médiákban elhelyezett, erre utaló tömeges álhírrel már ezerrel megy ennek az előkészítése...
A megoldás az, hogy le legyen korlátozva egy embernek a maximális vagyona, hogy ne lehessen megavállalata. Ezt okosan meg lehetne valósítani, de pont azok, akik képesek lennének erre, azoknak lenne ez rossz.
A problémák nagyrésze annak köszönhető , hogy cartelezés nemzetközi lett és ezért nehezebb megfogni...
A video alapján a legjobb megoldás az, ha a nagyvállalatokat szétdarabolják. Az kb. nyom egy resetet a rendszeren és visszahozza a versenyt.
"Élni, és élni hagyni.." Saját szemszögből én azt veszem észre, legalábbis szerény hazánkban, hogy visszatérünk a földesúri időkbe. Van az ország élén néhány képződmény, aki kullancs módjára szipolyozza a nemzeti vagyont, cserébe csak annyit oszt vissza, hogy a dolgozó éhen ne pusztuljon… Ha tisztességes munkáért tisztességes bérezés lenne, akkor maradhatna ez az állapot, de mivel a "nagyságosok" nem tudják csillapítani étvágyukat, így ez a rendszer is el fog múlni.
A jelenlegi kérdés az, hogy mi lesz az a "termék", ami tömeges igényt generál? Van még hova lépni? Szükséges rossz a fegyverkezés a háború, a pusztítás?
Biztos hogy döglődik a kapitalizmus, mivel benne vagyunk, és amiben mi benne vagyunk, az előbb-utóbb csődbe megy. Lásd a II.vh. eredményét. Az azt követő időszakot /egyre több helyen olvasom a államosítás igényét/.
Kíváncsi voltam, hogy felhozod e a digitális feudalizmust a videó kapcsán. De megtetted. Az a kijelentés hogy "nem birtokolsz majd semmit, de örülsz neki" a nagyvállalatok álma. Minden legyen előfizetéses, license alapján működő, még ha fizikailag meg is vetted és a lakásodban van, az nem a tiéd, csak bérled. Mint anno a paraszt a földet, csak használod az infrastruktúrát, de minden a királyé, ez esetben a cégeké.
Nem a kapitalizmus omlik össze, hanem a II. világháború után a nyugati társadalmakban kialakult jóléti államok modellje, amelynek az a lényege, hogy az egyre növekvő államadósságokat az egyre növekvő GDP (benne az egyre növekvő fogyasztással) kompenzálja.
Nem kell megijedni ez volt a terv. A kapitalizmus valójában nem egy jobbá formáló gazdasági rendszer hanem egy lejtő kezdete.
Átrendeződik a világ ? ha lehet azt átrendeződésnek nevezni hogy hataloméhes - nárcisztikus személyek kezébe kerül a világ irányítása, akkor igen! (Trump, Putyin, Nathanjau, Erdogan, Orbán, Kim stb.), ezek az emberek mind csak a hatalmi pozíciojukat féltik és egyedül ez élteti őket, egyáltalán nem érdekli őket, milyen károkat okoznak a világnak?
Biztos, hogy a kapitalizmus romlott el, nem lehet, hogy a jóléti állam szűnik meg, mert a tőkések kivásárolták a kormányokat?
A kapitalizmus már vagy fél évszázada megszünt. Ami most van az "korporatizmus". Ma már vállalatok vannak valódi hús-vér tulajdonosok helyett. És ez a probléma. Henry Ford megtehette, hogy többszörösére emelje az alkalmazottai bérét, abban a tudatban, hogy egy új vásárlói réteget hoz létre, akiknek majd eladhatja a termékét. Ma Bill Ford nem tehet olyat, ami veszélyezteti a részvényesek következő negyedévi osztalékát. A kapitalista gondolkodhatott hosszútávon- a vállalat az azonnali profitkényszer rabja.
Kormányzatilag MINDENT!!! meg lehetne határozni, hogy az ilyeneket eltűntessék... De ameddig Mészáros-féléknek van több mint 500 cége (el se tud számolni addig), és sorra nyeri a vissza nem térítendő milliárdos tendereket, a befizetett adónkból. Meg csak Lázár Jánosnak van legalább (utóbbi adatom szerint) 49 ingatlana, tehát a milliárdos lopásokon kívül is, ha hereverézik is, jönnek a milliók, addig ez nem fog változni soha, csak ha VALÓDI nemzeti kormányunk lesz... És mondjuk maximálizálnák hány ingatlant lehet maximum kiadni, meg hasonlók, hogy ne legyenek ilyen paraziták...
A kapitalizmus azért dől be mert felzabálja a saját gyermekeit. A nagyok megveszik a kicsiket, monopóliumok jönnek létre, megszűnik a verseny és visszatér a feudális jelleghez. Az emberek kényszerből dolgoznak, a fogyasztók pedig azt veszik, ami van. A profit garantált mert nincs verseny. Ennyi.
De Klaus nem azt mondta 5 éve hogy semmid se lesz és boldog leszel? Most sincs sokmindenem de kurvára nem vagyok boldog ... Most akkor Klaus is átbaszarintott?!
Tehát ez a konklúzió: 50 esztendőbe telt, mire világossá vált, hogy a korábbi állítás, amely úgy definiálta a kialakuló helyzetet hogy :"Normális élet", arról eddigre derült ki, hogy hibás feltételezés volt. Ugyanis NEM VOLT normális. Csak sokáig mindenki abban bízott, hogy majd varázsütésre azzá válik, ha kellően sokáig mantrázzuk… Hibáztatható egy felnőtt ember, ha vakon hisz a tündérmesékben? Szerintem nem. Sokan odáig sem jutottak el fejben, hogy megértsék, hogy miben is kellene vakon hinni?? Szerintem ez nagyobb gond, ha úgy hiszel vakon valamiben, hogy nem érted, hogy mely logikai elemek alkotják az álom gerincét..
Igy ránézésre a kapitalizmus az egyik legjobb opció az embereknek, de egyszerűen megöli a korrupció és a kapzsiság. Azzal sem lenne gond, hogy állandóan fejlődni akar, de minden véges. A jót meg kell tartani és addig nyújtózni, ameddig ér a takaró. Volt idő, amikor eszméletlen jól müködött a kapitalizmus a 70-80 években... 10 év alatt ki lett fizetve a lakás, fel lett nevelve 3 gyerek és el volt tartva egy munkanélküli nő, aki az otthont tartotta rendben, hogy megfelelő körülmények között nőhessenek fel a gyermekei. Mindezt 1 fizetésből, amiért azért kidolgozta a belét az ember, de meg tudta teremteni az anyagi hátteret a biztonságos családalapításhoz, na az a nem semmi, csodásan is hangzik, akárhonnan nézi bárki.
Én a kapitalizmust tartom a legéletképeseb gazdasági létformának. Jelenlegi a probléma, nincsenek globálisan nagy gazdasági célok. Mindent a fegyvereken, pusztításon keresztül próbálnak megoldani. Olyan célokat kell meghatározni, amibe a föld országainak nagy része bekapcsolható.
Winston Churchill "A kapitalizmus nem azért a legjobb államforma, mert jó, hanem mert a legkevésbé rossz"
A világ nyugati felében a születési ráta nagyon alacsony, tehát hogy tud a kapitalista vállalat egyre több árut értékesíteni, amikor egyre kevesebben születnek kinek adják el az árut? Értem én, hogy a Föld lakossága növekszik, igen Nigériában, Bangladesben, Indonéziában, csakhogy ezek pont nem a Bentley és a Gucci potenciális célországa. Az is elgondolkodtató, ami a videóban elhangzott, hogy mi, kisemberek már csak arra kellünk, hogy a termékeket megvegyük, mi lesz ha már erre se kellünk ?
Hát azért ezt árnyalni lehetne. A kapitalizmus egy olyan állat, ami, ha nem talál jobbat, elkezdi felfalni a saját lábát is, ha a társadalom, és a vezetés hagyja. De a növekedést én úgy látom, hogy sokan félreétik. Mindenki arról beszél, hogy a kapitalizmus többet akar termelni, pedig a növekedés a fejlődés nem feltétlenül ezt jelenti. Lehet többet, lehet ugyanannyit olcsóbban, vagy ugyanannyit rövidebb idő alatt, vagy kevesebb költséggel. Lehet tartósabbat, és lehet más szempontból jobbat. Bármelyik paraméter javítása, ami a termék vagy szolgáltatást jobbá teszi, az maga a fejlődés. És igen, ez a kapitalizmus lényege. De ez még önmagában nem rossz, sőt. A gond, ha a rendszer természetéből következő hibákat pl: a konkurencia felvásárlását, államilag nem szabályozzuk, hanem elfogadjuk. A kapitalista rendszer bármilyen szabályozást elbír, ha az transzparens, és mindenkire vonatkozik a versenyben. Amerikában részben erre rájöttek ezért lettek a tröszt ellenes törvények. De globális szinten sajnos ez a szabályozás nem ment tovább. És itt tartunk most.
Ennek a szarnak sose lesz vége, vagyis egyszer igen, csak sajnos úgy érzem, ezt mi nem érjük meg. Nekem már elegem van a kapitalizmus fogyasztói társadalmi „vásárolj és minél hamarabb dobd el és pazarolj”- elvéből csak azért, hogy nekünk profit legyen és luxus életmód keveseknek... meg ez a modern rabszolgaság is, ami a kapitalizmushoz fűződik, kevesek érdeke undorító dolog meg jó a technológiai fejlődés de az ember saját maga alatt ássa a sírt.
A reshoring, a friendshoring és a supply chain diverzifikáció helyre fogja hozni a munkahelyek lokális hiányát is, csak a köztes inflációt sikerüljön nyugiban kibekkelni, ami alatt majd visszaesik a túlnépesedés is feltehetően, ezáltal csökkentve a globális természeti katasztrófát a klímaváltozástól a fajpusztulásig; rá fog menni ez az emberöltő, de ki lehet navigálni, ha tudjuk, mivel állunk szemben??
Annyira rosszul működik, hogy mégis rohanunk a szingularitás felé, ahol az emberre már nincs szükség. És miért ? Mert a robotok mentesek az emberi kapzsiságtól. 20 évvel ezelőtt is látszódott, de még mindig sokan csak hülyeségnek, divatnak fogják fel. Minden rendszert és innovációt értelmes emberek hoznak létre és utána a kapzsi, buta emberek tönkretesznek mindent. Vagyis az emberi hülyeségtől kell megóvni magunkat. Ezt meg is teszik a robotok. de mindegy is, ha nem azok, akkor a természet távolít el minket, mint egy rákos sejtet.
Ezért van az, hogy az autók egyre vacakabbak !! a műszaki cikkek javíthatatlanok.
Tartom magam ahhoz, hogy nem merek hitelt felvenni házra.... Sehol sem a világon. :/ Tartok tőle, mi lesz azokkal a szegényekkel (akik szeretik a középosztály matricáját magukra ragasztani), akiknek most van hitelük.
Pontosan ez történik Magyarországon is. Csak éppen posztfeudeális alapokon. A hűbérest a hűbérúr segít pozícióba kerülni, aki nem fejleszt, hanem mindent is felvásárol. A profitéhség nő és a tulajdonos markában landol a dolgozói béreknek akár a többszöröse. Aki viszont nem befekteti, hanem haszontalan drága dolgokat vásárol. És nem ott, ahol a pénzt megkereste. Én hiszem hogy egy idő után a növekedés kipukkad, sőt már most azért stagnál az ország. Nincs az embereknek pénze, így fogyasztás sincs, és ezért nincs növekedés sem, sőt ezért mennek mínuszba a cégek is. Ha teljesen kipukkan a lufi, akkor az egy összeomlás lesz, majd restart. Kérdés, hogy mi váltja ki a hatásokat és milyen intenzitással?? Az biztos, hogy a folyamat exponenciális jellegű, tehát már nem kell sokat aludni, hogy ez bekövetkezzék.
Itt nálunk, a magyar dèli règióban, már leállt a társadalmi mobilitás is, a Munkatörvénykönyv is fel van függesztve, a bèrek a Veszprèmtől nyugatra eső règiókhoz kèpest immár negyede felé tart nagyon gyors tempóban, a munkamennyisèg, amit ezèrt elvárnak, a háromszorosa viszont. Nem tudom, mi a cèl, de itt kezd robbanás előtti állapot beállni...mi ugyanabban a Lidliben, Spárban, Teszkóban vásárlunk, mint ti èszakiak. Ebből baj lesz.....
És minden végül a bankárok kezébe kerül, akik a semmiből adnak hitelt s a zéróból milliárdokat zsebelnek be. A bankok azok kezében vannak, akiknek nem volt földjük, sem nem akarták azt művelni. A kapitalizmus szükséglete a háború, hogy újra lehessen építeni, amit leromboltak. Amikor Nyugat-Európa elvesztette gyarmatait, kapóra jött a keleti piac, kelet Európa lett az új gyarmat.
A kapitalizmus célja nem az, hogy legyél mindig jobb. Inkább, hogy mindig egyre több profitot termelj a lehető minél kevesebb kifizetéssel.
Kondratyev, aki amúgy kommunista volt, ezt megjósolta. Jutalmul Sztalin kivégeztette… Ő azt is elmagyarázta, hogy ciklusok vannak, és hogy miért is nem dőlt meg össze a kapitalizmus, noha már többször is kellett volna neki. Kell egy uj technológiai hullám, ami újabb ciklust indít el... gáz, olaj, informatika, biotechnológia stb. DE! a ciklusok fölött áll egy nagyobb görbe, ami a vegső hanyatlásba vezet... A másik, ami fontos az a háború. Ha most nem lesz nagyobb háború, biztosan összeomlik a kapitalizmus. Ha meg lesz, akkor az emberiség. Eddig minden hanyatló ciklust meg tudtak oldani egy ujabb technológiaval és haborúval... Eddig.
A kapitalizmus fogalmát tisztázni kellett volna. Az, hogy magántulajdon, hát az az ókorban is létezett. Piac, árutermelés is, így verseny is. Szóval csúszkálnak az alapok, nem mintha könnyű lenne definiálni. Nagyon fehérember, atlanti-központú nézőpont volt ez. Az USA-ban a 70-es évek óta ez van valóban, de nézzük már meg Kínát! Hol voltak 40 éve, 20 éve és hol vannak most? Minden, csak nem lecsúszás, leépülés, ami ott történik. Pedig az is kapitalizmus keményen. Fele annyit sem fogyasztanak, mint amit megtermelnek, az a "bajuk", hogy nem fogyasztanak. Ott van Afrika, stb. Globálisan kellene nézni. Kapitalizmus van Kongóban, Argentinában, Kínában, Albániában, Norvégiábam, Svájcban és Bangladesben is. Az újraelosztás, a társadalom szerkezete, a politikai rendszer az, ami ennyire különbözővé teszi ezeket a társadalmakat, nem a kapitalista berendezkedésük. Nem a kapitalizmus hanyatlik, omlik össze, hanem politikai rendszerek, ideológiák. A kapitalizmusnak nincs alternatívája, életképes biztos nem.
Ezért generálnak háborúkat a nagyhatalmak. Jogszerűen nem tudnak elvenni vagyonokat, így lerombolnak mindent. Aztán a sok száz millió kis hangya kezdi elölről az egészet. S a fegyvergyártásból, energia monopóliumokból meggazdagodott elit még gazdagabb lesz. Ezért a háború marketingje a félelemkeltes, ellenségképzés. Ne hidd el!
Szép, szép ez a kapitalizmus, csakhogy lássuk be: lopásra alapult. A versenyképesség alapköve a munkabér és a környezetszennyezés és hasonló bajok. A tipikus modell, valahol teremtek egy kizsákmányolást megvalósító helyzetet, akkor ott versenyelőnyre teszek szert. De ott valaki valamivel fizet. Fizet az idejével, az egészségével, az életminőségével, vagy az élettartamával. Mostanában ezt a hamis kizsákmányoláson alapuló versenyelőnyt a feltörekvő gazdaságok egyre jobban visszaszorítják. Persze, hogy összeomlik a tákolmány. Az egészet remek módon gyorsítja, hogy a gőgben fuldokló kapitalizmus döntéseit nagyon sokszor olyanok teszik, akiknek se szakértelmük se tapasztalatuk nincs a témában.
Régi konvergencia elmélet kezd valóra válni. A kapitalizmus és a szocializmus valahol összeér ( a szocializmus lényegében monopol kapitalizmus) (ezzel vitatkoznék, mert ahol felszámolják a piacot és a tőkét (magántulajdont), ott nincs kapitalizmus: ott falanszter van, mert mindent az Állam tulajdonol – D.J. Laszlo). A kapitalizmus egyre inkább monopolkapitalizmus .
Verseny. A legutálatosabb szó a tôkések és farizeusok számára. De van megoldás: világmonopólium! A verseny a túltenyésztett prolinak való, nehogy azt képzelje, hogy eleget kereshet, mert nem.
A nyugati jóléti rendszer omlik össze (sokan aktívan segítenek is ebben), a kapitalizmus nem omlik össze, ugyanis a naiv tévhitekkel ellentétben olyan, hogy nem-kapitalizmus, NEM LÉTEZIK. A kommunizmus is kapitalizmus, csak egy fenntarthatatlan forma (lásd ezzel a téves minősítéssel kapcsolatban fentebbi kiegészítésemet – D.J. Laszlo). A vállalati kapitalizmus is jórészt fenntarthatatlan. Jelenleg alapvető változás előtt állunk: az emberek vagy hajlandóak és képesek lesznek megtanulni újra dolgozni, gyereket szülni és áldozatot vállalni (de értelmes célokért, nem Ukrajnáért és a többi hamis célért), vagy pedig az állam, pontosabban az elit, ezt valamilyen formában átvállalja tőlük és ebben az esetben egy globalista diktatúra lesz, ami, tekintve a jelenlegi elit színvonalát, nagy valószínűséggel valamiféle globális katasztrófában visszaveti a társadalmat a kőkorba vagy esetleg a Földet is elpusztítja.
"Milyen jó ", hogy a feudalizmust is kapitalista szemüvegen keresztül nézed. Ezért mondasz ilyeneket, hogy a feudalizmus ineffektív volt. Mégis mihez képest? Önmagához képest? Ettől függetlenül egyetértek, a kapitalizmuson már nagyon túl kéne lépni. És már megvannak erre a szükséges eszközeink és még a modellek is. Mesterséges intelligencia, robotok, automatizált rendszerek. Akkor mi a f...nak kell még mindig nekünk dolgozni?
Nem, nem ,,képes volt eltartani a robbanás szerű populáció növekedést", hanem előídézte azt, ok okozat... és nem a kapitalizmus omlik össze hanem a társadalom mai formája, pontosabban a világrend, nyilván át fognak alakulni, megváltozni a dolgok, lesznek akik könnyebben alkalmazkodnak és lesznek, aki nem, mint ahogy a biológiai evolúció során is mindig így volt, sőt a kapitalizmus vegytisztán a biológiai evolúciónak a tükröződése, a kapitalizmus az ember előtti időkben is ott volt már, a könyörtelen és igazságtalan élet-halál harc, verseny a túlélésért, nincs ebben semmi új, az elme-trükk abban van, hogy sosem voltunk különbek az állatoknál, mármint senki nem méltóbb, jogosultabb az életre, de elhitették velünk az ellenkezőjét, hogy jogunk van csak így lenni és gyarapodni és mindent fölemészteni magunk körül és most úgy járunk, mint a mélyműveléses monokultúrás mezőgazdaságunk, ami nem a kapitalizmus, hanem a feudalizmus tükröződése, hiszen a monokultúrás gazdálkodás a kontraszelekción alapszik, ráadásul folyamatosan természetellenes körülményeket előidézve, az egyetlen cél a profit maximalizálás vagyis a pénzben kifejezett anyagi javak végnélküli halmozása, és ehhez csatolunk társadalmi elismerést, amikor látjuk, hogy talajeróziót okozunk, műtrágyázunk, mindenféle vegyszereket permetezünk és mindennek tetejébe még ráadásul a végtermék tápértéke alacsony, de legalább az a sok vegyszer benne van, és rengeteg fosszilis tüzelőanyagot elégettünk, meg az Isten tudja még milyen módokon tesszük tönkre a környezetet előzetesen, hogy mind ez létrejöhessen...
Amióta ember az ember, azóta van fogyasztás, van kereskedelem, munka, éhezés, háború és minden is mindig is volt! Kapitalizmus, feudalizmus, szocializmus: ezek mind csak lózungok! A videó csak azt tudja felújítani amit a bűnös kapitalizmus megtermelt! Ha eldobható eszközöket lök ki magából a gazdaság, akkor gyorsabb a fejlődés, szóval mindennek megvan az előnye és a hátránya is! Az ember természetéhez hozzátartozik, hogy kiaknázza a végtelenségig az erőforrásokat, legyen az emberi, ásványi, természeti vagy bármi, amiből fel tud halmozni tartalékot!
A téma felvetése már hibás : a kapitalizmusnak soha nem volt szinonimája a jólét. A kapitalizmus keveseknek jólét - többeknek szívás. Ez az alapvetés a helyes. Azután volt az amerikai kapitalizmus, ami csinált valamit a világgal, ami megtéveszthette a kedves és tehetséges csatornatulajdonost, aki ezt a videót készítette. Ez pedig egy mesterséges, kirakat-jólét volt. Hogyan jött az létre ? Amikor a Londonban székelő egyik Rothschild-gyerek ( egyik a négy testvérből ) rájött, hogy Amerika nem engedi be őt a bankjával Amerikába, mert rossz a történelmi híre. Ekkor beszervezte strómannak az éppen Angliában tanuló J. P. Morgant, aki egy amerikai régiségkereskedő fia volt és ott taníttatta. Attól kezdve, azt hitték az amerikaiak, hogy J. P. Morgan egy sikeres amerikai bankár, pedig csak a rócsildok pénzét használta a rócsildok parancsai alapján. Történt akkor, hogy szemet vetettek a dollár kibocsájtásának jogára. Amikor felvetették ezt az amerikai pénzemberek (és szenátorok ) között, akkor erős ellenállást találtak. Na, ekkor a rócsildok pénzén J. P. Morgan rendelt egy luxushajót, amit kikiáltott elsüllyeszthetetlennek, és az 1912-es útjára , ami Londonból tartott volna Amerikába , meghívta rá azokat a pénzembereket, akik ellenezték Amerikában a dollár privatizációját. A hajót Titanic-nak hívták. Morgan az utolsó pillanatban mégsem szállt fel a hajóra . ( Leszállt volna, vagy fel sem szállt? ezt nem tudom.) A többi történelem : a hajó az Atlanti óceánon jéghegynek ütközött és elsüllyedt. 1913-ban pedig megalakulhatott a FED, vagy a pivát bankkonzorcium, aminek legnagyobb részét a rócsild bank képviselte. Azóta a dollár és a nép közé beékelődve szedi a jogtalan hasznot. Miért érdekes ez a fentiek tükrében ? Az így a használatból eredő hatalmas kamat pénzeket ( közben a dollár a világvalutává lett téve ) arra tudták fordítani, hogy egy kirakat államot hozzanak létre, Amerikát, sőt, miután megnyerték a második világháborút, az USA-nak öltözött háttérhatalom nagy bevételekre, és katonai hatalomra tett szert, így felépített egy furcsa pénzügyi rendszert, ami épp a napjainkban lepleződik le: mint valami piramis játékban, az amerikai nép vállára tett kölcsönök révén a világ nagyja be voltak vonva a dollár fentről való "lecsorgatásába " és még a legkisebb zugba is került abból a dollárból, amit ingyen állított elő a FED. Ez megolajozta az egész világ gazdaságát, egy hatalmas adósságot létrehozva. Ez az amerikai nép számára kifizethetetlen. Most eljött a számadás ideje, és a dollár világgazdaság-működtető szerepe csökken, sok helyen a korábbi források ( "piramis alsó része de már feljebb is " ) el lett zárva, és ez rámutat arra a valódi működőképtelenségre, amit csak ezzel az ingyen pénzzel fizettek meg, de a munkát máshol végezték el, mások dolgoztak meg Amerika jólétéért, és hasonlóan Európa egyes részei is gazdagabbak voltak a sok munka, megrendelés és kiemelkedően magas fizetések miatt. Amerika egy hamis kirakat volt. Ennek a mesterséges korszaknak lett vége. Nem a kapitalizmusnak. A bankok, a tőzsdék nem zártak be, a kamatokat nem tiltották be, a dollárt még ma is egy magánbank-konzocium adja ki. Tehát a kapitalizmus a régi. Majd, ha Trump visszaveszi a FED-től a dollár kibocsájtást, ami az alkotmány szerint a kongresszust illeti, betiltja a kamatokat, és minden bankot államosít, majd beszélhetünk változásról.
Kapitalizmus csak egy fogalom, ami csak a felszín! Az igazi baj mélyebben van, hogy a valódi erőforrásokat egy értéktelen szimbólummá változtatják jelenleg: "Az ipari civilizáció természeténél fogva egy kamatos-kamatra alapozott hosszú kifutási idejű piramisjáték. Léte addig volt biztosított, amíg a természet kirablása és az adósok jövőjének felélése ezt biztosította, egészen addig folytatva ezt, amíg már nem marad semmi, amiből élősködhetne, így végül bedől, hatalmas adósság-hegyeket és pusztulást hagyva maga után. Amíg létezik, addig átmeneti és fiktív többletet termel, amelyet arra használ fel, hogy a kevesek vagyonát és hatalmát gyarapítsa, és arra, hogy kisemmizze és uralja a tömegeket. A szerencsés kisebbség fényűzésre és szabadságra tesz szert, de csak a teremtett világ lemészárlásával, megmérgezésével és kizsigerelésével. Így hát egy tönkretett bolygót hagyunk rátok, amely kínkeserves létre kárhoztat benneteket, ha vár még rátok valamilyen élet egyáltalán." – (William Ophuls)
A kapitalizmus senkinek sem jó, csak is kizárólag a multi cégeknek és vagyonos befektetőknek jó és biztonságos! Ez semmi más, csak modern rabszolgaság. A verseny a cégek közt, nem más, mint a beadagolt kamuduma. Verseny nincs és nem is volt, csak a kis és közép vállalkozások között (ez pont arra jó hogy a jobb létű, de nem felsőréteget pont elfoglalja a napi gondokkal) minden Nagypénz helye el van döntve! Elon Musk mégsem lehet ma már király, vagy a Blackrock fejei császárok... De a végeredmény ugyanaz: lakhatásért, ételért dolgozol, a pénz nagyrésze meg ugyanúgy 1-1 "földesúrhoz" megy...
Egy cég legtöbbször rengeteg pénzt öl bele az emberek betanításába, amit nem fog visszahozni, mert 1-3 éven belül elmegy, és kezdődik az egész újra, ez kb. senkinek nem éri meg. Ezt rengeteg cégvezető és HR-es mondja. Ezen felül rengeteg területen van munkaerőhiány, ahol (többek között emiatt) rengeteg pénzt lehet keresni (szobafestő, burkoló, asztalos, kőműves stb), illetve olyanok, ami egy alap megélhetést biztosít (különböző járműjavítók, csatornázási művek, villanyszerelők, különböző fém megmunkáló cégek, ápolók stb.) viszont kényelmetlen munka, nem ott, vagy egy kényelmes fűtött/hűtött helyen, hanem nehéz, koszos, büdös, kényelmetlen, és senki nem akarja elvégezni, inkább éhezik, semmint hogy fizikai aktivitást végezzen.
Nem átmeneti zavar, nem a kapitalizmus omlik össze. Mindent a kőolaj ural, mindenünk abból készül és már látható a készletek vége, mindössze néhány évtizedről van szó. Nem véletlenül kellene Trumpnak minden olyan föld, ahol kőolaj és uránérc van. Az eredmény éhezés és háborúk lesznek, az emberek jelentős része el fog tűnni.
A kapitalizmus egészen biztosan fenntarthatatlan, mert fizikai és természeti korlátai vannak és az a fajta kapitalizmus, amely sokak fejében él – miszerint ez egy mindenki számára nyitott rendszer, ahol bárki szabadon vállalkozhat, és felhalmozhatja a vagyont – valójában nem létezik. Az 1970-es évektől kezdve a neoliberális gazdaságpolitika által megvalósított piaci liberalizáció, privatizáció és dereguláció együttese oda vezetett, hogy a vagyon döntő része ma már egyre kevesebb ember kezében összpontosul. A többieknek maradnak a morzsák: ki többet, ki kevesebbet csipegethet fel belőlük, de az emberiség nagyjából 90%-a számára a minőségibb élet csupán vágyálom. A későkapitalizmus egyik alaptörvénye, hogy a tőke jövedelme gyorsabban nő, mint a munka jövedelme. Aki rendelkezik tőkével, az gyorsabban gazdagodik, míg, aki csak munkából él, az relatíve szegényedik. A szakadék nem azért tágul, mert valaki lusta, más meg zseniális, hanem mert a pénz önmagát fialja, és a rendszer erre van optimalizálva. Az adósságalapú pénzrendszer és a tőkejövedelem elsőbbsége állandó növekedést kényszerít ki, mert növekedés nélkül a hitelek dőlnek, munkahelyek szűnnek meg, államok válnak instabillá, miközben a munkajövedelmek jóval lassabban nőnek, egyre kevésbé tartanak lépést a termelékenységgel és az árakkal. Ez maga a rendszerlogika. Az 1960-as években a Föld népessége nagyjából 3 milliárd fő volt, ebből mintegy 900 millió élt a globális Északon. Ebben a térségben jóval több rendelkezésre álló erőforrás és könnyen kitermelhető energia állt rendelkezésre, így reális alapja volt a jóléti államok kiépítésének. Ebben természetesen szerepet játszott a Szovjetunióval való rendszerkonkurencia is. Napjainkra a globális Észak lakossága körülbelül 1,3 milliárd főre nőtt, miközben a fejlődő világ népessége eléri a 7 milliárdot, és közülük egyre többen egyre magasabb fogyasztási szintre törekednek. A neoliberális gazdaságpolitika a munka kiszervezésével, a bevándorlás kezelésével, a bérek leszorításával és a szakszervezetek szétverésével azt eredményezte, hogy a helyi társadalmak inkább alkalmazkodjanak, mintsem álmodozzanak, és érjék be azzal, ami jut. Ennek a logikának végső soron az egész politikai elit a foglyává vált. A látszat fenntartása persze továbbra is működik, de ettől nem kerülünk közelebb a megoldáshoz. Nem sokat ér, ha a rendszer még 10-15 évig zakatol, majd egyik pillanatról a másikra összeomlik.
Nem vagyok közgazdász, de a kapitalizmus életképtelen ... nyilván sehol nincs is tiszta piacgazdaság, egy globalizált világban az alapja, a növekedés mozgatója a kapzsiság, de egy zárt véges rendszerben halálra van ítélve, a tőke és a bérek közötti olló egyre nőtt az elmúlt 60 évben ... a verseny egy illúzió és csak a kicsik versenyeznek, a nagyok gyűlölik a versenyt, monopolhelyzetre törekednek, felvásárolnak, perelnek, kartellosodnak, nem érdekük a verseny és eleve igazságtalan a rendszer. A dolgozó rétegnél nem lehetséges az exponenciális vagyongyarapodás, míg a tőke számára igen ...
Ez mind kamu. Szerintem a fõldben meglévő kőolaj alig felèt hasznàltuk el. A tőzsde dûbõrõg. A magyar tőzsde is. Látszik hogy a kommentmezőben, senki nem kereskedik, pedig a piac szabad. Ha azèrt vàrod egy rendszer bukàsát, mert nem tudsz boldogulni benne, akkor az a te sarad, de kõszõnjük a Roth IRA, a részvènyek, az àllampapírok az egekben vannak. Trump egy Isten. Arròl beszélünk, hogy a gonosz cégek, meg blackrock meg ezek tônkre teszik a fõldet, bla bla bla. Csinàljatok magányjugdìjat emberek! Csak a venezuelai olaj kihúzza az usát 20 èvre. Messze még a vège, remèlem. (ezt nem korrigáltam, úgy szar, ahogy leírta az írója – D.J. Laszlo)
Sokat árt, hogy rendkívül nagy adók vannak, rendkívül nagy kommunista pénz költekezés folyik, USA-ban is, rengeteg állami lopás, rengeteg kommunizmus, plusz közben az egész világot pusztítják minden nap a napi 100 ezer repülőgép „felhőzetével”, plusz mesterséges időjárással, plusz mindenféle egyéb mérgezéssel, plusz túl sokat engednek a nagy cégeknek.
Nem lesz népszerű vélemény, de szerintem a kapitalizmus egyik halálos rákfenéje a hitel. Azt se tudjuk kinek tartozunk, miért és mennyivel. A hitel már mindenhová beette magát. Ha megszületsz, már adós vagy. Az államadósság, a költségvetési hiány, a tőkeáttétellel való kereskedés, a kamatokkal való kereskedés egy olyan átláthatatlan szörnyet hozott létre, aminek mindenki a szolgája, még a leghatalmasabb állam, az USA is.
………………………………………………………………………………………………………………….
Hát, eddig voltak az idézetek.
Jó részükkel magam is egyetértek, a megoldás már sokkal nehezebb, mert állandóan felsejlik/felrémlik Madách Ember tragédiájának a Falanszter színe, mint alternatíva (mert hogy valójában NINCS más alternatíva!!!).
Ha tudtok megoldást, írjátok le!
Ja, és a 2026-os „választások”!
Legjobb, ha el sem mentek.
Ha mégis – és félő, hogy a családi béke miatt kénytelen leszek elmenni – akkor előtte vegyetek egy jó vastagon fogó alkoholos filcet, a fülke magányában húzzátok át keresztben (egyetlen nagy iksszel) az egészet és esetleg még írjátok rá, hogy „Ba…átok meg a jó édesanyátokat, mindahányan!!!”.

DJLaszlo

Gerry 2026.01.30 1009 olvasás 22 hozzászólás 0 értékelés Nyomtatás

22 hozzászólás

Szólj hozzá

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
  • U
    Hááááát igen, jó összefoglaló!
    Választás: anno megtettem amiről írsz. Szülői kényszer okán, valamikor a 80-as években, elmentem "szavazni". Féltek, hogy a párt utánuk nyúl, rám parancsoltak. Meee menni köll és ne pofázz! Egy akasztott embert rajzoltam a lapra. Állítólag keresték is az elkövetőt. Ezt az ismerősöktől hallottam. Egyszerre éreztem dühöt és undort, főleg szüleim viselkedése miatt, de az egész rendszer irányába. Nekem ez a kabát szűk volt.
    Aztán a nagy Amerikában megtapasztaltam a másik oldalt. Elképedve néztem ki a fejemből. Ez ugyanaz amiből eljöttem, csak itt a jólétnek álcázott flitteres kényszerzubbonyban van a nép megnyomorítva. Én marha, 20 évet próbálkoztam. Hátha én nem értem a dolgokat. Jó ez, csak nem vagyok elég képzett, hogy megértsem. Hitelt nem akartam felvenni, de beláttam, másképp nem megy. Aztán rájöttem: 2 út áll előttem. A börtön vagy a bolondok háza, gyógyszeres kezeléssel. Börtön azért, mert már nem bírtam nézni se, ezt a sok birkát. Köztük a kint élő magyarokkal. Totál agyhalál. Beszólogattam embereknek, próbáltam valami fényt gyújtani az agyukban. Mission impossible. Közvetve kis híján sittre kerültem. Megváltottam napi 50 dollárral, így jobban jártam. Életemben nem dolgoztam annyit mint odakünn. Hétfőtől vasárnapig, 10 óra per nap. Vasárnap délben abbahagytuk, az volt a pihenés. A megélhetésért.
    Bolondok háza verzió. A másik választás, ha belesimulok, élek mint a környezetem. Ez meg nem én vagyok, ezt az elme nem tudta volna befogadni. 95 óta mondom, az ott látottak alapján, nemsokára vége ennek a habzsi-dőzsinek. Mindenki kiröhögött. Hazajöttem. 1-2 év múlva a nevetgélők is így tettek. Voltak "próbálkozók", ott maradtak. A szervezetük nem tudta befogadni, belehaltak. 59 volt a legidősebb. Volt háza, 3 kocsija, mindene. Hitelre, minden hitelre, miközben az agyát szétdolgozva, esélye nem volt a hitel nélküli életre.
    Aki még kint van, 80 felé jár. Ha szerencsés volt és elég sokat dolgozott, hellyel-közzel mindene ki van fizetve. Csak a szép nagy házra, 20.000 dollár az éves adó, plusz gáz, víz, villany. Több mint a nyögdíja. Jóval több. Most, turbo meg mindenféle rákkal küzdenek. Mert ojtás az kellett.
    Mi a megoldás? Részleges, de kezdetnek valami. Leállni ezzel a féktelen, minden kell azonnal és mindenből az új, de pénzem nincs mentalitással. Kevesebb magyar van mint valaha és minden sarkon 5-10 üzlet. Mindegyik dugig emberekkel! Új autót vesz a marha vagyonokért, aztán sír hogy egy kupac hulladék.
    Új új új. Új autó, új tepsi száj, új mosógép, új telefon (gyereknek, nagymutternek, mindenkinek is), új élet, új gyerek, új ház, új pszichológus. Még-még-még, semmi nem elég. Azt hiszik, ha a hitelre vett Mercedesből üvölti le a suzukis fejét, akkor ő az élet császára. Emberek, ti pörgetitek ezt az őrületet, a szűnni nem akaró vásárlást. Hitelekből. Hajrá!

    Az Utazó
    - 2026. 01. 31. 11:23
  • D
    Utazó bajtárssal és elv-társsal (és nem elvtárssal!!! mecsoda különbség az a kis kötőjel!!!) maximálisan és maradéktalanul egyetértek!!
    A cikk végén feltett kérdésem, hogy tud-e valaki megoldást? természetesen ganz teoretisch volt!
    Van - vagyis inkább lenne (már ha valódi politikai erő lennénk) - megoldás.
    A Patrióta Igazmagyarok Körének (P.I.K.) programja, amit immár lassan második éve tettem közzé itt nálunk.
    Tehát (megismételve, már amire én magam emlékszem, mert én is öregszem, ráadásul fogászatilag rendesen meg lettem kingyolva a napokban...):
    1. Az ország nemzetközi (külső), tavaly kb. 347 milliárd dollár - ismétlem: HÁROMSZÁZNEGYVENHÉT MILLIÁRD D O L L Á R - adósságát fel kell mondani, lejárttá kell tenni és közölni a hitelezőkkel (valójában rablókkal, tolvajokkal!!!), hogy "take it or leave it!" alapon végső törlesztésként (végtörlesztésként) megkapjátok a tőkétek maximum 10 - azaz: tíz - százalékát, ha. Ha 24 órán belül elfogadjátok. Mert ha nem, akkor nem kaptok egy vasat sem. És nem dollárban fizetünk, hanem forintban. Amit itt, nálunk kell levásárolnotok (kivéve közszükségleti/közszolgáltatási és élelmiszer áruféleséget, mert azt nem vehettek!!), de minden mást igen. Már amiben legalább 50% ÉRTÉKŰ (!!!) MAGYAR termék van. És utána (valódi) Alkotmányban (alkotmányerejű törvényben) kimondani, hogy a Magyar Állam a nemzetközi viszonylatokban HITELKÉPTELEN!!! Nem vehet fel hitelt és nem is nyújthat hitelt senkinek. Kivéve, ha ügydöntő népszavazás erre egyedi esetben a kormánynak felhatalmazást ad. A népszavazásról később még szólok.
    2. Rendkívül durva, drasztikus progresszív adórendszert (és ezzel párhuzamosan szintén brutális örökösödési adót) bevezetni.
    Hogy érthető legyen: évi legfeljebb 50 millió forint bruttó keresetig maradhat a 15 %-os SZJA - ezen felül 100 millió forintig az 50 és 100 millió forintig tartó részre 40% adó lenne, 100 millió és évi 1 milliárd forintig 60%, míg 1 milliárd felett 90 % lenne az adó. Ez csak egy példa volt, de a lényeg, hogy a bérből fizetésből élők semmiképpen ne kerülhessenek a magasabb adókulcsba ésszerű éves jövedelemhatárig.
    Az örökösödési adó hasonló kell, hogy legyen, elvégre az örökös az öröksége megszerzésével JÖVEDELEMHEZ JUT.
    "Méhszaros Lölő" leszármazottai még így is a sokszorosához jutnának, mint amit egy munkás ember (azaz mindenki, aki bérből és fizetésből él) egész életében kemény kulimunkával összehoz.
    Ha az örökség nemzeti érdekű/volumenű vállalkozásban testesül meg, akkor azt össztársadalmi részvény-program keretében "államosítani" kell. Erről a részvényprogramról alább még szólok.
    3. A Magyarországra települt ilyen-olyan-amolyan multinacionális, internacionális, kozmopolita cégeket kötelezni, hogy a jelenlegi kormány által nekik (a lotyaszájú Langaléta külügyér által lelkesen) eddig kiszórt KÖZPÉNZEKÉRT cserébe - utólag is - folyó értéken/jelen értéken (valorizálva!!) - részvényt adjanak az itt létrejött cégben a Magyar Állam részére (amelyet az össztársadalmi részvény-programban kell majd kezelni).
    4. A gazdasági társaságokat egységesen részvénytársasággá kell alakítani és kötelezni a tőzsdei részvételre (ettől még lehet olyan társaság, ahol egy-két-három tag vállalhat egyetemes készfizető kezességet vagy sortartásos (korlátozott) kezességet a társaság adósságaiért - egyes esetekben (pld. súlyos környezetszennyezés veszélyével (is) járó tevékenységet végző cégnél erre az állam a fő/nagy részvényeseket kötelezheti is!!).
    A lakáskérdésben a társasházi rendszert át kell alakítani lakáskezelő részvénytársasági rendszerré, ahol ezekre a részvényekre az Államnak elővásárlási joga legyen. Szingapúrban az összes lakás a szingapúri állam tulajdonában van. Kiutalják neked 99 (!!) évre, felújíthatod, sőt fel is kell újítanod, és lakhatsz benne, de a 99 év elteltével VISSZAMEGY a döntés joga az Államnak. Nincs leszármazotti előjog, vagy felmenői előjog - újra pályázni kell a lakásra és egy bizottság dönt róla. Mert ott az Állam vagyonának egy nagyon jelentős része a lakásállomány!!! Ezt kell bevezetni nálunk is, persze fokozatosan. Egyébként NINCS LAKÁSTULAJDON MOST SEM!!! Csak egy kizárólagos rendelkezési jog van egy épületben lévő kubatúra felett, semmi több!!! A valódi ingatlantulajdon az önálló ház, kastély, kúria, tanya - a sorház SEM valódi tulajdon!!! Erről nem nyitok vitát!!!
    5. Az össztársadalmi részvény-program azt jelenti, hogy az állami tulajdonú, vagy államosított cégek, vállalatok részvényeinek legalább az 50%-át KI KELL OSZTANI AZ ÖSSZES FELNŐTT/SZAVAZÓ állampolgárok között ÁLLAMPOLGÁRI JOGON!!! A maradék 2/3-át az Állam megtartja és a maradék egyharmada mehet a tőzsdére, de ezeknek az egyharmadánál senki nem szerezhet több részvényt a tőzsdén! Az állampolgári részvény természetesen korlátozottan forgalomképes - kizárólag az állam veheti meg, veheti vissza, és az állam örökölheti. Aztán új embereknek kiosztásra kerülhet, elvégre az ember sajnos halandó, de szerencsére születnek újak is. MIndig tartsátok szem előtt az Auschwitz-ból egyedül hazajött, már idős, de újranősült Kohn bácsi bölcs mondását, akinek a felesége nagyon szemrevaló női személy volt, de kissé (???) kikapós (és a gyerekek sem igazán "ütöttke" az apjukra), és amikor ezt felvetették az öregnek, akkor csak annyit mondott: "Tanuljátok meg: jobb egy jó üzletben 1 %-ig benne lenni, mint egy rosszban 100 %-ig!". Nos, lehet, hogy mindenkinek lesz otthon egy százezer forintos MÁV, meg MVM, meg ÁFOR (!!!) részvénye, de ott lesz az osztalék is, meg a tudat, hogy ezek a cégek az ENYÉMEK IS!!! És egy valóban működő kapitalizmus alafeltétele a sok-sok részvényes és részvényesiül gondolkodó tudatos polgár!!Ehhöz viszont tulajdonolni kell!! Kérdezitek, hogy mi az az "ÁFOR"??? Nos, az, amivé a MOL lesz, amikor "államosítjuk" - vissza-ÁFOR-osodik!! (eredeti jelentése: Ásványolaj-Forgalmi "vállalat").
    Ugyanis minden ellenkező tételezés dacára ÉN NEM AKAROK SEMMIFÉLE SZOCIALIZMUST, KOMMUNIZMUST MEG PLÁNE NEM!!! Kapitalizmus kell, de méltányos feltételek között, hogy senki ne maradjon az út szélén, és az VALÓDI ÉS MŰKÖDŐ KAPITALIZMUS ÉS MÉG VALÓDIBB ÉS MÉG MŰKÖDŐBB PIACGAZDASÁG LEGYEN, nem az, amit most van. Mert a mostani az egy állami-közpénz kamu-kapitalizmus vegyítve a nemzetközi rablótőke és uzsorapénztőke és a kádár-kor alamizsna elemeivel!!!
    6. Általánossá kell tenni a NÉPSZAVAZÁST!! Méghozzá az ÜGYDÖNTŐ plebiszcítumot!!! Az Állam, a társadalom és a gazdaság minden és bármely ügyében - nemzetközi kérdésekben nyilván időtartam-korlátok között - dönthessen a NÉP népszavazáson. Ügydöntően dönthessen!!! Nyilván lesznek nem jó, nem átgondolt döntések is. De ez egy edukációs és feedback (visszacsatolásos) folyamat lesz - a Nép szépen tanul a hibáiból és egyre kevesebb rossz döntés fog születni. Lehet ezt becsmérelni, meg lehülyézni nagy általánosságban az embereket, lehet. De ha el sem kezdjük, akkor marad az a fos-szar-gané, ami most van. És ez most jobb????????? Én nem hiszem.
    7. Az igazságszolgáltatás alapjává az esküdt-bíráskodást kell megtenni.
    Még polgári ügyekben is, de ott én a közvetítő eljárást és az ügyvédi választottbíráskodást tenném meg elsődlegessé és csak utána az állami bíróságokat.
    BÜNTETŐ ÜGYEKBEN lenne igazi jelentősége az esküdtbíráskodásnak, mégpedig úgy, hogy széthúznám az eljárásrendszert két pólusra: az egyik oldal lenne a mostani hivatásos bíráskodás, de egyszemélyi bíróval, míg a másik pólus az esküdtszék lenne.
    Ha a terhelt baszakszik, tagad, hazudozik, akkor nem mehetne egyesbíró elé - itt ugyanis, ha egyébként beismerne, akár kaphatna kétszeres "leszállást" is - ez most nem repülési fogalom, hanem a jog az a fogalma, hogy a bíró dönthet úgy, hogy akár a legenyhébb büntetési tétel is sok, és egy enyhébb bűncselelkmény legenyhébb büntetési tételét alkalmazza.
    Ha azonban a terhelt konokul viselkedik, akkor megy az esküdtszék elé, ahol viszont a kétszeres "felszállás"-sal nézne szembe (ez a fogalom nincs a jogban, én találtam ki), azaz egy elvileg enyhe bűncselekményért is akár kaphat "capital punishment"-et, magyarán a fejével játszik, hogy egy mondjuk 30 tagú esküdtszék hogy dönt felőle. És itt a bíró szerepe csakis a tárgyalásvezetés pártatlansága és a döntés kihirdetése, kivéve, ha az esküdtszék felhatalmazta a bírót, hogy ő szabja ki a büntetést.
    Egy ilyen eljárásrendszer TUDATA alapos megfontolásra és mérlegelésre kell, hogy késztesse a terheltet is és a védőügyvédjét, hogy melyik utat választják: inkább elismerik az elkövetést és szánják-bánják a bűnt, és megússzák - először legalábbis - nagyon enyhe ejnye-ejnyével, dádával (a visszaesés már más tétel lenne!!), vagy megkockáztatják az esküdtszéket meg azt, hogy életfogyt, horribile dictu: "kötél" is lehet a játék vége.
    Bocsi itt elfelejtett mondani, hogy a Btk-ban is gyomlálnék. Két igazán súlyos - valódi - bűncselekmény van: az emberölés és a súlyos testi sértés. Nos, ezeknél jöhetne kvázi minden, akár még, egyik - vélt - ősöm kedvence, az "impalement" is... - minden más bűncselekménynél fő és elsődleges büntetésként a PÉNZBÜNTETÉS.
    Így a börtönökben azok lennének, akik tényleg rászolgáltak erre: a gyilkosok, erőszakos állatok, a visszaesők.
    MIndenki más meg pénzt FIZESSEN!!!
    Ja,még annyit, hogy - egyetértve az MHM-mel - , a közjegyzőséget és a végrehajtást újra állami kézbe venném.
    Még az igazságszolgáltatásnál maradva: az erőszakkal fertőzött területeken pedig karhatalomként létrehoznám a csendőrséget. Valódi karhatalomként!!! Rendkívül liberális - fegyverhasználati - nemcsak joggal, de - kötelezettséggel!!!
    Egyelőre ennyi jutott eszemben, ha még támad emlékem, vagy ötletem, akkor folytatom.
    Mivel én is egy hülye kis megalomán (vé)cézár vagyok, így lehetőleg csakis dicsérő, magasztaló, az ötleteimet kreatívan toövábbfejlesztő kommenteket várok, a gyalázkodást mellőzzétek, illetve (ba)szólás-szabadság lévén kifejthetitek, de most jelzem az utóbbi kommentelő társaknak, hogy: "Menjetek ti a pixába!" :)))))))))))))))))))))))))))
    - 2026. 01. 31. 15:11
    • D
      Jellemző, hogy mekkora hülye vagyok, hogy csak a legfontosabbat hagytam ki a P.I.K. programpontok közül, úgyhogy most leírom 8. pontként, habár lehet, hogy nemhogy 1. pont kellene, hogy legyen, hanem a nulladik pont, az origó!
      Ez pedig a SAJÁT PÉNZ MEGTEREMTÉSE ÉS KIBOCSÁTÁSA!!!

      Merthogy senki, egyetlen pillanatra sem, gondolja, hogy a forintnak nevezett zsetonunk az a mi saját pénzünk lenne!!!
      Ez a "pénz" (-szerűség) csak egy - egyre kevesebbet (sem) érő - bón, amit pénznek neveznek.
      És tulajdonosa a Rócsildok és bűn (és bűz-)társaik által tulajdonolt FED - ahogy minden más kis fisz-fasz pénznek is ők a tulajdonosai itt közel-s-távol a kies közép- és kelet-európában.
      És a leendő magyar aranykoronát részben arany (és ezüst!!!) de nagyobb részben ÉLELMISZER-ALAPRA KELL HELYEZNI, AZAZ AZ ALAPVETŐ ÉLELMISZEREK LEGYENEK A LEENDŐ MAGYAR ARANYKORONÁNAK AZ PÉNZLÁBA!!!!
      1 - azaz: egy - aranykorona érjen mondjuk egy kiló jó minőségű Pick vagy Herz-szalámit, két kiló Gyulai vagy Csabai kolbászt, 10 kiló jóféle füstölt mangalica-szalonnát, 2 mázsa lisztet, 1 mázsa zsírt/olajat, 3 mázsa cukrot, sót, 1 tonna TISZTA FORRÁSVIZET/KARSZTVIZET!!! (az arányok csak a példa kedvéért voltak, senki ne kezdjen kötözködni, hogy mi minek felel meg!).
      Ezeket az élelmiszereket állami raktárakban - kvázi élelmiszer-trezorokban - kellene tárolni és persze "forgatni" - értsd: szavatosságuk lejárta előtt kellő idővel piacra engedni és pótolni őket friss áruval. Másként: az összes kereskedő és kereskedelmi lánc ezeket a termékeket csakis az államtól szerezhetné be és szabott áron értékesíthetné. De amennyi pénz ki lett bocsátva, pontosan annyi fedezetnek kellene lennie. Így az inflációt meg lehetne akadályozni. Ja, és persze a pénzt rendszeresen, évente, két évente, három évente cserélni kellene, amely csere során névreszólóan lehetne csak átváltani a régi pénzt új pénzre és a nagyobb beváltásokat itt az állam megadóztathatná ("...fizessenek a gazdagok!..." - alapon).
      És nem, nem őrültem meg.
      Ha nagy gebaszt van - és Imre is megmondta, meg itt mi is még néhányan - és kurva nagy gebaszt lesz, ez olyan biztos, mint ahogy napra éj következik (hogy ál másokhoz se lész... - az idézet Shakespeare Hamlet-jéből van: Légy hű magadhoz, így, miként napra éj következik, hogy ál (azaz hamis, csaló, hazug - ez az én magyarázatom!) másokhoz se lész! - azt hiszem Arany János fordításában), és akkor az ÉLELMISZER ÉS A VÍZ lesz a legértékesebb, szó szerint ARANYAT ÉS EZÜSTÖT FOG ÉRNI (ahogy vót' mán' ilyen: 1945-46-ban a pengő - szándékos, gerjesztett - inflációjával (merthogy a pengő a gazdasági világválság alatt Európa egyik legstabilabb pénze volt!!!), és a népben nem alaptalan jelentős nosztalgia volt iránta, amit a kommunisták nem tűrhettek!!).
      Üzenem a kibaszott-tetű-rohadmány pénzhatalmi közgazdász-hazaárulóknak, akik most majd gúnyolódnak rajtam, hogy az utcasarki könnyű testimunkásnő jó édesanyukájukat tegyék magukévá annak a ravatalán óvszer nélkül hátulról (v.vö.: Jab tvaju úmernuju kurvu maty na jej katafalke bez gandónye zzágyi! - ezt tudom oroszul is!) - amit ők "tudnak", az oda vezetett, ahol most tartunk!: - 347.000.000.000.-DOLLÁR külső adóssághoz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Hát a kurva édesanyátokat - akkor tik bazmeg, tik!!! fizessétek ki ezt a haver hitelezőiteknek, merthogy mi, a magyar nép ebből egy kkibaszott dollárcentet sem láttunk, máig sem!!!!
      Úgyhogy kedves P.I.K. - társak!
      Fel a MAGYAR ARANYKORONA MEGTEREMTÉSÉRE!!!!!
      - 2026. 02. 01. 12:40
  • D
    Mivel - minden ellenkező látszat ellenére - én is emberből és nem csak Vlad Tepes-ből vagyok, így utóbb jutnak eszemben faszagányos gondolatok, amikor már lezártam egy írást.
    Szóval innen üzenem azoknak a rendőrtiszteknek, nyomozóknak, akik életvédelmi és ezzel összefüggő súlyos testisértés elleni területen dolgoznak, hogy velünk kurvajó világ jönne rájuk: a jelenlegi fizetésük és juttatásaik sokszorosát kapnák tőlünk, ha elkapják AZ elkövetőket ilyen bűncselekményekért és a VALÓDI elkövetőket kapják el, a lehető legrövidebb időn belül!! Nem - abszolút értékben nézve - /bűnöst/ kell találniuk, hanem 'A' bűnöst kell megtalálniuk!!!!
    De nem "alkotmányos rend elleni összeesküvés" """""tetteseit"""" - mint Imréék esetében, ahol sem alkotmányos/altokmányos rend nincs, sem összeesküvés nincs, sem tettes nincs - hanem valódi - komor-stílszerűen: hús-vér - bűncselekmények tetteseit!!!
    Mert amíg nem csípi meg egy lőmag DJLaci nagyfejedelem, felséges király, államelnök és álnok fülcimpáját..., addig mindenki mondhatja - SZABADON!!!! -, hogy kötélre ezzel a fickóval, fogjatok össze, hogy az Andrássy úton egy kandeláberen lengedezzen "talpa alatt fütyöl a szél" - alapon, lőjétek le, robbasszátok fel a rohadmányt!!! - ugyanis ez a VALÓDI SZÓLÁS-SZABADSÁG!!!, hogy ba..ná meg az Öregisten lova az összes szarházit, aki e mögött bűncselekményt szimatol!!!
    Mert igenis lehet mondani - most is!!! - hogy kötélre ezzel-azzal meg amazzal a politikus ganéval, pláne, hogy kivétel nélkül mindegyik ezt érdemelné.
    De én persze nem mondok ilyet, nem kívánok nekik újfajta nyakkendőt - az ősöm, a székely vitéz, D......s Laci (=Vlad (Laci) Tepes (D.....s), mert amúgy sosem volt román!!!) tudta, hogy mi való nekik (is)...
    - 2026. 01. 31. 15:45
  • Gerry
    Ma reggel hatkor már megittam a reggeli kávémat, gondoltam, hogy ezt a cikket, amit tegnap este feltettem egy kicsit azért széthúzom, és kiemelek egy-két dolgot, ne legyen már ilyen összenyomott... dehát így kaptam meg. Jó egy óra után kész is lettem, kicsit színesebb lett, tagolt, Fotó is került bele... gyorsan elmentettem a weboldalra.... a szerver meg azt mondta nem kell! Kiköpte, engem is... és annyi. Be kellett lépnem, de miután (nem ez volt az első eset, de megint megesett Ezt neked!), a cikk „maradt, ami volt, kutyabolha." Most viszont - belenéztem és láttam, hogy több mint százan olvasták és már 2 hozzászólás is van, elolvastam...

    Akkor azért olvasható.

    Két perc múlva már azon agyaltam, hogy mi az, amit le kellene még írnunk azoknak, akik alkalomadtán itt vannak, akiknek talán még érdekes lehet az, amit eléjük teszünk... ... de nem tudom mi lehet. Ha jól látom, most olyan dolgok történnek, alakulnak a világpolitikában, amik képlékenyek, naponta változnak, a felső szinteken ugyanazok vannak, akik ugyanazt akarják, mint eddig, az új Trump világ - nem egyértelmű, de talán ki fogja borogatni a biliket és változást hoz a világban... Milyent? Nem tudom. Egyet dolgot viszont tudok...

    Valamikor - több mint ötven éve 1974-ben Pápán voltam katona, 7-8 hónap már mögém sorakozott, de előttem még az örökkévalóság röhögött a markába, ahol én reszkettem attól; vajon túlélem-e.
    De ekkor már nem voltunk "kopaszok", csak újoncok, így esténként azért volt néhány óra szabadidőnk, amit én általában olvasással, csocsóval (g..ifoci), töltöttem el, de 10 órakor, lámpaoltás után sose tudtam elaludni. A körletben - ilyenkor - már nem volt sehol tiszt, se tiszthelyettes, a folyosó végén, lépcsőnél állt egy velünk egyidős srác (őrként), én kimentem hozzá és már akkor felfedeztem, hogy van ott egy üres szoba, benéztem - a srác azt mondta, hogy szolgálati zóna ... "ha történne valami" akkor lenne ott valamilyen elöljáró, bent volt egy asztal, szék, egy telefon - belső használatra, meg egy üres szekrény. Hoztam füzetet, ceruzát, beengedett... Egy idő után már mindenki tudott arról, hogy én ('ez se normális') szeretek írni, és ott töltöttem az estéimet, éjfél - éjjel 1 óráig...

    Arra már nem emlékszem mi váltotta ki bennem - Feltehetőleg F. Villon Faludi fordítását olvashattam előtte, - de egyik este Villon Nagy testamentuma hatására én is megírtam a saját "Kis testamentum"-át. kb. 3 óra alatt kész is voltam, már kezdtem elálmosodni, mentem aludni...

    Az utóbbi idők változásai és az azzal kapcsolatos itt három-négy hete megjelent írások tartalma - következtetései, témája okain, bevillant egy részlet - ebből a régi versemből:
    "Item, terád hagyom Csuhás
    amit én már el nem bírtam.
    Nem meglátni? - kegyes csalás.
    Eztán élj Te nyomorultan!"
    és ekkor jöttem rá, hogy ami most történik azt én több mint 50 évvel ezelőtt, 21 évesen szinte pontosan leírtam... (no persze ez több mint ötven éve nem változott).

    A vers - csak "játszadozás" volt, talán az agyam unatkozott és Villon felvidította, lehet benne több hiba, összecsapott gondolatmenet... de előkerestem és esetleg ti is felfedeztek a szöveg és jelen életünk között néhány, azóta is aktuális hasonlóságot...


    (Nem muszáj elolvasnod!

    Kis testamentum

    1.
    Ez a nap is mint a többi,
    egymás mögé sorakozva,
    régen megtörténté teszi-
    -játszadozva, szórakozva-
    ami magányodat nyomja.
    Bár az egész semmit sem ér
    mi úgy történt. És hazudva
    nevet rád a rusnya ledér.

    2.
    Eléd piszkít és szembe köp.
    Szomjazva egy pohár borra,
    legringyóbb a ringyók között,
    - értelmedet kirabolja.
    Hiába vet kártyát sorra
    s rámutat, hogy;-Ím' a léted
    Törvényekkel tűzdelt útja..
    Tanulva ezt meg nem érted.

    3.
    Öreg fák közt visz az utad,
    Árnyékukban elvész szavad,
    gyökerük a földbe ragadt.
    Tőlük te azt úgy tanultad:
    Amit megfog körmöd, fogad,
    - lokálpatrióta ésszel,-
    megőrzöd a pénzed, házad..
    Gazdagabb leszel- kevéssel.

    4.
    Ám az utcán az a Postás
    ki a pénzutalványt rejti
    hóna alá és egy lakás
    levélládájába ejti,
    tudatosan azt regéli
    õ a gazdag s talán így van.
    Több a pénze s majd, ha kéri,
    lesztek egyenlők a sírban!

    5.
    Bármit teszel, bármit jósol
    neked egy vén cigányjósnő,
    Védelmezhet húsz apostol
    s ajnározhat millió nő,..
    Lehetsz gazdag és feltűnő
    csillag a művészet-egén…
    Porszemként fúj el a szellő
    a megtaposott kor szőnyegén.

    6.
    Pénzed - ha van - elköltheted
    akármire, amit kívánsz
    és egy kerek történetet
    mesélhetsz el. Arra vigyázz:
    Zakóujjba rejtett Kör-ász
    játék közben le ne essen
    mert, hogy újat ott nem találsz,
    Megmondom én azt szívesen.

    7.
    Így a tanács és hogy ez jó,
    - esküdni én meg nem merek.
    Hallgassátok meg a szép szó
    szavát tőlem jó emberek.
    Porontyok is figyelhetnek,
    - bár, mi értelmüket bírja:
    Tudást, addigra szereznek,
    mire megérnek a sírra.

    8.
    Nos hát figyelj a jó szóra
    aranyszívű kisbarátom.
    Valami most szónokolja
    fülembe a kívánságom
    olyan vadul, szinte látom:
    Nyaggat, mondjam ki hát végre,
    Emberekre mit testálok,,
    s mit hagyok a magas égre.

    9.
    Végrehajtóm Te légy: Barát.
    - Hű voltál, amikor kellett.
    Festetted az ég bíborát,
    magadat Te nem kéretted,
    hogyha szóltam, felejtetted
    dolgod, munkád...segíteni
    jöttél rögvest, nem kérdezted
    mire kellesz,- mertél bízni.

    10.
    Nos hát hagyom rá a Nőre
    mi már úgyis övé régen...
    Cselekedje amúgy pőre
    lelke módján, higgyen nékem,
    bíztat szavam és nem kérdem:
    - Kivel, hányszor, mikor és hol,.?
    Megcsalhatja férjét szépen,
    hlsz' van elég csillag-jászol.

    11.
    Item, hagyom férj-urának
    a hazudozás gyenge várát.
    Élhet eztán is a mának,
    elihatja minden álmát.
    Részegen legalább szarvát
    nem találja ökör-fején...
    Hite szerint jóbarátját
    dicséri,-míg az "lép" nején.

    12.
    Item, szomszédokra hagyom
    vadonatúj gépkocsimat!
    - Higgyék el, hogy egész vagyon
    ütötte a két markomat.
    Adom mellé sógoromat.
    Kanadai!. Csupa érték.
    Verjék péppé, mi köztudat,
    s mától őket irigyeljék!

    13.
    Item, barátnőmé legyen;
    Pénzem, házam, vénült kutyám,
    öreg villám a Svábhegyen
    és minden kihordott ruhám.
    - Mert flancolni biz õ tud ám..
    Esténként egy fényes bárban,
    ráment néha már a gatyám
    egy "felsőbbrendű" tollasbálban.

    14.
    Item, direktor egy haver,-
    - örököljön egy nagy tollat.
    Ügyeskedjen, és hogyha mer,
    sok-sok pénzt zsebébe tolhat.
    Sikkaszthat és kirabolhat
    nagyüzemet, kispolgárt, s majd
    MINDENT e-szép tollra foghat
    még ha a pénz nem is kevés.

    15.
    Item, minden Fiatalra
    felsőbbrendűségem bízom.
    Hallgassanak a szavamra:
    - Szemtelenségüktől hízom,
    (mert) gondolják el, azt nem túlzom
    mi tudásomban oly' isteni...
    s kétségbe vonni - ezt tudom,
    - még jóapám sem meri.

    16.
    Item, többi ismerősöm
    álljon be a hosszú sorba.
    Várja ki míg majd megdöglöm
    s dobjon le egy kapart sírba.
    Koporsómnál,-ezt most írja-
    az kapja meg ezt a verset
    kinek háta jól elbírja
    az Atomkori Kín-keresztet.

    17.
    Csuhás lesz az, ki keresztet
    önkéntesen vállára hajt.
    Imádkozni, minden este,
    oltár elött bún-fejet hajt.
    - Csuhás, Te majd látod e-bajt
    a törvényesen esel bűnbe
    Minden kín ül lelkeden rajt',
    szorít reménytelenségbe.

    18.
    Hősi Csuhás, ki esküdtél
    Istennek, hogy tiszta maradsz,
    földi bűnt, ha elkövetnél,
    ne hulljon rád égi malaszt,..
    - Kínban pusztulsz, hisz' sok paraszt,
    úri kölyök, lecsúszott vitéz
    helyett - földig - fejet te hajtsz'
    s te állod a bűnnek ízét!

    19.
    Item, Terád hagyom Csuhás
    amit én már el nem bírtam.
    Nem meglátni? - kegyes csalás.
    Eztán élj Te nyomorultan!
    Én meg szépen, elvonultan,
    - saját életemet élve -
    azt játszom, hogy megvakultam
    s felköpök a magas égre!

    20.
    Önmagamra hagyva mindazt
    ami nékem jó és kedves...
    Halálomig adjon vigaszt,
    boldogságot, hiszen e-test
    áhítata olyan heves
    minden iránt, ami tiszta,..
    Szeretésre farkaséhes,
    nem húzhatja semmi vissza.

    21.
    Item, maradt még egy ember
    kivel osztozom a jóban.
    Meghívnám ént e-versemmel,
    társalogjunk egy ivóban,
    hisz' igazság van a borban!
    Kérem őt, hogy válaszoljon,
    bárhol is van a Pokolban...
    Hőn-tisztelt François Villon.


    eurotransact.com/kep/TamasKlara-Villon.jpg (Tamás Klára - F. Villon)

    Mégis elolvastad? Az meg a te bajod! Nevet De azért köszi!
    - 2026. 01. 31. 16:20
    • D
      Köszi! ez jóvolt! nagyon jó volt!
      - 2026. 01. 31. 17:11
  • D
    Rajtunk kívül tényleg nincs senki más, aki hozzászólna a témához????
    Mi van???
    Be vannak csokizva a népek????
    Vagy nincs véleményük????
    Tényleg "Stockholm-szindrómások"?????????
    Ezt a hitvány szar fos gané népet???!!!????!!!!!
    - 2026. 02. 02. 13:16
    • Belabacsi
      Van ebben valami rémisztő és biztató is. Biztató az elcsendesedés, befelé fordulás és kritikus gondolkodásra való elhajlás, és rémisztő, hogy mindez akkor, amikor tele torokból üvölteni szoktak a népek. Talán itt sokan értik, hogy az utóbbi esztelenség, az előbbi is inkább hiábavalóságnak tetszik.
      - 2026. 02. 02. 14:16
  • Belabacsi
    Laszlo mester. olvasta Ön az 1984-et így 40 év távlatából? Kérem, tegye meg, ha nem, ha mégis, úgy fel kell frissíteni az élményt. Nem regény. Forgatókönyv. Végső, elérni kívánt célokkal és a prolik lelkületével áthatva, geostratégiai jelentőséggel bíró alkotás. Különösen az utolsó idézőjeles mondatával lehet ma leggyakrabban azonosulókkal érzelmi alapon egyetérteni. Bár ez sem old már meg semmit.
    - 2026. 02. 02. 14:06
    • D
      Köszi bátyó, legalább te felemelted a szavad!!!
      Gondolom a könyv "Függelék" előtti részére gondoltál, szóval:
      "Felnézett az óriási arcra.
      Negyven év kellett hozzá, hogy megtanulja, miféle mosoly rejtőzik a fekete bajusz alatt.
      Ó, kegyetlen, szükségtelen félreértés!
      Ó, konok, önfejű számkivetés a szerető kebelről!
      Két gin-szagú könnycsepp szivárgott le az orra tövébe.
      De most már rendben van, minden rendben van, a küzdelemnek vége.
      Diadalt aratott önmaga fölött.
      Szerette Nagy Testvért."
      - 2026. 02. 02. 15:46
      • U
        De elv-társak. Jaj, jaj, jaj, tartsanak egy kis önmérsékletet! Miért kell az agyatlanságot felébreszteni? Még  hisznek a mesékben? Csak üljenek le egy plázában,  kávéval a kezükben és nézzék a csordát! Mondjuk a szesz jobb, mert tompít. Vagy menjenek egy kört az M0-on autóval! Vagy bárhol, ahol le lehet ülni és megfigyelni az 1984 szereplőit. A díszlet változott, az alanyok semmit. Itt már senkit nem kell megmenteni. Aki még úgy érzi szorult belé, pár csepp ész, tartás, tisztesség, mentse magát a nyájtól.
        - 2026. 02. 02. 17:09
        • D
          Ma ugyanezt tapasztaltam a Penny-ben, ahova két kiló kumpliért (sic!) mentünk be az asszonnyal és úgy menekültünk onnét, mintha tűz elől menekültünk volna. A Penny nyugodtan átnevezheti magát szoci-komcsi Zombielandra.
          - 2026. 02. 03. 12:41
  • Gerry

    Idézet

    ISTEN SEGíT
    "Fortélyos félelem igazgat"
    Egyszerre lázít majd elaltat.
    Lelkemben zavaros iszonyat.
    Istenem gondosan megnyugtat.
    - 2026. 02. 02. 18:54
  • E
    Dr. Monostory Attila:
    https://youtu.be/I99F1tl07UE?si=cR1j...z0iKoAeyGp
    Az oligarchák segítsék a szegényeket… jól értem? Ezt mondta?
    Én fordítva látnám hasznosnak. A fehér gallérhoz nyakkendő illik. Vagy elénekelhetnék, hogy hogyan lettek oligarchák. Vagy mittudomén…
    Én úgy vagyok vele, hogy bármire szavazol, mindig a kőművesék nyernek.
    🤷🏻‍♀️
    - 2026. 02. 02. 23:53
  • D
    "Nem mondjuk meg, hogy valójában kik vagyunk?! Nem mondjuk meg, hogy valójában mit akarunk?! De azért szavazzatok ránk bátran!!!" - ennyi a Ti-Sza.
    - 2026. 02. 03. 10:43
  • E
    - 2026. 02. 03. 11:33
  • D
    Volt kitől és mit tanulniuk a Fideszeseknek: előttük 1949/50-től 1990-ig, majd 1994-98, 2002-2010 között 52 - ÖTVENKÉT!!! - évig a kommunisták, szocialisták (később a hozzájuk felcsatlakozott szadesszel) raboltak, konfiskáltak, sikkasztottak, loptak, csaltak és hazudtak "reggel éjjel meg este!" feszt és doszt!!! Ehhez képest mi ez a röpke 16 év???
    Ferenc Jóska kirúgta az egyik tábornokát, akit a sajtó korrupcióval vádolt meg, de kiderült, hogy ÁRTATLAN! Miért? Mert - ahogy a cs.és kir. mondta -: "Nem elég tisztességesnek lenni - annak is kell látszani!". Nos a Fidesz azért fog nyerni, mert az alternatíva (Ti-Sza) NEM látszik "tisztességesnek" - amik eddig kiderültek róla - és teljesen mindegy, hogy igazak-e vagy sem, mert ABSZOLÚT KINÉZHETŐK a Ti-Sza-ból - pont elegek ahhoz, hogy a Nép inkább maradjon a megszokott rossz mellett.
    - 2026. 02. 03. 12:40
    • E
      Most a szardobálás ideje van. Én leginkább a szart figyelem röptében…<br />szinte minden benne van.
      - 2026. 02. 03. 14:42
    • Belabacsi
      Tele a város óriásplakátokkat, valami nemzeti Peti-cion van ráírva. Először úgy tűnt, Peti cionistát reklámozzák, aztán valóság lett.
      - 2026. 02. 03. 18:28
  • D
    Tegnap és ma újraolvastam Orwell 1984-ét.
    Nem kellett volna.
    A könyv II. részének 9. fejezete és a III. rész 3. fejezete tartalmazza a renegát/eretnek "Goldstein" nézeteit "Óceánia" felépítéséről és ideológiai alapjairól.
    Igazából azonban nem "Óceániáról" van benne szó.
    Hanem minden idők/korok minden hatalmi rendszeréről.
    A HATALOM örök - ÖRÖK!!! - rendszeréről.
    Amely valóban ÖRÖK és MEGVÁLTOZTATHATATLAN!!!
    Orwell-nek igaza volt.
    Orwellnek igaza van.
    És Orwellnek mindig - MINDIG!!! - igaza lesz.
    Én pedig egy teljesen hülye, naív, idealista álmodozó vagyok, hogy lehet értelmes megoldás.
    Nos, nem, nem lehet - mert NINCS megoldás.
    A Nagy Testvér ugyanis maga az - Ember.
    Az Ember ilyen.
    Mindig is ilyen volt és mindig is ilyen lesz.
    Bevégeztetett.
    - 2026. 02. 03. 17:59
    • Belabacsi
      László mester! Szóltam! Orwell tévedett, de szándékosan. A párt tévedhetetlen. A geostratégiailag felvázolt alapkonfliktus már az atomcsapások utáni időkről szól. Most jönnek még csak azok az atomcsapások, melyeket követik a felvázolt események. De! Smith (ügynök), alias Wilson, elmondja, hogy a prolikban van minden reménység, a párkatonák mindig elbuknak. A prolik nem buknak el, nem számítanak, nincsenek tudatában önnön valóságukkal, vagyis, hogy nincsenek. Halottak. Egy halott világban pedig csak a halottak képesek változást előidézni.
      - 2026. 02. 03. 18:26
  • V
    Mario Draghi: Ha Európa nem akar alárendelt szerepet játszani a jövőben, akkor valódi föderációvá kell válnia https://444.hu/2026/02/02/mario-dragh...ell-valnia
    ...Európai Egyesült Államok...
    https://www.vg.hu/kozelet/2026/02/dra...tikai-suly
    - 2026. 02. 04. 14:06

Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Bejelentkezés vagy Regisztráció az értékeléshez.
Felülmúlhatatlan! (0)0 %
Nagyon jó (0)0 %
Jó (0)0 %
Átlagos (0)0 %
Gyenge (0)0 %
Bejelentkezés
Még nem regisztráltál?
Regisztráció
Új jelszó kérése